Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zazpi ideia afaltzeko, osasuntsu eta aberatsa

Afari osasuntsu batean elikagai garbiak, saltsarik gabeak, erraz lisatzekoak eta kalorikoegiak saihestu behar dira.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2020ko ekainaren 25a
img_ideas cenar rico sano hd

Adituen arabera, eguneko otordu arinenetako bat afaria izan behar da. Halaber, gomendatzen dute ohera joan baino bi ordu lehenago gutxienez egitea eta jaki garbiak zerbitzatzea, saltsarik gabe, erraz lisatzeko moduan. Horrek guztiak hobeto atseden hartzen lagunduko du. Hori lortzeko, garrantzitsua da afarira gogo gutxirekin iristea (egunean hainbat aldiz janda lortzen da hori) eta zenbait elikagai saihestea, bereziki kalorikoegiak. Baina, batez ere, garrantzitsua da afaltzeko ideia batzuk planifikatzea. Hurrengo zazpi errezetak errazak eta azkarrak dira, aberatsak, eta ohikoa baino arinago lo egiten lagunduko dute.

 

Irudia: gbh007

Gaur afaltzea behin eta berriz zalantzan jartzen denez, hainbat menu proposatzen dira, haur, gazte eta helduentzat egokiak:

1. Ogi- eta baratxuri-zopa azkarra

Horretarako, ogi gogorreko barra erdia hartu eta xerra meheetan moztu behar da. Lapiko batean lau koilarakada olio jarri eta, bero dagoenean, lau baratxuri-ale gehitu. Baratxuriak gorritzen hasten direnean, gehitu ogia eta frijitu. Txigortutakoan, piperrauts gozo koilarakadatxo bat eta piperrauts mina pixka bat gehitu. Estali litro bat haragi- edo hegazti-saldarekin (brikezkoa izan daiteke), bota gatza eta egosi 40 minutuz. Ondoren, dena txikitu, krema fina osatu arte, eta gatza bota. Azkenik, bota arrautza-gorringo pare bat zopan mami daitezen (bi aukera daude: osorik utzi edo nahastu, arrautza irututa gera daitezen). Platera oso bero zerbitzatzen da, ogi txigortu zati batzuk zopan beratuta.

2. Barazki-salteatua jengibre-lurrinarekin

Barazkiak garbitu eta zerrendatan moztu: txanpinoiak, kalabazina, zerbak zurtoinekin, gari-zainzuriak eta piper gorria. Jengibre-xerra bat zuritu eta, zartagin batean, oliba-olioarekin salteatu. Jengibrearen aroma nabaritzen denean, barazkiak gehitu, zartagina estali eta irauli -tapatuta, argia- etengabe, ondo prestatzeko. Salteatu ondoren, gatz-puntua eman. Azken unean, atera eta zerbitzatu aurretik, tipulina edo perrexil hautseztatua gehitu.

3. Baratxuri eta ganba tortilla

Moztu tipulin erdi fresko eta baratxuri-ale bat brunoise eran (laukitxo txikiak), eta erregosi bi koilarakada oliba-oliotan. Tipulina gorrituta dagoenean, 200 gramo ganba zuritu eta 100 gramo baratxuri kontserban eransten dira (lehen xukatu egin zen), eta dena sueztitu egiten da. Salbatu eta, azkenik, irabiatutako sei arrautza eta perrexil txikituko koilarakadatxo bat gehitu. Gustuen edo beharren arabera, tortilla handi bat edo lau tortilla indibidual egiten dira. Zerbitzatzeko, zereal-ogi txigortuarekin, tomatearekin igurtzita eta oliba-olio txorrotadatxo batekin laguntzen da.

4. Oilasko-bularki errea patatekin labean

Hasteko, lau oilasko-bularki leunki igurtzi oliba-olioarekin. Ondoren, baratxuri arrak, gatza eta hainbat piperbeltz bota. Patatak xerra meheetan moztu behar dira, eta erretilu batean jarri. Gainean, paparrak jarri. Sartu labea 200 °C-tan aurrez berotuta, eta 10 minutu igaro ondoren, itzuli bularkiei eta busti hegazti-saldaz. Labeko tenperatura 250 °C-ra igo eta beste 10 minutuz egosten utzi. Bularkiak azpil batean zerbitzatzen dira patata erreekin eta erretako zukuekin batera.

5. Itsaski-, barazki- eta arrain-burruntzia olio errearekin

Zortzi otarrainxka zuritu behar dira, eta 200 gramo zapo eta 200 gramo izokin fresko puskatan zatitu. Dena oliba-oliotan jarri, baratxuri-ale zatitu bat, perrexil zatitua, limoi-birrindura eta gatza. 15 minutu igaro ondoren, marinatua xukatu eta otarrainxkak, zapoa eta izokina txitxi-burruntzi batean mihiztatu behar dira, norberaren gustuaren arabera, kalabazin zatiak, txanpinoi freskoa eta tomatitoak tartekatuz. Brotxetak amaitutakoan, zartagin itsasgaitz batean prestatu lau aldeetatik. Eta, paraleloan, beste zartagin batean, marinatua berotu egiten da baratxuria egosi arte, perrexila erre gabe. Txitxi-burruntziak zerbitzatu aurretik, salteatu olio errearekin.

6. Atuna plantxan barazkiekin

Lehenik eta behin, moztu juliana eran (zerrenda meheak) tipula bat, piper berde bat eta azenario erdi. Dena zartagin batean frijitu, lau olio-koilarakada bota, eta lau perretxiko garbi eta zatitu gehitu, gari-zainzurien puntez gain. Barazkiak bigun daudenean, gehitu bi koilarakada soja saltsa eta gorde. Hegalabur-medailoiak olioarekin igurtzi, eta kanpoaldea pixka bat salbatu. Zartagin itsasgaitz bero batean, alde bakoitzean 30 bat segundoz prestatzen dira -medailoien erdialdeak apur bat gorriztatua-. Platera prestatzeko, oinarrian prestatutako barazkiak eta, gainean, plantxan erretako atun-medailoia erabili.

7. Sagar errea

Askok galdetzen dute ea ona den fruta afaltzea. Bada, hori da proposamenik onenetako bat: oso ondo garbitzen dira lau sagar, eta, korazonagailu baten edo punta-labana baten laguntzaz, bihotza kentzen zaie (ondo sartu gabe). Luzetara ere ebaki bat egin behar da sagarraren goiko herenean, azala moztuz. Labe-iturri batean jarri eta sagar bakoitzaren zuloan koilarakada bat azukre bota eta, gainetik, gurin pixka bat jarri. Labean sartzen dira aurrez berotuta, eta 30 bat minutu geroago kentzen dira. Sagarrak erreta dauden jakiteko, alde batean orratz batekin egin behar zaie klik: leun sartuz gero, beren puntuan daude. Hotzak edo epelak zerbitzatzen dira, eta beti erretako zukuekin.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak