Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zergatik sortzen da adinekoen gosea galtzea?

Zaharrek jateko gogorik ez dutenean, malnutrizioa eta balizko nutrizio gabeziak saihestu behar dira teknika erraz eta erraz batzuen bidez.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2006ko azaroaren 22a
Img ancianap

Img anciana

Adineko pertsonengan oso ohikoa den sintoma bat, kontuan hartzen ez dena
eritasuna, pixkanaka jateko gogoa edo anorexia galtzea. Egoera horretan, elikagaiak hartzea
gero eta gutxiago pisatzen du, eta horrek pisua galtzea eragiten du.
handitu egiten du malnutrizio-arriskua eta nutrizio-gabeziak, baita infekzioak eta bestelako osasun-asaldurak ere.

Zergatik?

Komeni da bereiztea zer den aldi baterako goserik eza, botika baten emaitza, infekzio bat edo antsietate-koadro bat, eta zer esanik ez behin ere


Pertsona batek gero eta gehiago murrizten duenean jateko gogoa falta delako
egoera horren arrazoia ezagutu behar da. Jateko gogoa galtzeko arrazoi ohikoenak antsietatea eta depresioa, infekzioak eta zenbait jakirekin tratatzea dira.
botikak. Kasu horietan, koadroa konpondu edo medikazioa aldatzen denean, apetitua normaltasunera itzultzen da denbora gutxian.

Jateko gogorik ezak bere horretan jarraitzen badu, malnutrizio eta nutrizio gabeziak izateko arriskua areagotu egiten da, eta, beraz, lehenbailehen jardun behar da pertsonaren ongizatea eta bizi-kalitatea hobetzeko.

Nola jokatu gogogabetasun-egoera iraunkor baten aurrean?

Lehenik eta behin, kontuan hartu behar da pertsonak askoz ere hobeto onartuko dituela elikagai kopuru txikiak; beraz, komeni da egunean zehar janariak 5 hartualditan edo gehiagotan banatzea. Hala, asetasun goiztiarra saihesten da, eta pertsonari errazago jaten zaio behar duena, jateko gogorik eza kontuan hartuta. Halaber, komeni da erraz murtxikatzen diren elikagaiak sartzea, oso elikagarriak eta ez oso beroak, tenperatura altuetan zerbitzatzen diren elikagaiek gehiago asetzen baitute.

Apetitua motibatzeko aholkuak

Arreta jarri jateko gogorik eza jasaten duenaren elikagaien lehentasunei




– Janarien ordutegitik kanpo eskaini.

Kopuru txikian energia asko eta mantenugai ugari ematen duten elikagaiak sartzea:

– Nahastu jogurta fruta irabiatuarekin eta gehitu fruitu lehor zatituak.

– Pureetan behar adina patata eta esne pixka bat oilaskoarekin edo arrain zuriarekin edo arrautzarekin batera sartzea, eta hori plater bakar gisa eskaintzea.

– Lekale-eltzekariak egitea, barazkiak eta haragi xehatuko albondiga txikiak barne.

Energia gutxi ematen duten elikagaiak saihestea.

– Ez jan entsalada errazak soilik barazkiekin, ezta salda edo zopa argiekin ere -fideo-sorta bakarra-. Lehen plater horiek asko asetzen dute, eta bigarren platerak (haragia, arraina, etab.) baztertzea eragin dezakete; elikagai horiek, proteinak eta beste mantenugai batzuk dituztenez, egokiagoak dira elikadura-egoera hobetzeko, jateko gogorik eza eta malnutrizioa gertatuz gero.



– Zenbait edariren ordez, hala nola infusioen ordez, elikagai gehiago ematen duten beste batzuk erabiltzea, hala nola, esne-irabiakiak edo fruta- edo zuku-irabiakiak jogurtarekin.

Platerak eta edariak aberastea


– Plater eta edarien kaloriak eta mantenugaiak gehitzea, gehituz
esne-hautsa, esne-gaina edo esne-krema, gazta urtua, arrautza, etab.

Gosea hobetzeko irtenbideak

Goserik ezari aurre egiteko asetasun goiztiarra saihestea komeni dela ere hartu behar da kontuan.

– Zuntz askoko elikagaiak murriztea, asetzeko ahalmen handia dutelako.

– Otordu nagusietan likido gutxiago edatea mugatzea, horrelakorik gerta ez dadin.
bete urdaila jaten amaitu aurretik.

– Jan baino 30-60 minutu lehenago edo ondoren edan.

– Saihestu elikagai oso beroak.

– Hobeto toleratzen diren, elikagaien aroma areagotzen duten eta gutxiago asetzen duten elikagai epelak aukeratzea.

– Dieta ahalik eta gehien aldatu: egosketak, zaporeak eta testurak, halakorik bada kontuan hartuta.
mastekatzeko, irensteko eta abarrerako orduan adineko pertsonak dituen mugak.


atseginago eta atseginago egitea.

Erregulartasunez ibiltzeak edo ariketa arinak egiteak ere gosea suspertzen laguntzen du.


Beharrezkoa da osagarri dietetikoak erabiltzea?

Kasu bakoitzaren arabera, osasun arloko profesionalek baloratu beharko dute ea dietarekin bakarrik nahikoa den edo, aitzitik, osagarri dietetikoak aginduz, mantenugai gehiago behar diren.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak