Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zaindu gerezi eskukada batekin

Gereziak kalorikoak izatearen fama dute eta zenbait mito arrastatzen dituzte, baina egiaz elikagai osasuntsua eta oso aberatsa dira, baita nutrizio-osaeran ere

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2018ko ekainaren 09a

Gereziak elikagai zoragarria dira, eta maiatza eta uztaila bitartean mokadutxoak ikus ditzakegu. Zaporea eta itxura ditu, eta, horri esker, naturalean edo hainbat prestotan jan daiteke: saltsak edo aperitiboak, postre ikusgarriak, lehen begiradan maitemintzen diren horietakoak, adibidez, siropeak, tartak edo izozkiak. Agian, fruta hori maiz erabiltzen da gantz eta azukre errezetetan, eta horrek esan nahi du kaloria asko izaten dituela, azukre asko izaten duela eta diabetea eta gizentasuna duten pertsonentzat egokia dela. Zorionez, mito hori irreala da, artikulu honetan azaltzen den bezala, gerezien eta barietateen ezaugarriak errepasatzen dituena.

100 gramo gereziatan, 63 kaloria baino ez daude, eta 12 gramo azukre natural, ohiko kontsumoko beste fruta batzuen antzekoak. Gainera, elikagaien konposizio-taulen arabera, gerezi baten% 82 ura da, besterik gabe. Eta fruta honen %2 baino gehiago zuntz dietetikoa da! Nutriente honek idorreriari aurre egiten laguntzen du eta oso garrantzitsua da bihotz-hodietako osasuna zaintzeko.

Gereziak ere badauzkate flabonoideak eta azido elastikoa, herdoilaren aurkako bi, batez ere udari begira. Antioxidatzaileek gure gorputzean sortzen diren erradikal askeen ekintza murrizten dute, larruazala hidratatzen laguntzen dute eta eguzkitan egoteagatik garaiz aurreko zahartze-zantzuak arintzen dituzte. Gereziak - eta fruta oro har - onak dira osasunerako, diabetikoentzat egokiak eta oso gomendagarriak gosarian, postrean edo ordu artean gauza osasungarriren bat egiteko.

Zer motatako gerezia dago une bakoitzean?

Irudia: Denira

Pertsona gehienek gerezia eta pikota bereizten dituzte. Edo, behintzat, badaki bi fruta mota horiek daudela. Denek ez dute ezagutzen 50 gerezi-barietate baino gehiago daudela, eta hiru motatakoak izan daitezkeela: garratzak (gindak ere deitzen zaie), gazi-gozoak eta gozoak. Gereziak, motaren eta barietatearen arabera, urteko une desberdinetan heltzen dira. Batzuk goiztiarrak dira, eta beste batzuk, oso berantiarrak. Urte bakoitzean uztak desberdinak izan arren, egutegia markatzeko erreferentziatzat hartzen den gerezia Burlata da, maiatzean merkaturatzen dena.

  • Oso goiztiarrak (maiatza): Cristobalina, Precence Bernard, Moreau eta Ramon oliba.
  • Goiztiarrak (maiatza): Burlata, Marvin, Santina, Corum, Ruby, Giorgia, Brooks, Larian, Valera, Mazker, Niram, Sandon Rose, Celeste eta Vega.
  • Ertainak (ekaina, 12 eta 19 egun ondoren): New Star, Maru, Lenpe, Garnet, Sudan, Guark Hardi Giant, Guillaume, Ebon,Sylvan Compact, Sur, Chinook, Sylvia, Van, Sanba eta Bing.
  • Beranduak (ekaina, 20 eta 27 egun ondoren): Venus, Vic, Napoleón, Viktilgo Tardif, Vignola eta Somerset.
  • Oso berandu (uztaila, 28 egun geroago): Blanca de Provence, Pikota Ambrunesa, Moko beltza
    Pico colorado.

Eduki gehiagotara sartzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak