Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zaindu aho-hortzetako osasuna haurdunaldian

Ahoaren osasuna zaintzen laguntzen diguten elikagai batzuk daude...

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2001eko urriaren 08a

Haurdunaldian aho-barrunbearen azidotasuna handitzen denez, hortzak bereziki zaindu
behar dira, desmineralizatu
eta txantxarra ager ez dadin.

Txantxarra hortzaren kanpo-geruzaren, esmaltearen, higadurarekin hasten da. Higadura hori hortzetako plaka baten bidez
sortzen da, eta plaka hori, hasieran, azukrearen edo beste karbohidrato batzuen metaketa izan
daiteke.
Azukre edo karbohidrato sinpleak (azukre
arrunta edo sakarosa eta azukre hori duten produktuak: eztia, marmelada, kola-motako edariak,
gozokiak eta gozokiak, etab.) dituzten elikagaiak. edo karbohidrato konplexuak (pan-galleta-arroz-pasta elikagarriak, patatak, lekaleak, etab.) erraz degradatzen

dira ahoan listua
duen substantzia baten (alfa amilasa) eta bakterioen eraginez, aho-barrunbearen azidotasuna areagotzen
duten konposatu sinpleagoetan, eta horrek
esmaltearen osotasuna suntsitzen du eta hortzaren gainerako osagaiei eragin diezaieke. Karbohidrato konplexuetan (almidoia)
aberatsak diren elikagaiak dira
gehien hondatzen direnak, eratzen dituzten hortzei eta azidoei itsasten baitzaizkie, denbora gehiago
irauten baitute esmaltearekin kontaktuan, listuarekin kendu
beharrean. Fruta lehorrarekin, azukre sinple ugarirekin, almidoia duten elikagaiekin gertatzen den gauza
bera gertatzen da. Zuku azidoek,
hala nola laranjazkoek, pomeloek eta bestelakoek, hortzak hondatzen laguntzen
dute, azidotasun-maila eta azukre sinple asko baitituzte.
Hala ere, ez ditugu elikagai horiek saihestu behar; benetan
garrantzitsua da ordu artean ez jatea eta gure ahoko higienea zaintzea. Gure hortzak zaintzen laguntzen duten

gomendio orokorrak:

· Elikadura
askotarikoa eta orekatua egitea,

hezurren eta hortzen osaeran parte hartzen duten elikagai
guztien (kaltzioa, fosforoa, magnesioa eta C
eta
D bitaminak) defizitik ez sortzeko.

· Gutxieneko fluor-ekarpena ziurtatzea (zenbait herritan, edateko uraren
fluorazioa edo beste baliabide batzuk -prestakin farmazeutikoak,
irakuzketak edo fluorra duten dentrifikoak erabiltzea).Azukre
eta produktu azukretsuen kontsumoa eta maiztasuna
murriztea: Azukre arrunta edo sakarosa, fruktosa, eztia, marmeladak,
gozokiak eta gozokiak, edari azukretsuak,
gaileteria/gozogintza betea, txokolatedunak edo azukredun disoluzioetan bustiak, etab.
· Saihestu janarien artean edari gozo eta azidoak,
baita fruta-kontzentratuak, mokaduak eta hortzen artean finkatzen
diren elikagai itsaskorrak ere (galletak, gozokiak, etab.). ).
· Ez da komeni gau-mahaian ura ez den edaririk izatea (zukuak, azukredun
beste edari batzuk eta esnea, laktosa izeneko azukrea duena).

· Janarien ondoren, batzuetan, listuaren
azidotasuna murrizten duten elikagaiak (kakahueteak, gaztak) sar daitezke, txantxarrak
agertzearen aurrean babesten baitute.
· Bazkaldu ondoren hortzetako eskuilarik ez badago, azukrerik gabeko maskar-goma hartzeak txantxarrari aurrea
hartzen lagun dezake, hortzetako azidoak ezabatzen laguntzen duen listu-ekoizpena
bultzatzen
baitu.
· Aho-hortzetako higiene egokia azpimarratzea, hortz
kementsuak eskuilatuz elikagaiak
irentsi ondoko bi orduetan eta gaueko atsedena baino lehen.
· Aldian behin dentistarengana joan,
gure hortzen egoera aztertzeko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak