Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer jan haurdun geratu aurretik

Sortu aurreko lau hilabeteetan gutxienez dieta egokia eginez gero, haurdun geratu nahi duen emakumeak bere helburua lehenago lor dezake.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko irailaren 12a

Gure bizitzako edozein etapatan elikadura oso garrantzitsua bada, haurdunaldian funtsezkoa da. Funtsezkoa da dieta orekatua egitea, mantenugai-gabezia dagoenean jardutea edo elikagaien segurtasuna bereziki zaintzea. Baina haurdun geratu aurretik? Baita. Lerro hauetan kontatuko dizugu zer jakin behar duzu (eta praktikan jarri) elikadurari dagokionez, hurrengo hilabeteetan haur bat izan nahi baduzu. Eta kontuz! Aita izango denak ere bere aldetik jarri beharko du.

Emakume bat haurdun gelditu nahian ari denean, haren elikadura zaintzea lehentasun bihurtzen da; izan ere, dieta egoki batek, gutxienez, sortu aurreko lau hilabeteetan, lagundu dezake helburua lehenago lortzen. Izan ere, frogatuta dago anorexia bezalako elikadura-nahasteek, obesitatea izateak eta tabakoa, kafeina eta alkohola gehiegi kontsumitzeak ugalkortasuna gutxitzea ekar dezaketela. Bestalde, azido folikoaren, A, C, D, E, B1, zinkaren, selenioaren, iodoaren, kaltzioaren eta burdinaren urritasunak azpiemankortasun-kasu batzuen erantzule direla adierazi da (ulertzeko zailtasunak); beraz, elikadura orekatua funtsezkoa da.

Medikuarengana joatea oso gomendagarria da akats horiek detektatzeko. Espezialistaren laguntzarekin, elikadura egokiaren bidez, obuluen kalitate ona sustatu daiteke; laguntza mitokondrialerako elikagaiak eta antioxidatzaileak eman daitezke, hau da, enbrioiak hazteko eta zelulak zatitzeko behar adinako energia izan dezan; enbrioia behar bezala inplika dadin lagundu daiteke, eta bizirik irauteko odol-fluxu egokia bermatu.

Emankortasuna hobetzeko elikadura-aholkuak

María de la Calle eta Onica Armijo doktoreek, Madrilgo La Paz ospitaleko Obstetrizia Zerbitzuko ginekologoek, emankortasuna hobetzeko gomendio batzuk eman dituzte ‘La dieta de la fecidad y el verano’ liburuan.

Elikagai antioxidatzaile gehiago jan. Horiek erradikal askeen aurka jarduten dute, gure zelulak kaltetu eta obuluaren eta espermaren osasun txarra eragin baitezakete. Bitamina eta mineral hauetan aurki ditzakegu: C bitamina (tomatea, laranja, kiwia, aza kizkurra, brokolia, espinaka), E bitamina (lekaleak, arroz integrala, aguakatea, olioa, ilarrak, hosto iluneko landareak), betakarotenoa (azenarioa, piper gorria eta horia, brokolia, espinakak, kalabaza) eta selenioa (kipula, arroza).

Alkohola eta kafeina saihesteko ahalegina egin aurreko lau hilabeteetan (gomendio hau aitarentzat ere baliagarria da).

Ez jan krustazeorik, moluskurik eta ozeanoko arrain handirik (lutzia, ezpata-arraina, marrazoa eta hegalaburra), merkurio-arrastoak izan baititzakete. Hobe izokin basatia, berdela edo sardinak aukeratzea: proteina eta gantz “on” ugari ematen dituzte eta oreka hormonala errazten dute.

Gantz aseak eta artifizialki prozesatutako produktuak saihestea. Koipeak oliba-olioarekin, fruitu lehorrekin eta haziekin, baita D bitaminaz aberastutako esnekiekin ere, ez baitira oso koipetsuak, hala nola jogurtak eta gaztak.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak