Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer egin gastritisaren kasuan?

Bizimodu osasuntsuak eta jateko ohitura egokiek min hori prebeni dezakete eta, halakorik izanez gero, sintomak hobetu eta berriro gaixotu ez daitezen.
Egilea: EROSKI Consumer 2002-ko azaroak 5

Gastritisa mukosa gastrikoaren hantura bat da. Mukosa hori akutua izan daiteke, eta azkar agertzen da eta erraz sendatzen da pokosegunetan, edo kronikoa; kasu horretan, urtebetez iraun dezake, eta ultzera peptikoa eragin dezake.

Zergatik gertatzen da gastritisa?Maiz helycobacterpylori bakterioak eragindako infekzio batek eragiten du. Beste arrazoi batzuk ere badaude: alkohol gehiegi kontsumitzea eta bestelako transgresionesdietetikoak (otordu oparoak, gozagarri sendo eta narritagarrien abusua…), elikaduratik eratorritako intoxikazioak, estresa, sendagai batzuk luzaroan erabiltzea (antiiflamatorioak eta antirreumatikoak) edo adasaspirina gehiegi hartzea.

Zein dira zure sintomak? Sintoma bereizgarriak dira urdailaren ahoan sutan sentitzea, bularrera, azidotasuna, goragalea, batzuetan oka egitea eta flatulentzia.

Gomendio dietetiko orokorrak Dieta aldatu egiten da sintomen eta gaixotasunaren bilakaeraren arabera. Bilakaera ona izan duen aldian, hona hemen gomendio orokorrak:

  • Ahalik eta era gehienean elikatu behar da, eta aldi baterako bakarrik baztertu behar dira eragozpenak sortzen dituzten elikagaiak, azidotasuna handitzen dutenak edo mukosa gastrikoa narritatzen dutenak. Ez mugatu zure dieta behar baino gehiago.
  • Elikadura hiru edo lau hartualditan banatu (gosaria, bazkaria, askaria eta afaria). Goiz erdian ere jar daiteke, ordutegiaren eta ohituraren arabera.
  • Ez egin janari ugari; astunak edo oparoak, poliki jan eta ondo murtxikatu.
  • Ez jan elikagai solidorik ohera joan aurretik (urdailean hartzitu eta eragozpenak sortzen dituzte).
  • Ez da komeni esnea maiz hartzea, hartu eta 2-3 ordura azidotasuna sortzen baitu.
  • Koiperik edo luzaroan egosi behar ez duten elikagai zukutsuak hobestea.
  • Zuntz asko duten elikagaien aurrean tolerantzia frogatu (barazki egosi osoak, entsaladak, lekaleak, osoko zerealak, fruitu lehorrak eta fruitu lehorrak…).
  • Baztertu oso gaziak edo onduak diren elikagaiak eta eskabetxean egindako kontserbak.
  • Saihestu urdaileko jariaketa estimulatzen duten elikagaiak (kafea, kafeinagabea, tea, alkohola); horien ordez, txikoria, malta edo infusio leunak (erromeroa, salbia, poleoa, kamamila, etab.) erabili. ).
  • Ez hartu edari gasdunik.
  • Ez kontsumitu azukre gehiegi.
  • Azidotasunik bada, tomatearen deribatuek (saltsak) eta zitriko-zukuak mina eragin dezakete pertsonaren arabera.
  • Ez jan oso beroak edo oso hotzak, narritadura eragiten baitute.
  • Pixkanaka elikagai berriak sartzea, elikadura normalera iritsi arte eta dieta orekatuaren jarraibideen arabera.