Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zergatik jan behar dugu 3-5 anoa berdura egunean?

Dieta osasungarria eta orekatua egiteko, landareek toki garrantzitsua hartu behar dute eguneroko elikaduran

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2017ko martxoaren 09a

Barazkiak funtsezko osagaiak dira elikaduran. Funtsezko elikagaitzat hartzen dira, ematen dituzten onurengatik. Kaloria gutxikoak dira, eta, aldi berean, oso osatuak, bitamina, mineral eta zuntz iturri direlako, giza gorputzarentzat funtsezkoak diren mantenugaiak baitira. Izan ere, barazkiak jatea osasuna irabaztea da. Hori dela eta, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du gutxienez hiru eta bost anoa fruta eta berdura jatea egunean, helduen artean, egunean 400 eta 600 gramo artean, adinaren eta jarduera fisikoaren mailaren arabera. Nutrizio-piramidearen garrantzia egiaztatzeko, artikulu honetan ikus daitekeen bezala, barazkiek ere oso postu nabarmena dute.

Img brocoli crema
Irudia: olhaafanasieva

Errazio edo berdura-zati bat 150 edo 200 gramo berduren baliokidea da, eta horien kaloriak 50 kcal inguru ditu. Dieta orekatu batean, fruta eta barazkien karbohidratoetatik datorren energiaren %55 hartzen da. Hala ere, OMEren eta osasun-erakundeen ohartarazpen guztiak gorabehera, populazioaren %45,8k bakarrik jaten ditu berdurak egunero, Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) Osasun Inkestak adierazten duenez. Gainera, elikagai horien eguneroko kontsumoa bizitzako lehen urteetatik jaisten da.

Barazkiak piramide nutrizionalean

Nutrizio arloko piramidearen arabera, Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC) aurkeztu zuen 2015ean, bai frutek eta bai berdurek ere bigarren postua betetzen dute elikadura-piramidean, eta dieta osasungarriaren oinarria dira.
Piramide horrek eguneroko jarduera fisikoa mantentzearen garrantzia, oreka emozionala, balantze energetikoa, sukaldaritzako teknika osasuntsuak eta hidratatuta mantentzeko ura hartzeari buruzko aholkuak ditu.

Piramidearen lehen maila batean, aleetatik datozen elikagaiak agertzen dira: pastak, artoa, zerealak, arroza, ogia, etab.

Piramidearen erdian, landareetatik, landareetatik eta frutetatik datozen elikagai guztiak, zuntz, bitamina eta mineraletan aberatsak diren elikagaiak daude, oso gomendio zehatzekin. SENC piramidearen piramideak adierazten duen bezala, egunero hartu beharreko barazki-dosiak errespetatzea garrantzitsua dela azpimarratu behar da; landare-zati bakoitzak hiru zati ditu egunero eta beste bik, berriz, fruta zatiak.

Piramidearen goiko solairu bat bi talde agertzen dira: esnea eta haren eratorriak eta arrainak. Mineral horiek funtsezko mineraletan aberatsak dira, hala nola kaltzioa, burdina eta proteinak.

Azkenik, eta neurrian jatea gomendatuz, haragi gorria, edari alkoholdunak, gozokiak eta elikagai prozesatuak agertzen dira.

Img verduras mas consumidas hd
Irudia: ileishanna

MOEk gomendatzen duen barazki-kontsumoa bultzatzeko, oso interesgarria da barazki izoztuak edukitzea, beti ere, urteko edozein unetan, ingurumenaren aldetik iraunkorrak baitira. Izan ere, produktu horiek, kontsumitzailearengana iristen dira, osorik edo zatikatuta, eta erraz eta azkar erabiltzen dira.

Barazki izoztuak ultraizozte-prozesuari lotzen zaizkio, landareek nutrizio-ezaugarri guztiak eduki ditzaten. Prozesu horrek mikroorganismoen garapena eragozten du, produktuaren kalitateari eusten dio, mantenugaiak galtzea eragozten du eta bizitza baliagarria luzatzen du ezaugarri organoleptikoak aldatu gabe.

Ultraizoztuaren bidez, barazkiak oso tenperatura baxuetan jartzen dira. Uzta bildu eta izoztearen artean oso denbora gutxi igarotzen denez (ordu batzuk besterik ez), begetalek oso ongi kontserbatzen dituzte nutrizio arloko ezaugarriak, eta batzuetan bitamina eta mineral gehiago izaten dituzte. Adibidez, bildu eta hiru egunera kontsumitutako espinaka freskoek ematen duten C bitaminaren kantitatea txikiagoa da espinaka izoztuek ematen dutena baino.

Alde horretatik, berdura izoztuak funtsezko osagaiak dira pertsonen elikaduran, eta zenbait gaixotasunen prebentzioa bultzatzen dute, hala nola minbizia, obesitatea, diabetesa eta gaixotasun kardiobaskularrak. Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du, barazkiak eguneroko dietan txertatzeko premiaz jabetzeko. Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak ere, osasun aholkuak eta sukaldean tratamendu eta erabilera hoberik onena plater gozoak egiteko.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak