Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zerba eta espinaka krema

Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 222 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Zerbak, espinakak eta porruak garbitu eta garbitu. Tipula, baratxuri-aleak eta patatak zuritu.

Tipula eta porrua juliana eran moztu (xerra meheak) eta lapikoan oliba-olioarekin sueztitu. Kipula prestatzen hasten zarenean, gehitu zerbak eta espinakak, guztiak garbi eta zatituta. Barazkiak urez estali eta irakiten hasten denean, patata zuritu eta zatituak gehitu. Ur gehiago bota, patatak estali arte.

Utzi egosten 45 minutuz, irakin leun batekin. Azken unean baratxuri frijitu bat oliba-olio koilarakada batekin eta barazkien egosketaren gainean botatzen dugu. Patata eta gainerako barazkiak egosi ondoren, irabiagailuaren laguntzaz birrindu krema fina lortu arte.

Gatza bota. Zerbitzatu krema ogi-pusketa salteatuekin zartaginean oliba-olio pixka batekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
222 8,5g 1,4g 6g 0,7g
11% 12% 7% 7% 11%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Espinaka oso erabilia eta erabilia da, kolore berde ilunak ñabardura asko ematen baititu. Hosto ugari dituzte, luteina, luteina eta klorofila, eta guztiek antioxidatzaile garrantzitsuak dituzte. Kaltzio, burdina, magnesio eta A eta C bitaminak ere baditu. Zerbak kaltzioa, fosforoa, burdina, potasioa eta sodioa eta A, C, B1 eta B2 bitaminak gehitzen dizkiote errezetari. Patata agertzeak karbohidrato dosi handia gehitzen du, eta horrek energia emango dio gorputzari orduetan. Organismoarentzat mantenugai handiak dituen errezeta da eta oso orekatua.