Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zenbat kaloria hartzen dituzu?

Gehiegikeria dietetiko batzuk ez dira konpentsatzen 30 minutu oinez edo gimnasiora astean bitan

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko otsailaren 11
img_gimnasio pareja hd

Erre dezaket jan dudana 30 minuturekin? Dietari buruzko zalantzak, hau da, eguneroko hitzaldietan oso ugariak, dietista-nutrizionisten kontsultan ere agertzen dira maiz. Galdetzen dutenak elikaduraz arduratzen dira eta beren pisuaz arduratzen dira. Ideia hedatuenetako bat da ariketa fisiko apur batekin konpentsa daitezkeela gehiegikeria dietetikoak. Baina, hala al da? Zenbat kaloria erretzen dira oinez ibiltzean? Gosariak dituenak baino gutxiago edo gehiago dira? Berdin dio elikagai batek kaloria kopuru bera badu? Hurrengo artikuluak eguneroko kaloria-gastuak nola funtzionatzen duen azaltzen du, eta zenbait jarduera egitean zenbat kaloria gastatzen diren erakusten du.

Irudia: Kzenona

Goizeko zazpietan jaiki da Carolina. Gosaldu kafesnea eta croissant bat (500 Kcal). Hortzak garbitzen ditu. Kalera irten eta bost minutu autobuseraino eta beste bost lanera iritsi arte (50 Kcal). Ordenagailuaren aurrean dago, arratsaldeko zortzietatik arratsaldeko hirurak arte. Etxera oinez itzultzen da; 20 bat minutu behar ditu (100 Kcal). Iristean, patata gisatuak jaten ditu ogi zati batekin eta jogurt greziar batekin (800 Kcal). Hitzordua du dietistarekin; beraz, arratsaldean urdaiazpiko eta gazta sandwicha prestatzen da (350 Kcal). Kontsultara iristean, galdera hau egiten du: “Zer egin behar dut kaloria horiek erretzeko? Nahi dudana jan eta gero erre dezaket ariketa eginez? “.

Eguneroko gastu kalorikoa, nola funtzionatzen du?

Kaloriak, guztira, pertsona batek egun batean gastatzen dituen kaloriak dira. Eguneroko gastu kalorikoaren osagai nagusiak gastu energetiko basala eta jarduera fisikoaren ondoriozko gastu kalorikoa dira.

  • Gastu energetiko basala: gorputzaren bizi-jardueretarako behar den energia da, hala nola arnasa hartzea, odol-zirkulazioa ziurtatzea eta organismoaren funtzionamendu egokirako oinarrizko prozesu metabolikoak. Badira formula batzuk, Harris-Benedict adibidez, pertsonen energia-gastu basala zenbatesteko aukera ematen dutenak. Hala, adibidez, Carolinak eguneko 1.100 Kcal/eguneko gastu kalorikoa du.
  • Ariketa fisikoa eta ariketa: energia-gastua eskatzen duen edozein gorputz-mugimendu jarduera fisikotzat hartzen da. Ariketa fisikoa da gaitasun fisikoaren osagai bat edo gehiago hobetzeko edo mantentzeko egiten den jarduera planifikatua, egituratua eta errepikakorra. Kirola, berriz, aurrez ezarritako arau batzuetan oinarrituta egiten da. Jarduera fisikoa eta ariketa energia-gastu osoaren zati handi bat dira. Kaloria-gastuan egunero egiten duten ekarpena oso aldakorra da; izan ere, jarduera fisiko gutxi duten pertsonek edo jarduera oso handia dutenek (eliteko kirolariek edo lehiaketakoek, adibidez) gutxieneko kaloria kopuru bat izan dezakete.

Jarduera fisikoa eta kaloriak. Zenbat kaloria erretzen dira?

Ariketa fisikoak oreka energetikoa orekatzen laguntzen du, hau da, kontsumitzen diren kalorien (kaloria-sarrerak) eta gastatzen edo erretzen diren kalorien (irteera kalorikoak) arteko aldea. Hala ere, horrek ez du esan nahi janariaz abusatu daitekeenik, gero ariketa fisikoa egin ahal izateko. Kaloria-gastua aldatu egin daiteke pertsonen eta ariketaren intentsitatearen arabera. Gutxi gorabeherako ideia bat egiteko, hona hemen zenbait jarduera fisikoren bidez erre daitezkeen kalorien estimazio batzuk:

  • Oinez ibiltzea (30 minutu): 140 Kcal.
  • Dantza (35 minutu): 160 Kcal.
  • Mendian ibiltzea (30 minutu): 185 Kcal
  • Korrika egitea (30 minutu): 300 Kcal.
  • Bizikleta (30 minutu): 300 Kcal.
  • Aerobic (30 minutu): 240 kcal.
  • Igeri egitea (30 minutu): 255 Kcal.
  • Saskibaloian bete-betean jokatzea: 245 Kcal.

Zifrak adierazgarriak dira. Edozein ariketa ez da erraz orekatzen, edozein ariketa edo jarduera mota dela eta. Carolinak 800 Kcal jan zituen bere bazkarian, erretzeko 30 minutuz korrika egin beharko luke, bizikleta beste ordu erdi batean egin eta modu indartsu batean beste 30 minutuz ibili. Argi dago gehiegikeria dietetikoak ez direla beti oinez ordu erdi edo astean behin joaten.

Bestalde, garrantzitsua da jakitea ez dela gauza bera elikagai bat beste bat baino, nahiz eta kaloriak berdinak izan. Gantz edo azukre ugari duten elikagai batzuk, hein handi batean, jarduera fisikoaren maila jakin batekin konpentsa daitezke, baina ez dago orekarik gantz eta azukre gehiegiak organismoan duen eragina konpentsatzeko. Boloak, irabiakiak, edari azukretsuak eta gantz saturatu ugari dituzten elikagaiak neurriz kanpo erabiltzen badira, organismoan osagai mota horiek dituzten ondorioak jasan beharko dituzte (obesitate, diabetes, gaixotasun kardiobaskular eta abarren arrisku handiagoa). ).

Zein mota eta jarduera gomendatzen da?

Estatu Batuetako Osasun Sailak gomendatzen die helduei astean gutxienez 2 ordu eta 30 minutu (edo astean bost egun, astean bost egun) egitea intentsitate ertaineko jarduera aerobikoa egiteko. Gainera, egunero jarduera fisiko baten 60 minutu egiteak lagundu egiten du pisua pixkanaka handitzen. Halaber, egun gehienetan, 60 minutuko jarduera egitea aholkatzen die haurrei (denbora horren zati bat gorputz-hezkuntzatik eta eskoletan gimnasia-eskoletatik etor daiteke). Laburbilduz, kaloria-gastua handitzen duten jarduerak egunero egin behar lirateke edo, gutxienez, asteko egun gehienetan.

Etiquetas:

Dieta kaloriak

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak