Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer da edamea eta zer propietate ditu?

Lekale honi buruzko guztia kontatuko dizugu: ekialdeko sukaldaritza ekonomiko, osasungarri eta aberatseko aperitibo tradizionala, hainbat modutan presta dezakezuna

edamame propiedades Irudia: u_9vstifjx

Asiako jatetxe gehienetan aurki daitezkeen soja berdeko zorro luze horiei edamames deitzen zaie. Aperitibo tradizional hau, ekialdeko sukaldaritzan hain garrantzitsua dena, ezagun egin da azken urteotan, oso zapore atsegina duelako. Segur aski jatetxe edo supermerkatu batean ere ikusi dituzu. Zein da bere nutrizio balioa? Zein da etorkizuneko snack horren sekretua? Artikulu honetan azalduko dizugu.

Zer da edamame?

Edamame-k, hitzez hitz, “babarruna edo adar-babarrunak” esan nahi du. Leguminoso gazte eta berdea da biltzen denean; beraz, leuna eta krematsua da, eta ez dago zurrun edo gogor, soja-hazi heldu gehienak bezala. Edamameak zorro barruan edo oskolik gabe aurki ditzakegu. Oso erraza da edozein supermerkatutan izoztuta aurkitzea, eta prezioa nahiko merkea da.

Edamame ez da lekadun berria: bere historia XIII. mendekoa da. “Edamamea Japonian agertu zen lehen aldiz, Nichiren Shônin santu budistak tenpluan utzi zuen edameagatik ikasle bati eskerrak emateko oharra idatzi zuenean”, azaldu du Naiz Center ikerketa batean, soja-elikagaiei, haien industria-erabilerei eta historiari buruzko informazio espezializatuan.

Ikerketa horretan bertan ziurtatzen da edamamearen booma erabat lotuta dagoela sushiaren, sakearen eta Kalifornian 80ko hamarkadan sortu zen garagardo japoniarraren ospe handiarekin. “Hasteko, James Clavellen eleberrian oinarritutako Shogun telesail ezagunak interes handia sortu zuen Japoniako kultura tradizionalean estatubatuarren artean. Estatu Batuetako jatetxe japoniarrek edamame doan ematen zuten, garagardoarekin”, dio argitalpenak.

Zein dira edamearen propietateak?

“Katilu batekin (85 gramo, gutxi gorabehera), elikagai horrek 76 kcal ematen ditu, 7,9 gramoko landare-proteina eta 6,1 gramoko karbohidratoak (karbohidratoak) ditu, eta 4,18 gramoko lipido-ekarpen txikia (koipeak)”, dio Nestor Padilla nutrizionista klinikoak. Lekadun guztiek bezala, elikagai hori zuntz ugaria da, eta horrek gure dieta erraztu dezake.

Gure gorputzarentzako onurak

Elikagai horrek lagundu edo hobetu egiten du sistema gastrointestinala, digestio ona sustatuz, eta odolean glukosa-maila murrizten du. Gainera, “karbohidrato ugari duenez, energia asko ematen dio gorputzari, eta landare-proteina iturri ona da eta asetasuna areagotzen du”, dio Padillak.

Bere eragin antioxidatzailea dela eta, edamamamamamameak erradikal askeen (zelulen zahartzea) errotik kentzea sustatzen du, eta ona da sistema immunologikoarentzat, kobre eta zink ugari ematen baititu, gorputza indartzen laguntzen duten mineralak, dio nutrizionistak. Edamameek C bitamina, B3 bitamina, potasioa, kaltzioa, magnesioa eta burdina dituzte; beraz, egokia da osteoporosia eta artritisa saihesteko. Gainera, egokia da eritasun zeliakoa dutenentzat eta diabetesa dutenentzat.

Hala ere, elikagai hori “kontraindikatuta dago hipotiroidismoa duten pazienteetan, tiroxina hormona kentzearen ondorioz (hormona horrek garrantzi handia du pisuaren, gorputz-tenperaturaren eta muskulu-indarraren erregulazioan), eta tiroide-guruinak sortzen du”, dio Padillak.

Nola jaten dira eta nola prestatzen dira?

Nutrizionistak azaltzen duenez, leguminoso guztiek bezala, haien funtsezko prestaketa modu irakinean eta batez ere espeziekin onduta egingo litzateke, modurik naturalenean dastatzeko.

Edameak hainbat modutan kozinatu daitezke: egosita, lurrunetan edo oliotan salteatuta.

  • Modurik errazena da edamame freskoa edo izoztua gatzez irakiten dagoen ur-eltze batean sartzea eta 5-8 minutuz egostea, zure gustura egon arte. Azkenean, zorroak ur hotzetan murgildu eta ontzi batean zerbitza ditzakezu. Ontzi horretan gatz eta piperbeltz gehiago bota dezakezu.
  • Lurrunetan prestatzeko, bota ur-hatz bat edo bi eltzean, itxaron irakin arte, eta jarri edameak ontzi batean (metalezko edo lurrun-erretiluan), eltzearen gainean. Ondoren, 5-10 minutuz utzi. Hala, edameak oso samurrak eta mamitsuak izatea lortuko duzu.
  • Egosi ondoren oliba-oliotan salteatuz ere prestatzen dira. Jarri kolokalo egosi eta lehorrak zartaginean olioa su ertain edo altuan botata. Soja-saltsa edo ostra-saltsa erants dezakezu. Eta ukitu mina emateko, nahierara bota dezakezu.

Edamames samurrak erraz ateratzen dira zorrotik. Oskolik gabe daudenez, egokiak dira zopa, entsalada eta arrozei eransteko, eta ukitu freskoa emango diete otorduei.

Hala ere, Padillak gogorarazten duenez, “ez da ahaztu behar elikagai baten propietateek funtziona dezaten, aditu batek planifikatutako elikadura-plan egokian sartuta egon behar duela, eta elikadura-ohitura onak izan behar dituela, elikagai batek berez ezin baititu sortu gorputzak behar dituen onura eta behar guztiak”.

Etiketak:

legumbre-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak