Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zenbait adituren arabera, espainiarrek ez dute kaltzio eta D bitamina gehiago hartzen.

Gogoan dute beharrezkoak direla zahartzaroan hezurrek konplikaziorik izan ez dezaten

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2007ko apirilaren 18a

Tomás Pascual Sanz Nutrizio eta Osasunerako Institutuak antolatutako “Kaltzioaren eta D Bitaminaren Urritasunei buruzko Mahai Biribila Espainiako haur eta gazteen artean”-n bildutako adituek atzo adierazi zutenez, espainiarrek ez dute behar adina kaltzio eta D bitamina hartzen, zahartzaroan konplikazioak saihesteko, hala nola osteoporosia edo hezurrak arriskuan jartzen dituzten beste arazo batzuk.

San Pablo CEU Unibertsitateko Nutrizio eta Bromatologiako katedradun Gregorio Varela Moreirasek azaldu zuenez, hezurrak ehun biziak dira, 30 urtera arte hazten dira batez beste, eta, mantentzeko, kaltzio-gordailu oso ona behar da gazteen artean. Jarduera fisikorik ezak eta esnekirik gabeko dieta txarrak hezurrak ahultzen dituzte. Hala adierazi zuen adituak 30 urte igaro ondoren hezur-masa galtzen hasi dela.

Gazte batek kaltzio-eskaera bete dezan, edalontzi bat esne hartu beharko luke gosaritan, irabiaki bat goizean, jogurt bat hamaiketakoan, gazta-ogitarteko bat arratsaldean eta edalontzi bat esne berria gauean, azaldu zuen Manuel Díaz Curiel Jiménez Días Fundazioko Barne Medikuntzako Zerbitzuko buruak. Horri dagokionez, Pilar Riobó Serván doktoreak, Jiménez Díaz Fundazioaren Endokrinologia Zerbitzukoak, dietan falta diren jaki naturalak kaltzio gehigarriekin ordezkatzeko aukera iradoki zuen, eta honako hau ere adierazi zuen: “errazagoa da kontrolatzea haurrak pilula bat har dezan esnea hartzen ari den arte”. Hala ere, askoz eraginkorragoa da gorputzean kaltzioa xurgatzea jakiak direnean gehigarrien ordez, aitortu zuen.

Espezialistek D bitaminaren garrantzia azpimarratu zuten, kaltzioa organismoan gera dadin beharrezkoa baita. “Kaltzio guztia izan dezakegu, baina D bitamina falta bazaigu, ez dugu gorputzean utziko”, esan zuen Díaz Curielek. Hala ere, D bitamina gutxi dago dietan. Eguzkitan egotea funtsezkoa da D bitamina-maila handitzeko, eta Europako hainbat herrialdek berriki egindako azterketa konparatibo batek adierazi zuen nerabeen %96k eguzkia hartu zutela udan. Neguan, ordea, D bitaminaren urritasuna handitu egiten da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak