Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zortzi elikagai azal osasuntsu eta babesturako

Kosmetikaren eraginkortasuna eta dermatologia elikagai antioxidatzaileen erosketa ugariko saski batekin biderkatzen dira.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2014ko apirilaren 29a
img_beta carotenos hd

Larruazala da gure gorputzeko organorik handiena. Kontu handiz zaindu behar dira krema babesle edo hidratatzaileak. Dermatologia aurreratuenak udako eguzkiaren eragin oxidatzailea prebenitzeko elikadura hartzen du, baita kalte larriak tratatzeko ere. Larruazalak eta, harekin batera, ileak eta uharriak osasuntsu egon daitezen, beharrezkoa da mantenugaiak hautatzea, baita bitaminak, gatz mineralak eta gantz azido esentzialak kontserbatzeko teknikak ere. Artikulu honetan, eguneroko dietan oso errepikakorrak diren zortzi elikagai zerrendatzen dira, eta horiek dira larruazal osasungarria lortzeko babesik onena, arazo jakin batzuen aurrean, urtarokoak edo somatikoak izan.

Irudia: Natalie Maynor

Azalerako elikagaiak: urarekin hasten den zerrenda

Azalerako elikagaien zerrenda batek organismoarentzat onuragarriak direnak identifikatzen ditu, eta barrutik larruazala zaintzen laguntzen du. Ideia hori da, hain zuzen ere, ikerketa dermatologikoetan, klinikoetan eta dietetikoetan oinarritzen den ideia, tersenek larruazala, baina tratamendu topikoak, barnekoak baizik, xurgatzen eta oxigenatzen dituzten bitaminak, aminoazidoak, gantz-azido asegabeak, antioxidatzaileak eta oligoelementuak erabiltzen baitituzte.

Argi dago elikadurak (bereziki, herdoilaren aurkako zenbait antioxidatzailek) larruazal osasuntsuaren zainketan duen zeregina, eta fotozainketaren aurrean duen babesgarria. Larruazalak, bere geruzetan, koentzima Q10, karotenoide, beta-karoteno, luteina, ze axantina, luteina, zéaxantina, likopenoa, etab. bezalako koentzima, karotenoideak, beta-karotenoa, luteina, eta abar agertzen ditu. ). Hori dela eta, elikagaiak aukeratzean, larruazal osasuntsu batek ematen dituen mantenugaiak eta antioxidatzaileak barne hartzen dituen dieta birsortzailea bilatzen da. Horiek guztiak elikagaien zerrendan daude.

  • 1. Ura. Ura da sartu behar den lehena, nahiz eta askok ez duten elikagai gisa hartzen. Ura araztua egotea komeni da. Ur minerala edaten ohitu daiteke edo ura iragazteko eta arazteko metodoren bat hartu. Ez da ahaztu behar zenbait frutatan (sandia, meloia, udarea, gereziak eta laranjak) konposizioaren %85 ura dela. Jakina da, baina ezinbestekoa da errepikatzea: ura edan behar da -are gehiago beroa egiten duenean ere-; zukuak, oso naturalak izanagatik, aparteko ekarpenak dira kopuru horretatik.
  • 2. Brokolia. Asteazken familia, eta batez ere brokolia, antioxidatzaileetan aberatsa da, C eta E bitaminekin batez ere. C bitaminak kolagenoa sortzen du eta larruazal osasuntsu eta malgua mantentzen du; E bitaminak, berriz, zelularen zelula-mintzak babesten ditu eta UVA izpien erradiazio bidezko kaltearen kontra babesten du. Brokoliak eskaintzen dituen aukerak oso zabalak dira: kreman, aderezintzat, pizza baten jatorrizko osagai gisa, baita zopan ere.
  • 3. Hurrak. Fruitu lehor hauek E bitaminaren elikagai onenetakoak dira, larruazala elikatzen eta eguzkitik babesten dutenak. Elikagaiak hain dira trinkoak nutrienteetan eta energian, eta, beraz, egunero eskukada bat (25 gramo) nahikoa izaten da bere onurak orekaz eskuratzeko. Dietan, almendra osoak erabil daitezke, aperitibo gisa, entsaladei eta jogurtari gehitu, salteatu edo labean sartu, kontserbatzeko eta arraina, oilaskoa edo arroza edo pasta estaltzeko. Hurritz zatituak edo ehoak zereal-kremei edo gosariko arroz-esneari gehitu dakizkioke.
  • 4. Azenarioak. Azenarioak gainerako barazkien gainetik nabarmentzen dira, beta-karoteno aberatsa dutelako, antioxidatzailea, A bitamina bihurtzen baita gorputzaren barruan. Konposatu horrek ehunak konpontzen laguntzen du, eta, aldi berean, eguzki-izpi onak hartzen laguntzen duenez, larruazala kaltegarrietatik babesten du. Izan ere, ikerketa aurreratuenak beta-karoteno bidez osagarri dietetikoak erabiltzea bermatzen du, erreduren aurrean eguzki-babesa babesteko. Azenario gordinak, entsaladan edo gatz gutxiko saltsa batekin, hozkada gozoak ematen dituzte. Eta bitxia da, baina azenario egosiek beta-karoteno gehiago ematen dute, eta zapore gozo biziagoa. Laranja koloreko barazki hauek mokadu goxoak izan daitezke, kokoa eta pinaziak dituztenak.
  • 5. Kalabaza-haziak. Kalabaza-haragia azenarioaren antzekoa den beta-karoteno iturri den arren, haren haziak ere larruazalaren edertasunaren lagunak dira. Zinkaren aberastasunak zelula-mintzen babesa bihurtzen ditu, kolagenoari eusten laguntzen eta azala berritzen laguntzen baitute. Hurrekin bezala, kalabaza-pipek apaindu egiten dituzte, baita jakiak aberasten ere; adibidez, kalabazin-krema bat edo entsalada hotz eta epelak.
  • 6. Sasoiko arrain urdina: berdela, antxoak, sardinak, hegaluzea eta atuna. Arrain urdinetako metal astunekin kontuz ibili arren, haien irabaziak arriskuak baino handiagoak dira. Onuragarriagoa da txikienak aukeratzea: antxoak, sardinak, berdela eta txitxarroa. Omega-3 gantz maila handia dute, mintzak iragazkorragoak izan daitezen eta, ondorioz, zelulen funtzionamendua hobea izan dadin. Nutriente horiek, hanturazko izaera dutenez, larruazalean hantura arintzen lagun dezakete. Ondorio horiek lortzeko, ezinbestekoa da frijitzea saihestea eta prestakin arinagoak hautatzea, adibidez, erregosia, plantxa edo papillote.
  • 7. Osoko zerealak. Larruazalaren beste antioxidatzaile funtsezko bat selenioa da, labore integraletan dagoen mineral bat, eta, beraz, ogi eta pasta gisa prozesatzen diren irinetan eta arroz integralean. Ingurumenak eragindako kalteen aurka babesten du selenioa, eta bere elastikotasuna eta osasun orokorra sustatzen ditu. Hala ere, kontuz ibili behar da. Selenio-gehigarriak, batez ere modu industrialean, dosi handietan osasun-arazoekin erlazionatu dira; beraz, hobe da eguneroko elikagaietan modu naturalean etekina ateratzea.
  • 8. Fruta tropikalak, udan. Izadia oso jakintsua da, eta Eguzkia biziagoa den lekuetan, hazi egiten dira fruta aberatsenak C bitaminan eta antioxidatzaileetan. Fruta tropikalek C bitaminaren edukia eta antioxidatzaileak soberan gainditzen dituzte, hala nola guayaba, papaya eta kirtena (azken bi horiek ere ugariak dira beta-karotenoan, larruazalaren erreserba zelularrak berrezartzea bultzatzen duen antioxidatzaile ahaltsua). Izan ere, C bitaminak lagundu egiten du gorputzak kolagenoa sor dezan; osagai horrek larruazala sendo eta elastikoa mantentzen laguntzen du. Fruta horiek guztiak oso aberatsak dira uretan, eta ezin hobeak dira zukuentzat, baina haien propietateak indartu egiten dira zatitan kontsumitzen badira.

Etiquetas:

Dieta piel-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak