Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer jan ariketa gehiago egin nahi denean?

Ariketa egiteko karbohidrato gehiago behar dira, hartu eta gastatutako kaloriak orekatzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2007ko martxoaren 07a

Gizartea aldatu egiten da, eta bizi garen garaietan gero eta balio batzuk bilatzen dira, hala nola ongizatea, alderdi guztietan, bai fisikoan —hobetu nahi dugu—, bai mentalean eta gizartean.

Testuinguru horretan, garrantzi berezia hartzen du ariketa fisikoak. Baina ez da bakarrik jolasteko edo hobeto ikusteko ariketa egitea. Elikadurari ere arreta handia jarri behar zaio, bi faktoreen konbinazioa baita guztiok lortu nahi dugun ongizate-egoera hori lortzeko biderik egokiena.

Higadura fisikoa eta aldaketak elikaduran

Ariketa fisikoa eta elikadura eskutik doaz beti; izan ere, horietako bat aldatzen bada, edozein arrazoirengatik, egoera berrira egokitu beharko da.

Pertsona batek astean bizpahiru egunez jarduera fisikoa egitea erabakitzen badu, zertxobait aldatu behar du elikadura jarduera hori egiten duen egunetan eta bizimodu sedentarioagoa egiten duen egunetan. Zergatik? Alderdi hori maiz kontuan hartzen ez bada -behar adina jan gabe ariketa fisiko bizia egitea-, desoreka sortzen da irensten diren kalorien eta gastatzen direnen artean, eta horrek gorputz-osaeran aldaketak eragin ditzake (gantz- edo muskulu-kopuruan oszilazioak, ura…), eta baliteke horiek egokienak ez izatea.

Ez jatea akatsa da

Jende askok ez bezala, aparteko energia eman behar da edozein jarduera fisiko hasi aurretik. Ariketa fisikoa handitzean sortzen den kaloria-gastua dietako energia-ekarpenarekin konpentsatu behar da.

Ariketa egin aurretik elikadura desegokiak muturreko nekea eragin dezake.Ariketa fisikoa egiteak urdaila hutsik izatea eskatzen duela pentsatzea oso ohikoa da. Ideia hori praktikan jartzeak, besteak beste, hegazti beldurgarri horren agerpena dakar. Pertsona jarduera hasi aurretik behar bezala elikatu ez denean, iraupen luzeko ariketa fisikoa egitean izaten den muturreko neke-egoera adierazten du termino horrek.

Egia da urdaila astuna izateak eragina izan dezakeela ariketan. Horregatik, erraz digeritzen diren elikagaiak aukeratu behar dira, ariketa ahalik eta hobekien egin dadin.

Elikagai gomendatuak

Img nueces grande
Ariketa egin aurretik, kopuru txikian organismoak jarduerari aurre egiteko behar dituen energia eta elikagaiak emango dizkiguten elikagaiak aukeratu behar dira.

Zenbait elikagai, hala nola fruitu lehorren eskukada, galleta sinpleak edo tamaina ertaineko sandwich arina, egokiak dira ordubete baino gehiagoko ariketa luzea egin aurretik. Aldiz, 30-60 minutu bitarteko ariketa baterako, platanoa bezalako fruta-pieza bat aukera egokia litzateke. Horiek guztiek karbohidratoak dituzte, batez ere energiazkoa den mantenugaia, kirol errendimendua hobetzen laguntzen duena. Garrantzitsua da esatea elikagai horiek denbora tarte batekin hartu behar direla ariketa egin aurretik.

Aitzitik, hestebete-ogitartekoa edo opil pixka bat duen esne-katilua bezalako elikagaiek sentsazio gogaikarria eragiten dute urdailean, eta horrek ariketa behar bezala egitea eragotz dezake. Izan ere, koipe eta azukre findu asko dituzte, eta horiek digestioa oztopatzen dute, motelago eta astunago bihurtuz.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak