Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zapoa, oinetatik jaten den arraina

No es el más atractivo del mar, pero sí el más coqueto de la pescadería: su amplia sonrisa siempre llama la atención, ¡aunque no tanto como su cola!

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2019ko apirilaren 24a

Zapoari buruzko istorio bitxi asko daude, baina, agian, gehien harritu duena ahokoa da. Diotenez, tamaina handiko arrainak jaten dituzte. Hala ere, ez da ahokoa, isatsa baizik, eta Espainiako arrain zuri preziatuenetakoa da. Zilindroaren eta haragi trinko, fin eta zaporetsuaren bidez, zapoaren isatsak sukaldean hainbat aukera eskaintzen dizkigu elikadura-onura gisa. Eta tamaina handia lortzen denez (zapo bat 1,5 eta 2 metro artean neur dezake), ezin hobea da labea beteta egiteko. Baina prestakin gehiago daude. Hurrengo lerroetan ohikoenak ikusten ditugu, arrain hori ondo nola kontserbatu jakiteaz gain.

Magro, arin eta aberatsa mineral batzuetan (kaltzioa barne), zapoak balio biologiko handiko proteinak ematen dizkigu eta plater arinak eta zaporetsuak egiteko aukera ematen digu. Plantxan egindako 100 gramoko xerra batek 87 kaloria eskas ditu; oso erraza da zaporea limoi zukuarekin eta belar usaintsuekin ematea, eta entsaladarekin edo barazki salteatuekin lagundu daiteke. Labean ere egin daiteke, barazkitxoak erreta, parrillan edo lurrunetan. Kasu guztietan, aukera bikaina izango da pisua kontrolatzeko dieta egiten dutenentzat edo urdaila delikatua dutenentzat.

Nutrizio-konplexutasuna, baina baita gastronomikoa ere, hornigai eta saltsa lagungarriekin hasten da. Nutrizioaren ikuspegitik, ez da gauza bera zapo-kaneloiak jatea (780 kaloria inguru dituzte), zapo arrautzaztatu bat (427 kcal), zapo errea perretxikoekin, piperbeltzarekin eta limarekin baino, eta horien energia-ekarpena ia 160 kaloria baino ez da. Era berean, ez da gauza bera platera patatekin, pastekin edo arrozekin laguntzea, barazkiak erabiltzea edo zaporea ematea (eta trinkotasuna) saltsekin eta arrautzekin, oliba olioz erabili ordez. Onena da arrain hau oso ondo egokitzen dela errezeta horietara, eta, beraz, gai da gure sukaldaritza-zaletasunak eta nutrizio-beharrak asetzeko.

Familiako gogokoak

Zapoak apo izenez ere ezagutzen da, apo apopixin ere deitzen zaio, eta arrain-familia handi bat (Lofidos) hartzen du barnean. Bertan, 260 kide baino gehiago daude. Baina ez ditugu denak jaten. Gure herrialdeko arrandegietan bi mota daude nagusiki: zapo zuria (edo arrunta) eta zapo beltza (edo oin txikiak). Biak Atlantikoko uretan arrantzatzen dira, eta arrakasta dute haurrek (xerratan ez dute arantzarik), eta hainbat prestakin izaten dituzte. Tradizionalenen artean, hauek daude:

  • zapo-barrea. Arraina patata batzuen ondoan egosten da, eta tipula, baratxuria eta piperrautsa botatzen ditu. Osasungarria eta gozoa.
  • Zapoa Kataluniako erara. Errezeta honetan, frijituta prestatzen da, eta tipula, ozpina eta ereinotza laguntzen zaizkio. Bereizte-ukituak txokolate birrindu pixka bat ematen dio.
  • Zapo melillenseko kazola. Kasu horretan, zapo-buztanak piperrekin, tomatearekin, baratxuriarekin, ilarrekin, kuminoarekin eta piperbeltz beltzarekin egosten dira.
  • Cebichea. Zapoa beste arrain batzuekin batera doa, hala nola berdela eta izokina, puska txikitan moztuak, eta horiek limoi-zukuan edo ozpinetan ebakitzen dira. Peruko gastronomiako tipikoa.
  • Zapoa amerikar erara. Kasu horretan, olio pixka batekin igurtzi. Ondoren, baratxuria eta hainbat belar usaintsu erantsi zizkioten, brandaz flamea eta tomate-saltsa.

Gorde ezazu ondo

  • Arraina galkorra da, eta zapoa ez da salbuespena. Erosketa egin ondoren, komeni da garbitzea eta erraiak kentzea (arrandegian egin ez badute) eta hozkailuan sartu aurretik garbitzea.
  • Ontzi batean jarri behar dugu, hotzik hotzenean, 2 eta 4 ºc arteko tenperaturan, bere haragian aldaketarik gerta ez dadin eta hozkailuak usaina gal ez dezan.
  • Baldintza ezin hobeetan kontsumitzeko, ez dute bi egun baino gehiago igaro behar. Denbora gehiago gorde nahi badugu, izoztu (edo izoztuta erosi).


Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

Pescado-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak