Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer jan egun bateko txangoan

Menu on batekin, egunaren bikoitza goza daiteke

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2020ko uztailaren 14a
img_picnic1

Img picnic1 1

Tenperatura altuagoko egun horiek eguneroko jardueren atsedenerako erabiltzen dira batez ere. Ohikoa da oporretan urteko gainerako sasoietan izandako ohitura batzuk alde batera uztea eta, bereziki, ariketa fisikoa egitea, nahiz eta batzuek denbora aprobetxatzen duten beren jarduera fisikoari eusteko edo are gehiago areagotzeko. Nolanahi ere, emaitza gisa, ohikoa da garai honetan egun bateko txangoak antolatzea, kulturaz, naturaz edo gastronomiaz gozatzeko, besteak beste.

Aukeratutako plana eguna mendian igarotzea bada, adibidez, garrantzitsua da bazkari on bat eramatea txangoa egiteko. Horretarako, gosari trinkoa egingo da, esneki, fruta eta zerealekin. Horrez gain, marmelada, irasagar-gozokia, gurina edo margarina ere erabil daitezke, baita lanaldia betetzeko fianbreak ere, gorputzak behar duen energiarekin.

Motxilan eramateko mokadu bat

 

Txangoa egiteko, ez da ahaztu behar beti behar adina ur eta edari isotoniko komertzialen edo etxeko edariren bat (urarekin, laranja- edo limoi-zukuarekin, azukrearekin, gatzarekin eta bikarbonatoarekin prestatzen dena) eraman behar dela, deshidratazioa eta elektrolitoen galera saihesteko, eta, hartara, txori gisa ezagutzen den muturreko neke-egoera hori saihesteko eta gorputza ondo hidratatuta edukitzeko.

Edari isotoniko horiek ariketa fisiko neurritsua eta bizia egiten denean gomendatzen dira, eta, beraz, ez dira beharrezkoak pasealeku labur batean. Oso garrantzitsua da egarri-sentsazioa sentitu aurretik maiz edatea, deshidratazioa hasi dela ohartarazten duen sintoma baita.

Indarrak bigundu ez daitezen eta gehiegizko ahaleginik egin gabe ibiltzeko aukera izan dadin, gomendagarria da eguneko bost otorduak errespetatzea edo sei otordu egitea arinago egiteko, gure urdaila gehiegi ez kargatzeko eta erritmo onean jarraitzeko. Era berean, komeni da karbohidrato ugariko frutak eta elikagaiak biltzen dituen mokaduren bat hartzea, hala nola zerealak (ogia, galletak edo zerealak) edo fruitu lehorrak, oso energetikoak eta osagai antioxidatzaile ugari dituztenak. Elikagai horiek eta edaria ezinbestekoak dira motxilan egun osoan zehar, eta ibilaldi baterako janaririk onenak dira.

Zer dago jateko?

Otordu nagusiei dagokienez, establezimendu batean -taberna edo jatetxea- egingo ez badira, onena da egosi beharrik ez duten edo prestatuta dauden elikagaiak eramatea. Sandwichez edo ogitartez egindako picnic bat, kontserbaren bat edo beste sartzea da egokiena, eta, entsaladarik izanez gero, osagai guztiak garbi, prestatuta eta moztuta edukitzea da onena, unean bertan ontzeko. Postrerako, aukera ezin hobea fruta izaten da, baina kontserbatzeko hotzik behar ez duen esnekiren bat ere sar daiteke. Komeni da jan nahi den kantitate egokia eramatea, motxilan gehiegizko pisua eta soberakinak saihesteko.

Horrelako jardunaldietan hobe da etxeko tortillak alde batera uztea. Oso elikagai delikatuak dira; izan ere, batzuetan ez dira erabat mamitzen barruan, eta kontsumitu arte hainbat ordu igarotzen badituzte giro-tenperaturan, mikroorganismoek biderkatzeko aprobetxatzen dute. Tortillak dira salmonelosiari gehien lotzen zaizkion elikagaietako bat. Gaixotasun horrek digestio-sintomak ditu goragalea, beherakoak, sabeleko mina… batzuetan beste arrazoi batzuei egozten zaizkie ur kutsatua edo beroa, besteak beste, eta txango batean tortilla egoera txarrean janda sortzen dira.

 

IZENONDO BELDURGARRIAK

Giharraren zuntzak haustearen ondorioz sortzen dira giharrak. Jatorria guztiz argi ez dagoen arren, oso litekeena da, ariketa fisikoa egitera ohituta ez badago, hurrengo egunean sufritzea, bizpahiru eguneko iraupen laburrarekin. Adituek diotenez, atsedena edo ariketa fisiko leun gehiago egitea da konponbide eraginkor bakarra, eta etxeko ur azukrezko erremedioak ez du balio. Hotza antidoto ona da hantura jaisteko, eta, giharetan sintoma hori gertatzen denez, batzuetan nahikoa izaten da ur hotza botatzea, edo artikulazioa edo kaltetutako eremua urez eta izotz pixka batez betetako konketa batean sartzea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak