Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer da smothie bat?

Irabiaki krematsuena oso ikusgarria eta aberatsa da, eta osagai asko onartzen ditu, fruituetatik hasi eta hosto berdeko berduretaraino

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2015eko irailaren 01a
Img que es smoothie hd Irudia: TeriVirbickis

Smothie da likidotuen artean krematsuena; irabiaki horrek esnekiak ditu, eta trinkotasun leun eta koipetsua ematen dio fruta edo barazkien nahasteari. Ezagunenen artean, greensmothie nabarmentzen da; izan ere, modan jarri da, organismoarentzat ondorio onuragarriak egozten baitzaizkio. Irabiaki berdeek hain koloretsu eta aberats horiek berriro aurkitzeko interesa piztu dute. Artikulu honetan, moothiek zer ezaugarri dituzten zehazten da, etxean egiteko trikimailuak ematen dira eta lau alternatiba gozo aurkezten dira.

Img que es smoothie 01
Irudia: Teri Virbikis

Smiothies: likatsu krematsu eta leunak

Fruta irabiatuaren irabiaki klasikoaren eta moothie baten arteko alde nagusia testura da. Izenak esaten du dena, ingelesezko smismoa leuna esan nahi baitu. Moothiesen trinkotasuna beti da krematsua, esnekiak gehituz lortzen dena, esne gaingabetutik jogurt naturalak eta krema, banilla edo esnegaina izozkiak erantsiz.

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Gainerakoan, smothiek fruta eta barazki irabiatuekin partekatzen ditu gainerako ezaugarri guztiak: mantenugai oso interesgarria, freskagarria, aldakorra eta fina da. Gustuen eta osagaien arabera, smothhipak otordu baten atari gisa zerbitza daitezke, gosariarekin eguna ongi elikatuta hasteko edo arratsalde erdian mokadutxo gisa. Irabiaki horiek, gainera, baliabide elikagarri eta osasuntsua dira, haurrek eta helduek fruta maiz har dezaten. Hobe da fruta eta barazkiak osorik jatea, mastekatuz, osotasunaren edo ezerezaren aurrean, hobe izango da horrela ez egitea.

Fruta eta barazki smothhirek gehitu ohi dute fruta edo esnekien zukua, nahiz eta jogurtak, izozkiak edo esnea izan, erabiltzen diren barazkien eta fruta eta fruta moten arabera. Osagai guztiak irabiatu ondoren lortzen den emaitza loditasun apartsua eta krematsua da. Irabiagailuek frutaren ura biltzen dute (bikaina organismoa hidratatzeko), bitaminak eta gatz mineralak, nahiz eta fruta zuntzaren zati bat galdu egiten den pieza osoa aprobetxatzen ez denean edo azala kentzen denean.

Moothhirak etxean prestatzeko trikimailuak eta aholkuak

  • Irabiakia egiteko fruta azidoak gehitzen badira (laranja, limoia, mandarina, pomeloa edo zukuak), hobe da esnea jogurta ez izatea. Gainera, zuku asko duenez, jogurta krematsuagoa izango da, eta izozki krematsua ere bai.
  • Mami asko eta zuku gutxi duten beste fruta asko (bananak, marrubiak, melokotoiak, sagarrak edo udareak), eta, hala, nahasi egiten dira osagai likidoekin (esnea, adibidez), itxura aldatu gabe eta irabiakia krematsua gera dadin. Soja-esnea, izozkiak eta, jakina, ur izoztua ere erants daitezke, barazki gordinekin (espinakak, adibidez) oso ahaltsuak direnak.
  • Garrantzitsua da fruta eta barazki freskoak, sasoikoak, ongi garbituak eta helduaroan erabiltzea. Fruta mota ugari dagoen garaietan, fruta horiei probetxua ateratzeko balio izango du, itxuraz ukituak, itxura baina zapore oparokoak: zatirik motzena kendu eta gainerako frutaz baliatzen da.
  • Moothie bikain bat prestatzeko, osagaien konbinazio ona egin behar da. Ontzi egokia kristal altuko kopa edo edalontzi bat da (freskagarriak ohi bezala erabiltzen dira), nahiz eta gaur egungo modarekin gutxi gorabehera vintage samarra izan, kristalezko poteetan ere erabiltzen baita, etxeko jogurtak balira bezala. Kopa edo edalontzia izozkailutik edo izozkailutik atera berria bada eta lastotxo bat edo gehiago baditu, irabiatzea are atseginagoa da.

Lau smiothi gozo eta erraz egiteko modukoak

Smothhiren munduan sartutakoan, zapore eta konbinazio zoragarriak eta gure gustukoak bakarrik esperimentatzen geratzen dira. Hobe da fruta mastekatuta jatea, baina, bestela, irabiakiak ezin badira, aurrera, baina neurrian! Izan ere, fruktosa gehiegi jatea (gure organismoak kontsumitu behar dituen azukreak) ez da batere gomendagarria.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    1. Greensmothie. Itxura eta kolore berdea, berriz, hostoen eta hazi esekien zatitxoekin, ez da oso pozgarria. Hala ere, irabiaki berde horrekin sortu zen gaur egungo smiothien moda, ezaugarri osasungarriak egozten baitzaizkio. Moothie honek fruta pare bat eta landare berde hosto batzuk (normalean, espinakak edo berroak), letxuga eta ura nahasten ditu.

    Osagai hauek ditu gure errezetak: 300 g kiwi, 400 g udare, bi platano, 100 g espinaka fresko, 100 g izotz, 20 ml limoi-zuku eta 250 g jogurt natural. Espinaka-hostoak garbitu. Zuritu eta txikitu udarea, kiwiak eta bananak. Fruta eta espinakak, izotzarekin eta jogurt naturalarekin batera, irabiagailuaren edalontzi batean jarri, limoi-zukua gehitu eta xehatu, sorbete motako ehundura krematsua lortu arte. Egin berria da, lastotxoa eta kiwi-pipitak dituen moothie berdea lagun dituen fruta zatitxo batzuk erabiliz.

  • 2. Kiwi-moothie eta platanoa. Behar dugu:sei kiwia, bi banana, 400 ml laranja-zuku eta 250 g jogurt gaingabetu natural. Platanoak eta kiwiak zuritu, laurdenetan zatitu eta likido-makinan sartzen dira. Likidotu horri laranja zukua eta pare bat jogurt gehitu eta nahasi egiten da. Berehala zerbitzatzen da, zukua oxiartu aurretik, eta kolorea galtzen du. Fruta-zatitxo batzuekin apaindu.
  • 3. Marrubi moothie eta izozkia. Behar dugu: 100 g marrubi, 100 g platano, 200 g esnegain izozki, 200 ml esne gaingabetu eta 20 g azukre. Marrubiak garbitu eta platanoa zuritu. Frutak zatitu eta irabiagailuko edalontzian jartzen dira, izozkiarekin, esne gaingabetuarekin eta azukrearekin batera (azukrerik gabe izan daiteke, gustuaren eta frutaren heltze-puntuaren arabera). Birrindu, ukitu krematsua lortu arte. Fruitu-zatitxoak nabarmentzea gustatzen bazaie, azkeneraino ez da xehatu behar, erabat desegin ez dadin. Izozkiaren ordez jogurt naturala eta izotz xehatu pixka bat erabil daitezke. Egin berria eta freskoa hartzea gomendatzen da.
  • 4. Gerezien eta jogurtaren moothie. Behar dugu: 400 g gerezi pikota, 200 g sagar, 400 ml esne gaingabetu, 200 ml jogurt natural eta 40 g azukre. Gereziak garbitu eta puskatu egiten dira hezurrak kentzeko. Gereziak zuritu eta zatitutako sagarrarekin, esnearekin eta jogurt naturalarekin elkartzen dira, eta, gero, birrindu egiten dira irabiagailuaren laguntzaz, irabiaki krematsua lortu arte. Azukre-puntua bakoitzaren gustura aldatuko da. Gerezi-zatiz apainduta zerbitzatzen da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak