Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer jan bero handia egiten duenean?

Udan elikadura eta hidratazioa zaintzeko bost urrats

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2016ko abuztuaren 08a
Img sandia melon hd Irudia: Odelinde

Udan, gure elikadura aldatu egiten da, eta freskoagoa eta ausartagoa bihurtzen da. Ez da ohikoa ordutegiekin bezain zurruna izatea, eta, beroak estutzen duenean, aldaketak nabaritzen dira gose-sentsazioan. Izan ere, beroa da hilabete hauetan konpondu beharreko arazorik larrienetako bat. Bere eragin nagusia, izerdia, gorputzeko tenperatura erregulatzeko gertatzen da, baina deshidratazioa eragin dezake hidratazio egoera ezin hobea ziurtatzen ez bada. Orduan, zein elikagai dira egokienak udan jateko? Eta garai honetan hobeto sentitzen direnak? Hurrengo artikuluan, bero-egunetan gehien adierazten diren elikagaiak zein diren adierazten da.

Img sandia melon
Irudia: Delitua

1. Hidratazio-egoera ona ziurtatzea

Lehen helburua udan elikadura planifikatzen denean hidratazio-egoera ona ziurtatzea izan behar du. Beraz, garrantzitsua izango da ur-kontsumo ona eta ur, bitamina eta mineral asko duten elikagaiak bermatzea. Fruta eta barazki freskoak lortzeko elikagai egokiak dira, batez ere errezeta freskoetan prestatzen badira (entsaladak, pureak edo zopa hotzak, adibidez), freskotasun sentsazioa areagotzen baitute.

Adibidez, gazpatxoa, tomate-zukua edo vichissoise (hotza zerbitzatzen den porru-krema) edo udako entsalada freskoak (pasta- eta eskalibada-entsalada, tomate- eta mozzarella-entsalada, kinoa-entsalada eta barazki freskoak).

2. Saihestu sendotasun gogorrak eta plater oso baldintzatuak

Digestioa minik ez egitea nahi izanez gero, ez da inoiz ahaztu behar koipe gehiegi, plater ugariegi edo kaloria ugari eta errezeta oso onduak. Frijitu, arrautza-irinetan pasatu edo oliotan aberatsak diren egosketak saihestu behar dira, eta, alderantziz, egosketak (entsaladak, labea, lurruna edo plantxa) indartu. Gehiegizko ongailuak eta minak erabiltzeak digestio txarrak ere eragiten ditu. Gauza bera gertatzen da alkoholarekin, kosta ahala kosta saihestu behar baita.

3. Elikagairik ez duzu gomendatzen?

Oro har, elikaduraren oinarriak ez dira desberdinak neguan edo udan, eta dieta eta dieta orekatua izan behar dute. Beraz, bazkaltzeko eta afaltzeko, karbohidrato, gantz eta proteinen ekarpen egokia bermatu behar dute. Otordu bakoitzean berdura edo barazki fresko bat, elikagai fekulenteren bat (patata, pasta, arroza, lekaleak, kinoa, etab.) bermatuz lortzen da hori. eta proteinatan aberatsak diren elikagaiak (haragia, arraina edo arrautzak) neurrian eduki behar dituzte. Haragi elikagai prestatuak (hanburgesak, lukainkak, hestebeteak, etab.) ere saihestu behar dira. ), haragi gorriak edo gantz ugari dutenak. Gainera, postreak fruta freskoa izan beharko luke beti.

4. Uda honetan prestatzeko errezeten adibideak

Hona hemen bero-egunetarako errezeta egokiak:

  • Astelehenean. Leka- eta patata-entsalada hotza. Sardinak plantxan. Meloia.
  • Asteartea. Sandia eta tomatezko gazpatxoa. Oilaskoa plantxan kinoarekin eta erremolatxarekin. Melokotoia.
  • Asteazkena. Pasta salteatua berenjenarekin eta azenarioarekin. Zapoa marinel-erara. Nektarina.
  • Osteguna. Kalabazina, txanpinoiz eta tipulaz betea. Untxia labean egindako patatekin. Cantaloupe meloia.
  • Ostirala. Barazki eta fruitu lehorren entsalada freskoa. Babarrun zuriak dituen legatza. Gereziak.
  • Larunbata. Guakamolea entsaladan (cherry tomatea, aguakatea eta tipula finitua). Solomoa arroz basatiarekin. Aranak.
  • Igandea. Barazki- eta dilista-entsalada. Oilasko urdaiazpikoak eskabetxean. Sandia.

5. Udan elikadura zaintzeko aholku praktikoak

  • Ura hartzea bermatu, batez ere, egunik beroenetan.
  • Postrerako fruta aukeratu bazkarian eta afarian.
  • Egosi suabeak eta saihestu plater oso prestatuak eta onduak.
  • Barazki eta barazki freskoekin platerak eta errezetak aukeratu.
  • Dietan fruta eta barazki ugari daudela ziurtatzea.
  • Haragi eta haragiki koipetsuak saihestu, hala nola hanburgesak, lukainkak edo hestebeteak; eta elikagai proteikoen gantz gutxi, hala nola oilaskoa, untxia edo arraina.

Etiketak:

bero Dieta uda ura

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak