Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zenbat kaloria ditu platano batek?

Platanoak uste baino kaloria gutxiago ditu eta, gainera, organismoarentzat oso nutrizio-propietate interesgarriak ditu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko apirilaren 15a
img_platano artesano port

Platanoa nutrizio-balio handiko fruitua da. Karbohidrato, magnesio eta potasio kopuru interesgarriak ematen ditu, eta horrexegatik da hain preziatua kirolariek. Haurren fruta gustukoenetako bat da, gustagarria, gozoa eta zuritzeko erraza baita. Hala ere, gorputzaren pisua kontrolatzeko dieta egitean, sukaldetik desagertzen den lehen elikagaietako bat da. Bananafruta hiperkaloriko eta astuna izatearen fama du, eta “gizendu” egiten du. Baina, hala al da? Zenbat kaloria ditu? Artikuluak galdera horiei erantzuten die eta fruta honen nutrizio-propietate interesgarrienetariko batzuk nabarmentzen ditu.

Img platano artesano
Irudia: Rawlikak

Platanoa: kaloriak eta propietateak

Platano batek 55 eta 110 kaloria artean ditu, tamainaren eta pisuaren arabera. Hala, CESNID Fundazioaren elikadura-kalkulu-programak erakusten duenez, fruta horren balio kalorikoak honela laburbil daitezke:

  • Banana handia (120 g): 109,35 kaloria.
  • Banana ertaina (90 g): 82,01 kaloria.
  • Banana txikia (60 g): 54,67 kaloria.

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Hori asko ala gutxi da? Batzuk harritzeko, sagar batek ematen duenaren gauza bera da -edo baita menuak- ere. Fruta errazioak, tamaina ertaineko platanoa eta azalik gabe, 80 gramo inguru pisatzen du, eta azalik eta pipitarik gabeko sagar ertainak, berriz, 150 gramo baino gehiago. Bi pieza horiek 70 kaloria dituzte. Ez da ahaztu behar banana baten pisuaren% 74 dela… ura!

Gainerako pisuei dagokienez, karbohidratoek osatzen dute gehiena, guztizkoaren %20 osatzen baitute. Ezaugarri horrek platanoa energian aberatsa den fruta bihurtzen du… eta diabetesa duten pertsona gutxi batzuk zalantzan jartzen dituen elikagai bat, jan dezaketen ala ez galdetzen dutenak. Erantzuna irmoa da: platanoa, gainerako frutak bezala, ez dago kontraindikatua diabetesa duten pertsonentzat. Gai horri buruz, Julio Basultto dietista-nutrizionistaren artikulu bat aztertu du EROSKI CONSUMErek. ‘Si tiene diabetes’ saioan fruta jan dezaket?’ diabetesetako adituek zein osasun-erakunde ospetsuek ez dute zalantzarik izaten gaixotasun hori duen edozein pertsonarengan fruta freskoaren ohiko kontsumoa proposatzeko. “Hala ere, beharrezkoa da elikagai horien karbohidratoak gutxi gorabehera ezagutzea (batez ere, gluzemia intsulinarekin kontrolatzen badute), horrek ez du esan nahi fruta haientzat egokia ez denik”, adierazi du egileak. Indian Journal of Experimental Biology aldizkariaren 2014ko abenduko edizioan jasotako azterketa bat berretsi zuen, eta banana-kontsumoari buruzkoa da.
diabetesa edo hiperkolesterolemia duten pertsonak.

Bananak, kirola eta energia

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Platanoa, ordea, kalorien, karbohidratoen eta mitoen sintesia baino askoz gehiago da. Ezaugarri nagusien artean, potasioa eta magnesioa nabarmentzen dira, bi mineral oso garrantzitsu eta kirolariek oso preziatuak. Rafa Nadal tenislariaren ohiko irudia, partidetako atsedenaldietan banana bat jaten duena, ez da kasualitatea. Ez da elikagaien lehentasunen kontua. Platanoa da mineral gehien duen frutetako bat. Gainera, potasioa, Medline Plus atari ospetsua ondo deskribatzen duen bezala, ezinbesteko minerala da proteinak sortzeko, karbohidratoak deskonposatzeko eta erabiltzeko eta muskuluak garatzeko, besteak beste. Era berean, 5. eguneko Elkartearen informazio-atarian adierazten denez, potasioan aberatsa denez eta sodio gutxi duenez, platanoa elikagai egokia da hipertentsioa izanez gero.

Bestalde, zuntz edukia da banana, odoleko kolesterol-maila erregulatzeko eta idorreriaren nahiz beherakoaren prebentziorako eta tratamendurako fruta egokia. Izan ere, digestio errazeko elikagaia da, baldin eta heldua bada. Hala ez denean, eta oraindik berde dagoenean, almidoi-kantitate handiak ditu, eta horiek digestioa zaildu eta flatulentziak eta dispepsia eragin ditzakete.

Banana ez da gizentzen

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Kargapeko platanoak oso pisu astuna du: “oso kalorikoa” dela esaten da, eta, beraz, “gizendu” egiten dela. Lehengoari dagokionez, lehen esan bezala, datuak argiak dira eta ez dute zalantzarik uzten. Bigarrenari buruz – pertzepzio subjektibo eta oker bat -, galdetu egin behar da zeri zor zaion. Litekeena da platanoa hiperkaloria dela sinestea eta oker egotea. Baina, era berean, baliteke fruta hori asko erabiltzen dela gozogintzan eta, oro har, gantzak eta kaloriak dituzten beste osagai batzuekin konbinatzen delako. Berezitasun hori zenbait frutek gizentzen dutenaren mitoaren barruan kokatzen da (batez ere, postrean), eta oso ondo azalduta dago EROSKI CONSUMEren artikuluan. ‘.

Nolanahi ere, komeni da gogoratzea “mitoak” izeneko esaldi boteretsua, gizentasunari buruzko Espainiako adostasuna eman zuena: “Fruta eta barazkien kontsumo handia da epe luzera helduek gutxiago pisatzen dutela”.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak