Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer da koloreen dieta?

Interneten argaltzeko metodo gisa zabaltzen diren koloreen dieta jatorritik urruntzen da, elikadura osasungarria sustatzeko proposamena

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2015eko abuztuaren 17a
img_dieta de colores hd Irudia: merc67

Koloreen dieta ospetsu bihurtu da Interneten. Sare sozialetan eta blogetan argitalpen ugari egiten dira, modu osasungarrian jateko eta argaltzeko metodo gisa. Erreala al da hori? Proposamen dietetiko horri buruzko kontu harrigarrienetako bat da bere jatorria ez duela zerikusirik pisua galtzearekin, baizik eta elikadura osasungarria sustatzearekin, frutetan eta barazkietan oinarritua. Hurrengo artikuluan, koloreen dieta zertan datzan azaltzen da, zer alderdi positibo dituen eta zer ahulgune dituen.

Img dieta de colores
Irudia: merc67

Pisu gutxi, askoren nahia

Img dieta ig no pan 01
Irudia: belchonock

Gizentasuna eta gehiegizko pisua duten biztanleak ugaritu egin dira herrialde gehienetan, baita Espainian ere. Horregatik, gero eta pertsona gehiago arduratzen dira beren gorputz-irudiaz, eta pisua jaisteko edo kontrolatzeko beharra sentitzen dute. Bizi-estiloaren aldaketaren barruan dagoen tratamendu dietetikoa da gorputzaren pisua ondo kontrolatzeko lehen urratsa. Baina dietari atxikimendu ona lortzea eta itsaspen hori denboran zehar mantentzea zaila da, askotan, tratamendu dietetikoarekin lortutako emaitzak mugatuak izaten baitira.

Pisua galtzeko, Obesitatearen Ikerketarako Espainiako Elkarteak (SEEDO) banakako plan dietetikoa gomendatzen du, eta jarduera fisikoa areagotzea. Ohiko dietarekin alderatuta, egunero 500-1.000 kcal inguruko murrizketa energetikoa lortzea da asmoa, pazienteari ahalik eta itsaspen handiena emateko.

  • Karbohidratoak, kaloria ekarpen osoaren %45-55.
  • Proteinak, ACT% 15-25.
  • Gantzak, ACT% 25-35.
  • Zuntza, egunean 20 eta 40 gramo artean.

Oso zaila da estilo berri batera ohitzea eta epe luzera mantentzea, pisua modu erraz eta eraginkorrean galtzea sustatzen duten proposamen dietetikoen bidez, gaur egun sareetan barrena ibiltzea. Baina, benetan funtzionatzen dute? Zuhur jokatu behar da edozein dieta dietetiko hasi aurretik, horietako batzuek ez baitute oinarri zientifikorik eta osasunerako arriskutsuak izan baitaitezke.

Koloreen dieta zertan datzan

Proposamen dietetiko horren arabera, dietan honako hauek sartzen dira:bost kolore: morea edo urdina, gorria, berdea, zuria eta horia. Sare sozialetan, dieta mota hau sustatzen da, haztapen ponderatua lortzeko eta elikadura hobetzeko. Dieta hori egiteko, bost kolore horiek dituzten barazkiak, frutak eta barazkiak egunero sartu behar dira, eta horrek dietaren kaloria gutxi ematen du eta zuntz, bitamina eta mineral ugari.

Img dejo cenar listp
Irudia: belchonock

Hala ere, koloreen dietaren jatorriak ez du zerikusirik pisu-galerarekin. Estatu Batuetako “5 egunean” programa (5 a day for a betterhealth) Estatu Batuetako herrietan fruta, barazki eta barazkien kontsumoa sustatzeko helburuarekin sortu zen. Hasierako kanpaina horren ondorioz, 2002an fruta eta barazkien kontsumoa ez ezik, elikagai multzo horretako barietatea ere bultzatzen saiatu ziren, eta, horretarako, gutxienez egunean behin barazki eta fruta errazio bat hartzea sustatu zen. Hori dela eta, The colorway kanpainak fruta eta barazkien kontsumoa eta horien aniztasuna handitzeko gonbita egiten du; ez da pisua galtzeko dieta bat, nahiz eta sare sozialek beste zerbait bihurtu.

Frutak eta barazkiak ur, zuntz, karbohidrato, bitamina eta mineral eta beste fitokimiko batzuk dira; hau da, landare-jatorriko substantzia kimikoak, organismoan eragin positiboa dutenak. Fruta eta barazkien koloreen bidez, fitokimiko horietan aberatsa den dieta ziurtatzen da.

Koloreen dietaren alderdi positiboak

Proposamen honek fruta, barazki eta barazki ugariko dieta bultzatzen du. Fruta eta barazkietan aberatsa den dieta batek (egunean bost errazio gutxienez) osasun egoera hobezina sustatzen du eta gaixotasun ugariren agerpena prebenitzen du, hala nola gaixotasun kardiobaskularrak, diabetesa, minbizia eta dislipemiak.

Dietan fruta eta barazkiak sartzea eta dieta askotarikoa izatea, fruta eta barazkietan, gomendio bikaina da. Izan ere, dietista-nutrizionista orok emango lioke aholkua kontsultara. Hainbat koloretako frutak eta berdurak sartzeak elikagai horien aldaketa errazten du, eta, beraz, ez da beti platanoa edo postreko sagarra edo letxuga edo leka edo lekak jaten.

Dieta honetako gauza negatiboak

Interneten ibiltzen diren argitalpenetan ez da zehazten zein izan behar den gainerako mantenugaien eta elikagaien dieta dietetikoa. Hala, proposamen honetan ez da adierazten zein izan beharko lukeen elikagai proteikoak (haragia, arraina eta arrautzak). Dieta begetarianoa al da? Haragi kopurua kontrolatu behar da ala ez? Elikagai proteikorik gomendatzen al da edo denak har daitezke? Ez du inolako aholkurik ematen zereal, lekale eta bestelako fekulei buruz. Egokiak dira ala ez? Eta, izatekotan, zer labore eta lekale jan behar dira?

Img vegetal cong 01
Irudia: belchonock

Beraz, proposamena ez da osatu, eta horri buruzko informazio gutxi dago. Horrela, kontsumitzailearen irizpidearen arabera, dieta orekatua izatera irits liteke edo dieta-desoreka larriren bat sustatu (proteina-defizita, energia-defizita edo B12 bitaminaren urritasuna, adibidez).

Azpimarratzekoa da, halaber, ez dagoela inolako dokumenturik edo ikerketa zientifikorik dieta mota horrek gorputz-pisuan izan dezakeen eragina baloratu duenik. Era berean, ez dago inolako oinarririk edo ebidentzia zientifikorik, proposamen orokorrak eta osatugabeak direla eta, pisu galera ona lortzeko egokienak direnak. Hala ere, fruta eta barazki gehiago kontsumitzeak pisua galtzea ekar dezake.

Pisua galtzen bada, zenbat kaloria ematen den eta dieta nola antolatzen den, horren araberakoa izango da galera. Beraz, oso garrantzitsua da dietista-nutrizionista bati galdetzea elikadura-ohiturak aldatu aurretik. Inork ez du profesional horiek baino hobeto aholkatzeko zer elikagai egon behar duten dietan eta nola antolatu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak