Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zazpi aholku elikagaien etiketak irakurtzeko

Elikagaien etiketak zuzen interpretatzeko eta zer erosten ari garen ulertzeko gida praktikoa

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko irailaren 29a
etiquetas supermercado mujer Irudia: Goodluz

Elikagai baten ontzian esaten den guztia ez da erreala. Publizitateko ohiko iruzurren biktima izan ez dadin, Manuel Moñino nutrizionistari kontsulta egin diogu. Hark oso jarraibide erraz batzuk proposatzen dizkigu. Jarraitzen badugu, desinformaziotik bizirik aterako gara, eta hobeto ezagutuko dugu erosten ari garen produktuak nolakoak diren. Idatzi zure aholkuak etiketak irakurtzen jakiteko, eta ez ahaztu Elikagaien Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak ontzien aurrealdeetan agertzen diren alegazioei buruz egiten dituen azalpenak.

Etiketak ongi irakurtzeko trikimailu errazak

  • 1. Ez geratu produktuaren aurreko irudiarekin edo adierazpen deigarriekin bakarrik. Kontuz propietate “miragarriekin”: ia bat ere ez da egia izaten.
  • 2. Osagaiak irakurtzea eta ehunekoaren arabera ordenatzen diren begiratu. Legeak adierazten duen bezala, portzentaje handienean daudenak zerrendaren hasieran agertzen dira (beheranzko hurrenkerari jarraitzen diote). Zerrenda zenbat eta laburragoa izan, orduan eta gutxiago prozesatzen da produktua.
  • 3. Arreta berezia jartzea partzialki hidrogenatutako koipeak dituzten produktuei, arrisku kardiobaskularra areagotzean osasunerako kaltegarriak direnak. Saihestu, halaber, azukreak edo koipeak nagusitzen direnak.
  • 4. Semaforo nutrizionalari eta Nutrizio-scorea, informazio egiazkoa eta oso praktikoa ematen duena.
  • 5. Lehentasunez kontsumitzeko eta iraungitzeko datak bilatu eta beltzez dauden osagaiei kasu egin, alergiak edo intolerantziak izanez gero.
  • 6. Ingurumenaren edo etikaren gaineko eragina eta animalien ongizatea kontuan hartzea. Ziurtagiri homologatuei erreparatu: MSC (Marine Stewardhip Council) edo ASC (Farmed Responsibly ASC) bezalako arrain basatiaren zigiluak, ziurtagiri ekologikoak, bidezko merkataritzakoak…
  • 7. Gure erosketa-zerrenda lehenago ikertutako trazabilitatea (produktu baten jarraipena etapa bakoitzean) duten artikuluetara murriztea.

Gizonentzako supermerkatuko produktuaren etiketa

Zer esan nahi dute alegazioek?

Elikagaien Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (Aesan) azalduko digu zer dagoen produktuen etiketan agertzen diren zenbait enuntziaturen atzean, eta laburregiak direla begi hutsez ulertzeko:

  • Azukrerik gabe. Gehienez 0,5 g / 100 g edo ml produktu.
  • Azukre erantsirik gabe. Ez da sartu ez monosakaridorik (azukre sinpleak), ez disakaridorik (sakarosa, esaterako), ez edulkoratzailerik. Berezko azukreak izan ditzake, baina, kasu horretan, adierazi egin behar da.
  • Koipe gutxi. Ez 3 g/100 g baino gehiago solidoetan eta 1,5 g/100 ml baino gehiago likidoetan.
  • Koiperik gabe. Produktuak ez du 0,5 g koipe baino gehiago 100 g edo 100 ml bakoitzeko. Debeku dira portzentaje hauek dituzten aitorpenak: “Gantza %x gutxiago”.
  • Sodio/gatz gutxi. Produktuak ez du 0,12 g sodio baino gehiago, edo gatzaren balio baliokidea, 100 g edo 100 ml bakoitzeko.
  • Oso gatz gutxi. Produktuak ez du 0,04 g sodio edo gatz balio baliokidea baino gehiago, 100 g edo 100 ml bakoitzeko.
  • Zuntz-iturria. Gutxienez 3 g zuntz ditu 100 g-ko, edo gutxienez 1,5 g zuntz 100 kcaleko.
  • Eduki murriztua. Edukia %30 murrizten da, gutxienez, antzeko produktu batekin alderatuta. Mikronutrienteak salbuesten dira, EBko erreferentzia-balioetan %10eko aldea onartzen baitute. Sodioaren kasuan, edo gatzaren balio baliokidearen kasuan, diferentzia onargarria % 25ekoa izango da.
  • Light-a. Etiketa hori duten produktuek “eduki murriztua” terminoaren baldintza berak bete behar dituzte. Elikagaiak arinak izateko ezaugarriak adierazi behar ditu ontziak.
  • Gainera, ezin da esan elikagai batek kaltzioa edo beste mineral bat duenik mantenugaien erreferentzia-balioaren %15 baino gutxiago badu. Kaltzioaren kasuan, kopuru hori 800 mg-koa da.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

etiketa

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak