Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zopa hotzak, gazpatxoa baino askoz gehiago

Gosaltzeko, bazkaltzeko eta afaltzeko, lehen platererako edo postrerako, errezeta gozo edo gaziekin, salda freskoak egokiak dira udan

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2014ko ekainaren 25a

Naturak eta errezeta-liburu tradizionalak badute beroari aurre egiteko eta udan hidratatzeko giltzarria. Denboraldi honetan, baratzeak fruta eta barazki freskoak eta zuku bihurtzeko errazak eskaintzen ditu. Baina, horiekin, eszimilak edo lililak baino zerbait gehiago egin daiteke, eta zopa bihur daitezke. Teknika erraz eta azkar honek, irudimen pixka batekin onduta, produktu osasungarrietan, freskoetan eta eguzkiaren eragin oxidatzailea geldiarazteko behar diren mantenugaiez kargatuta dauden osasun koilarakadak sartzea lortzen du. Zopa hotzak aukera bat dira artikulu honetan, gazpatxoa baino haratago doazen proposamenak biltzen baititu.

Irudia: minadezhda

Opil zopak prestatzen hasi aurretik, sukaldean oso finkatuta dagoen ohitura txarrari aurre egin behar zaio: zopa egitea ez da bakarrik barazkiak eta fruituak aprobetxatzeko modu bat. Emaitza ona lortzeko, sukaldaritzan dena bezala, lehengaia ongi kontserbatuta egon behar da. Sasoiko frutak eta barazkiak dira udako zopa hauen oinarria, eta merkatuko eskaintza oso erakargarria izango da.

Zopak, gainera, hainbat abantaila ditu nutrizioaren ikuspegitik: oso hidratatzaileak dira, udan ezaugarri garrantzitsu bat; elikagaiak disimulatu ditzakete; elikagaiak disimulatu ditzakete, eta, ondorioz, dietan ez lirateke sartuko beste era batera elikatutako mantenugai kopuru handiak.

Azken batean, zopek zapore berezia dute: gozotik hasi eta miedora arte, ukitu txiki eta sofistikatu bateraino, eta gazitu eta sofistikatuak izan daitezke.

Gosarian, fruta-zopa eta jogurta

Irudia: CONSUMER EROSKI

Gosaltzeko zopa? Zergatik ez! Gosaria asmo-deklarazio bat da. Sandia-zopa hotz bat jogurtarekin prestatuta edukitzea egun bat hasteko modu zaporetsu eta mamitsua da, bitamina ugariko dieta eta freskotasun handiko dieta betetzea helburu duena. Gerezi-zopa, laranjak eta azenarioa, marrubiak edo kiwiak ere hauta daitezke. Horietako edozein bitamina eta hidratazio iturri da, hondartzako, igerilekuko edo mendiko egun baterako behar dena. Konbinazio horrekin gosari osoa egiten da; karbohidrato konplexuak (zerealak, ogia) eta proteinak (fruitu lehorrak eskukatzea, haziak, urdaiazpikoa, arrautza) falta zaizkio hiru baldintzak betetzeko: askotarikoa, orekatua eta nahikoa.

Osasuna dela eta, eguna hasteko oso janari arazgarri batekin hasi behar bada, barazki berde egosien zopa bat har daiteke (brokolia, zerba, espinakak, borraja, txikoria, porrua, aza...). Proposamen honek ohiko gosariaren eskemak apurtzen ditu, nahiz eta osasun edo gaixotasunengatik elikagaia berreskurapenaren berezko eta oinarrizko zati bihurtzen den baldintzez ari garen.

Zopa freskoak lehen plater gisa

Bazkaltzeko nahiz afaltzeko, zopa batekin hasteko aukerak gosea zabaltzen du, egarria lasaitu egiten du eta bigarren plater irmoagoa egiteko aukera ematen du. Itsaski-zopa bat ganbekin presta daiteke, edo aukera arinagoa, tomatea eta piper gorria, adibidez.

Ukitu gazia edo osagai gaziekin (urdaiazpiko-zatitxoak, mihilu-zopan keturiko izokin-zatiak, tomate-zopa, tomate-zopa) lagunduta, errezeta orekatu egiten da, plateretan sodio-kantitate handia eransteko.

Irudia: CONSUMER EROSKI

Zopa pepinozkoa edo erremolatxakoa ere izan daiteke, eta lekale pixka bat sartzeko aukera ere badago, udako errezetetan ahaztu gabe, mihilu-zopa ernamuinekin eta apioarekin.
Zopen kolorea garrantzitsua da, mahaiak udan naturak eskaintzen duen kolore handia islatu behar baitu: gorrien tonalitate ezberdinak, laranjak, berde biziak eta horiak.

Afaltzeko apio- eta sagar-zopa exotiko bat edo porru eta patata klasikoa probatu daitezke. Sartzeko aukera ezin hobea da janaria, haragiz, arrainez edo zereal eta lekale konbinazioz osaturiko plater beroa prestatzen duena. Zopek menu heterogeneoa eta osoa diseinatzeko aukera ematen dute.

Postrerako, zopa gozoa

Izozkien alternatiba egokia zopa hotza da. Frutentzako testura ezberdina bilatu behar da, esnez eta azukrez abusatzeko joera duten formuletan erori gabe. Zopak egiteko aukera ugari dago zopak egiteko, gereziak, laranjak (esnegaina alde batera utz daiteke), marrubiak, kiwiak edo anana kanela-ukitu batekin. Azken batean, udako edozein fruta freskok, ura eta lodigarri bat (jogurta, agar-agarra, adibidez), izozki bat egiten duenean, zopa bat egiten du, sendoa eta konpontzailea.

Zopak: kontuz azukrearekin eta gatzarekin

Zopak alternatiba osasungarri bihurtzeko prestatzean, kontu handiz ibili behar da gatzarekin eta azukrearekin.

Gatza edo ongailu gazitua behar den neurrian egon behar da, zaporea areagotzeko eta platera orekatzeko. Hala, zopa hotzetan hain presente dagoen tomatearen azidotasunak gatza eta azukrea behar ditu neutralizatzeko; hala ere, oso antzeko efektua lor daiteke belar aromatikoak erabiliz, ongarriez abusatu gabe, azukrearena bereziki. Aukera hau osasungarriagoa da. Oregano, ezkai edo perrexil pitin batek zapore-efektu indartzailea lortzen du, eta zopa soda egoteari uzten dio.

Azukrearekin antzeko zerbait gertatzen da. Frutak ez du azukrerik behar, are gutxiago zopa izozkiak edo jogurtak eransten badira.

Gazpatxoa... meloi?

Gazpatxoaren mundua aukerez bete da. Andaluziako gazpatxoa da ohikoena, eta familia bakoitzak bere ukitu pertsonala ematen dio. Baina badira oliba-olioa, piperrak eta tomateak baino harantzago doazen formulak. Extremadurako gazpatxoa ogia eta ukitua baino ez zaio gehitzen, baina letxuga-gazpatxoa eta letxuga eta espinakak ere badaude. Hala, barazkiak frutekin aldatu zirenean iritsi zen iraultza, eta sandiazko gazpatxoa, gereziak edo pikota eta meloi-gazpatxoa egiten hasi ziren.

Zopak gorde: egun gutxi eta hozkailuan

Zopa hotzak hozkailuan gorde behar dira, prestatzeko azken urrats gisa. Tenperatura egokia lortzen dute han, baita behar den testura ere, eta, beraz, gutxienez 12 orduko hoztea gomendatzen da.

Zalantza hau sortu da:noiz kontsumitzen den. Ez dute bi egun baino gehiago igaro behar. Fruta eta barazkiak oxidatu egiten dira eta dastamen-kalitatea galtzen dute. Gainera, hotz-katea hautsi ondoren, ez da berriz hasi behar. Horregatik, oso kontuan hartu behar dira errezetetan gomendatutako kantitateak edo esperientziagatik ezagunak direnak. Ez da komeni litro asko egitea. Prestakina erraza da eta freskotasuna funtsezkoa da, eta zopa beroekin ez bezala, hain zuzen ere, zopak kontserbatzeko edo izozteko, hotzak oso galkorrak dira.

Etiquetas:

begetalak Dieta uda zopa

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak