Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zenbat azukre du jogurt batek? Eta nola aukeratu osasungarria

Azterketa baten arabera, produktu horietako askok uste baino askoz azukre gehiago dute.

Img yogur azucares Irudia: Pexels

Jogurt-azukre art Irudia: Pexel-ak

Jogurta azukre iturri ezkutua izan daiteke dietan. Ikerketen arabera, hartzitutako esnekiek hesteetako osasunari laguntzen diote, bakterio onak baitituzte, eta, oro har, osasunari, proteinak, kaltzioa, iodoa eta B bitamina baitituzte. Baina 900 jogurtekin eta beste esneki batzuekin egindako ikerketa batek (adibidez, natillak eta flanak) erakusten du horietako asko ere oso azukredunak direla. Orduan, benetan osasungarria den aukera bakarra? Jogurt naturalak eta grekoak artikulu honetako adituek aitortzen dute.

Jogurt naturala eta grekoa bakarrik har daitezke azukre erantsi gutxiko gisa, jogurtaren azukre intrintsekoa, laktosa baizik ez baitute.

Zientzia-lanean aztertutako jogurten %9 bakarrik dira azukre gutxi dutenak; hau da, produktu bakoitzeko 5 gramo baino gutxiago dituzte, Europako Batasuneko arauen arabera. Erresuma Batuan egin da azterketa, eta British Medical Journal aldizkariak argitaratu du. Azterketa horren arabera, osasungarritasun-irudia duten produktuek ere alde ezkutua dute, ez hain osasuntsua. Baina, gainera, azterlanaren arabera, haurrentzako jogurt askok jogurt naturalek baino azukre bikoitza dute -egileek aukera osasungarritzat jotzen dituztenak-. Gehitutako azukre soberakin horrek, nutrizio onurak ekarri ordez, gehiegizko pisua eta loditasuna izateko arriskua areagotu dezake, eta horiekin lotutako gaixotasunena.

Osasunaren Mundu Erakundeak gomendatzen du gehitutako azukreen bidez lortutako energiak (elikagaian berez agertzen ez direnak) ez dezala hartutako kalorien %10 gainditu. Azukre findu gramo batek 4 kilokaloria inguru dituenez, heldu batek (egunean 2.000 kcal dituen dieta) ez du 50 gramo azukre baino gehiago izan behar (gutxi gorabeherako kalkulua). Kopuru hori erdira murriztu behar da gazteen kasuan, eta are gehiago haurren kasuan.

Jogurtaren irud., azukreak, 2 art

Irudia: Pixabay

Naturala eta grekoa izan ezik, jogurtek azukre asko dute

Jogurt eta esneki guztiak zortzi kategoriatan sailkatu ziren ikerketan: haurrentzako produktuak, esnekiak (soja-jogurta, esaterako), postreak, jogurt-edariak, zaporezko hartzituak, frutarekin, jogurt natural edo grekoarekin eta jogurt organiko edo ekologikoa.

Azukre-edukia kategoriaren eta produktuaren arabera aldatzen den arren —jogurt naturalak edo grekoak izan ezik—, jogurtek gehitutako batez besteko azukre-edukia gomendatutako atalasearen oso gainetik egon zen (5 gramo azukre 100 gramo bakoitzeko, Europako Batasuneko araudien arabera). Izan ere, hamar jogurtetik bat bakarrik kalifikatu zuten azukre gutxi. Eta, horien artean, ez dago ia haurrentzako produkturik.

Esnezko postreetan azukre kopuru handia izatea ez da harritzekoa: produktuaren 100 gramo bakoitzeko 16 gramo inguru. Baina, horien atzean, zaporedun jogurtak eta organikoak edo ekologikoak agertzen dira (13 gramo 100 gramoko), eta horrek iradokitzen du ekoizpen organiko edo ekologikoaren etiketa ekoizpenari badagokio ere, etiketa hori ez dela beti kaloria gutxikoa.

Ondoren, oso gertu daude fruta-zatiak eta haurrentzako jogurtak dituztenak. Izan ere, aztertutako haurrentzako 101 esnekietatik 2k bakarrik zuten 5 gramo azukre baino gutxiago 100 gramo bakoitzeko. Gehienak ia 11 gramokoak ziren; hau da, aztertutako haurren esnekien hamar gramotik bat azukrea zen.

Konparazioz, kola konbentzionaleko freskagarri batek 10,6 gramo azukre ditu 100 mililitroko. Adituek diotenez, jogurt eta freskagarrien azukre kopurua oso antzekoa da. “Arazoa da jogurta elikagai osasungarria dela, baina, askotan, ez da onartzen dietan osasungarri ez diren azukre gehigarrien iturri denik”, dio Bernadette Moore doktoreak eta nutrizionistak, ikerketa britainiarraren egile nagusiak.

Jogurtaren irud., azukreak, 3 art Irudia: Pexel-ak

Nola aukeratu jogurt osasungarria?

Jogurt naturala eta grekoa bakarrik (berez naturala bezalakoa da, baina esne-gantz gehiago du) sar daitezke azukre erantsi gutxiko gisa. Hau da, jogurtaren azukre intrintsekoa, laktosa, besterik ez dute. Eta Juan Revenek, dietista eta nutrizionistarentzat, ‘Adelgázame, miente’ lanaren egileak, aukera osasungarri bakarra dira. “Oinarrizko jogurtak bi osagai besterik ez ditu: esnea eta hartzigarri laktikoak. Eta oinarrizko produktuari gozagarri edo azukre-gozagarriak gehituz gero, jogurta produktu naturala izateari uzten dio, gero eta prozesatuagoa eta ez hain gomendagarria den produktua izateko”, esan du Revenek.

Horregatik, jogurt naturala elikagai egokia da beste elikagai batzuekin orekan dieta osasungarri batean txertatzeko, nutrizionistaren arabera, baina ez da gauza bera gertatzen esneki azukredunekin, eta zenbat eta gutxiago egon gure elikaduran, orduan eta hobeto. “Jogurt naturala edo grekoa ez dena hobe da alde batera uztea”, dio.

Baina, gainera, ez dago adostasunik egunean zenbat esneki jatea komeni den. Jogurtak ere hor sartzen dira. Hala ere, Harvardeko (AEB) Osasun Publikoko Eskolako Nutrizio Departamentua eta Dieta Mediterraneoa Fundazioak aholkatzen du egunean esneki errazio bat edo bi -hobe koipe gutxikoak badira- jatea, hau da, bi jogurt.

Hori bai, jogurt naturala edo grekoa azukre gutxikoa izan arren, “produktu honek ez du baztertu behar beste elikagai osasungarri batzuen ohiko kontsumoa, hala nola fruta freskoarena”, dio Julio Basulto nutrizionistak.

Eva San Martinen jarraipena egin dezakezu Twitter-en.

Ikerketa britainiarra

Esne Industrien Federazio Nazionalak (Fenil) gogorarazi du British Medical Journal aldizkarian argitaratutako ikerketak merkatu britainiarreko produktuak aztertu dituela, eta ez direla beti bat etortzen Espainian daudenekin. "Erresuma Batuko azterketan, zaporedun jogurt baten azukre-edukia 20 gramokoa da 100 gramoko, baina Espainian 12 gramo ingurukoa da 100 gramoko". Hala ere, kopuru hori txikiagoa bada ere, 100 gramoko 5 gramo hartzea gomendatzen da. Gainera, esnekien federazioak dioenez, jogurta elikagai iturri garrantzitsua da osasunerako: besteak beste, kalitate handiko proteinak eta funtsezko mikronutrienteak, hala nola kaltzioa, fosforoa, magnesioa, zinka, iodoa, potasioa, A bitamina, D bitamina, B12 bitamina eta erriboflabina (B2 bitamina).

Etiketak:

azukre jogurt

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak