Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zein kasutan da hobe kafea edo tea hartzea?

Tea eta kafea azukre erantsirik gabe kontsumitzen direnean, eta galleta edo opilekin batera, osasunarentzat oso onuragarriak diren bi edari dira

img_te o cafe hd 2

Uraren ondoren, tea eta kafea dira munduan gehien kontsumitzen diren edariak. Biak dira infusio tradizionalak eta estimatuak; izan ere, orain dela denbora asko osasunarekin lotuta egon dira dietan. Bere prebentzio-propietateak sakon aztertu dira, baina tearen eta kafearen inguruan egin diren ikerketa ugariek emaitza desberdinak hedatzea bultzatu dute. Horrek nahasmendu sentsazioa sortu du gizartean, ez baitago funtsezko gai argirik, hala nolazertarako diren onuragarriak edari horiek, edo bietako zein lehenetsi behar den helburu jakin batzuk lortzeko. Hurrengo artikuluak galdera horiei erantzuten die.

Irudia: igterex

Tearen eta kafearen osaera oso konplexua da: kafeinatik haratago doa. Edari horiek esnatzen duten interes nagusia da konposatu bioaktibo ugari dauzkatela, kafeina duten beste edari batzuetan agertzen ez direnak, hala nola freskagarriak edo edari energetikoak. Oso garrantzitsua da hori kontuan hartzea, jarraian partekatzen ditugun propietate eta behaketa guztiak ezin baitira beste edari edo prestakin batzuetara zabaldu.

Tea eta kafea: arreta eta errendimendua

Irudia: anya-anya

Bi edari horiek atentzioa hobetzen dute kafeinarik ez duten beste batzuekin alderatuta; beraz, biak aukera onak dira errendimendu intelektuala hobetu nahi bada. Pixka bat gehiago sakontzen bada, desberdintasun txikiak aurki daitezke, arlo horren alderdi zehatzak neurtzen dituzten azterketek erakusten duten bezala. Hala, bada, kafeak hobetu egiten du pertsonen erreakzio-denbora; teak, aldiz, gehiago handitzen du behatzeko gaitasuna (“kliskatze-fusioaren ratioa” izeneko parametro baten pean).

Arreta emateko lehen fasea igaro ondoren, oso ezagunak dira ordu batzuen ondoren hartzeak dakartzan ondorioak. Loa edo irentsi ondoren sentitzen diren “nerbioak” hartzeko zailtasuna da ezagunena. Efektu hori askoz ere urriagoa da kafearen kasuan; izan ere, edaleek arazo gehiago dituzte atseden erregularrerako, eta tearen ohiko kontsumitzaileek, berriz, nerbio lasaigarriak sentitzen dituzte.

Kirol-errendimenduko terminoetan zentratzean, badirudi kafea tea baino onuragarriagoa dela. Berez dituen onurez gain, jarduera fisikoaren erreakzioa eta erreflexuak hobetzeko, kafeak kontsumitzen den energia kantitatea handitzen du, gorputzeko koipe-erreserbak mugitzen ditu eta, besteak beste, hobetu egiten du ariketa egin ondoren pertsona birjartzea. Beraz, kirola egiteko edari erabilgarrienetako bat da.

Kafea eta tea gaixotasunen prebentzioan

Irudia: Mario Martinazzi

Gaixotasunen prebentzioari dagokionez, jarduera fisikoan kafea ematen zuen aurreko arazo guztiak hartu behar dira kontuan, energia-gastua handitzea, zeharka, prebentzio horrekin lotuta baitago. Gainera, ez da ahaztu behar kirol-errendimendu hobea izateak aukera ematen duela ariketak berez dakartzan onurak maximizatzeko. Bestalde, gorputzaren erraietako gantzak murrizteak gehiegizko pisuarekin eta gantz pilatzearekin lotutako patologiak izateko arriskua murrizten laguntzen du (2 motako diabetesa, konplikazio kardiobaskularrak, etab.). ).

Hala ere, efektuetan sakontzen bada, teak minbiziak eta gaixotasun kardiobaskularrak prebenitzeko gaitasun handiagoa ematen du. Jakina, beste batzuek baino kalte polemikoagoak daude, eta kafea batzuetan minbiziren batekin lotu da, prostatarekin adibidez. Garrantzitsua da nabarmentzea, nahiz eta kafea prostatako minbizi-arriskua zuzenean handitzen dela erakusten duen frogarik ez dagoen, tearen eta tearen prebentzio-gaitasunek (berdea bereziki) edari osasuntsuagoa eta “seguruagoa” bihurtzen dutela ikuspuntu horretatik.

Are espezifikoagoa den arlo batean, kafea oso sakon aztertu da gaixotasun neurodegeneratiboen prebentzioan ere, esaterako Alzheimer gaitza edo dementzia, eta babes efektu garrantzitsuak aurkeztu ditu depresioaren aurrean ere.

Merezi du gogoratzea tea eta kafea edari seguruak direla. Internet bidez mito asko egiten dituzte, gaixotasunekin lotzen dituzte eta beren arriskuez era horian ohartarazten dituzte. Nabarmendu beharra dago, berriz ere, zentzu komuneko kontsumoan ematen dituzten onurak askoz ere garrantzitsuagoak direla zentzu komunetik kanpoko ingestak gidatutako abusuaren balizko arriskuak baino.

Garrantzitsua! Zerekin doaz edari horiek?

Irudia: Jay Berges

Ez da ahaztu behar bi edari horien kontsumoa, ekialdeko herrialdeetan izan ezik, beste elikagai edo osagai batzuen presentzia handiagoa dela kulturalki: esnea, edariari erantsitako azukrea, gozokiak edo opilak. Funtsezkoa da gogoraraztea gure osasun-egoera ekintza multzo baten ondorioa dela, eta, beraz, kafeak edo teak, elikagai ez hain interesgarriez lagunduta, kaltetu, murriztu edo itzuli egingo dituztela propietate osasungarriak.

Adibidez, ez litzateke ulertu behar kafea gure errendimenduari laguntzen ari dela, baldin eta azukre gehiegi edo digestio zaileko elikagai gehiegi ematen badizkiogu. Gauza bera esan daiteke teari pastekin eta bi azukre koilarakadekin. Bi kasuetan, ezin da onartu lehen aipatutako onura guztiak izango direnik.

Beraz, azken gomendioa da dietan beren baitako edariak sartzen saiatzea, “makillatzen” dituen beste elementurik gabe. Te-edari azukretsu bat, kafe izozkia edo kafe edo te zaporedun postrea ez dira batere gomendagarriak osasuna hobetzeko. Ikasi bi edari handi horiek gozatzen eta dastatzen.

Etiquetas:

kafe kafeina te

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak