Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer da energia-balantzea?

Dietan hartutako kalorien eta organismoak bere bizi-funtzioak betetzeko, hazteko eta garatzeko eta jarduera fisikoa egiteko kontsumitzen dituen kalorien arteko aldea.
Egilea: maitezudaire 2005-ko martxoak 29

Hiru energia-balantze mota daude:

  • Balantze positiboa, hartutako kaloriak kontsumitutakoak baino handiagoak. Ondorioz, pisua irabazten da.

  • Balantze negatiboa: gorputzak hartzen dituenak baino kaloria gehiago kontsumitzen ditu, eta hainbeste gertatzen da pisua galtzea.

  • Balantze orekatua: kontsumitutako kaloriak eta irentsitakoak berdinak dira; beraz, ez dago ez galerarik ez galerarik. pisua irabaztea.

Nondik lortzen du gorputzak energia?

Elikagaiek energia guztia ematen diote organismoari, bere eginkizunak betetzeko eta behar bezala mantentzeko behar du. egoera. Energia hori elikagaien mantenugaiak, batez ere karbohidratoetan, patatetan, egoskarietan, zerealetan eta horien eratorrietan egoten dira, hala nola ogia edo pasta; eta oliotan, gurinean eta koipeetan dauden gantzak. margarina edo esne-gaina, eta beste elikagai batzuetan kamuflatuta, hala nola batzuetan haragia, arraina eta fruitu lehorrak. Beraz, zenbat eta handiagoa izan elikagai horiek ugari dituzten elikagaiak, dietaren balio energetikoa ere handiagoa izango da.

Energia eta ariketa

Kirola egiten dutenek, eta are gehiago eliteko kirolariek, kontuan hartu behar da ariketak energia-gastua dakarrela garrantzitsua, eta higadura hori estaltzeko dieta egin behar dutela.

Energia-gastu hori ezagutzeko, taula batzuetan adierazten dira hainbat jarduera-mota, “faktore” izenekoarekin batera jarduera”, kirolariak kilogramoak eta horiek egiten diren minutu-kopurua. jarduera. Adibidez: tenis-jokalari batean, jarduera-faktorea 0,109 da. Bai 75 kiloko pisua du, eta egunean 120 minutu entrenatzen ditu, batez beste. 981 kaloria gastatzen dituela. Horrek esan nahi du tenislariak pisuak ohiko dietak baino 1.000 kaloria gehiago hartu behar ditu.

1.300 kaloriako dieta

2.200 kaloriako dieta

Gosaria

Baso bat esne eta ogi txigortuko bi biskote marmelada pixka batekin.

Baso bat esne eta moldeko ogiaren bi xerra marmeladarekin.

Goiz erdia

Jogurt gaingabetua eta kiwia.

Jogurt bat zereal eskukada batekin eta kiwi batekin.

Bazkaria A

Lekak patatekin, bi solomo-gurpil plantxan piperrekin. Ogi-xerra bat eta laranja bat.

Lekak patata-kantitate bikoitzarekin, bi solomo-gurpil erara xafla piperrekin. Bi ogi-xerra eta laranja bat.

Askaria

Menda poleoa eta banana bat.

Jogurta, galletak eta platanoa.

Afaria

Barazki-zopa, tortilla frantsesa eta jogurt gaingabetua.

Fideo-zopa, urdaiazpiko-tortilla, bi ogi-xerra eta jogurt bat.

Azukrea

sakarina (ez-kalorikoa)

Azukrea (4 gutun-azal)

Hala, kirolariak behar dituen kaloria guztiak lortzen ditu pisuari eustea, elikaduran aldaketa handirik izan gabe.