Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer egin azak hobeto senti daitezen

Sukaldean aritzean sortzen den usainak eta digestio-arazoak sukaldeetatik urruntzen dira.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2006ko azaroaren 16a
img_lombp

Aza, azalorea, aza gorria eta bruselako azak neguko hilabeteetako azaren familiako barazkiak dira. Gainerako barazkiek bezala, oso energia gutxi ematen dute, era askotako bitaminak -C bitamina bereziki-, mineralak eta zuntza zelulosa. Sufre-konposatuen aberastasunagatik bereizten dira gainerakoetatik, eta horrek usain berezia ematen die, egosten direnean askatzen dutena, baita propietate antioxidatzaileak ere.

Sufre-konposatuen aberastasunak usain berezia ematen die, egostean askatzen dutena

Nola egin digestioa arinagoa eta flatulentasun gutxiagokoa izan dadin?

Azek beste barazkiek baino digestio-arazo gehiago sortzen dituzte, zelulosa asko dutelako eta sufre konposatu ugari dituztelako. Hala ere, tolerantzia hobetzeko oso estrategia sinpleetara jo daiteke, eta aerofagia edo digestio astunak dituzten pertsonek ere arazorik gabe sar ditzakete beren dietan.

Kuminoaren eta mihiluaren eraginez, ez dira hain fratulentoak izaten, eta koiperik erabiltzen ez bada, digestioaren astuntasuna saihesten da.

Gordinik ala egosita? Aza eta aza, batez ere, gordinik onartzen dira egosiak baino. Oso xehe xehatzen dira entsaladak egiteko, eta horien ordez letxuga edo eskarola erabiltzen da.

Errezetaren osagaiei arreta jarri. Barazki horiek kontsumitzean, ez da komeni osagai koipetsuegiak erabiltzea -saltsak esne-gainarekin edo gaztarekin, urdaia, etab.-, ezta urdaileko mukosa narrita dezaketen eta digestio-arazoak areagotu ditzaketen gozagarri sendoak ere.

Gas gutxiago sortzen laguntzen duten gozagarri karminatiboak. Kuminoa eta mihilua osagai gehigarri gisa sar daitezke, azak ez daitezen hain bigunak izan. Gozagarri horien zaporea ez bada pertsonaren gustukoa, denda espezializatuetan eta farmazietan erosten diren kapsulak edo konprimituak erabil daitezke.

Digestio-infusioak, hala nola postrea.

Oso erabilgarriak dira menda-, anis-, salbia- edo mihilu-infusioak. Haren ordez kamamila har daiteke, eta horri anis berde, mihilu edo kuminozko aleak gehitzea komeni da. Mendafin-infusioa ere oso egokia da, kolon-muskuluak -heste lodia- erlaxatzen baititu, eta horrek gehiegizko gasen mina arintzen laguntzen du.

Beste aholku praktiko batzuk

Mokadu bakoitza behar bezala murtxikatu, digestioa ahoan hasten baita.

Janari nagusiei denbora sufizientea ematea, presarik gabe eta azken orduan plateren prestakuntzarik gabe, horrela ez bada, digestio-arazoak izateko arriskua areagotu egiten baita.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak