Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure bizimodu osasungarria da? Bost ohitura 2015ean zuzentzeko

Helburu errealistak, zehatzak eta erraz gogoratzekoak urte askoz osasungarriagoa eta aktiboagoa hasteko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2015eko urtarrilaren 01a
Img 2015 hd Irudia: annahoychuk

Urte berria iritsi da eta, egun hauetan, iazko balantzea egin dugu, alderdi batzuetan gure bizitza hobetzeko asmoz. Osasunarekin lotutako gaiak nahiko kezkatuta daude, eta, beraz, bizi-estiloari buruzko urte berri asko ditugu. Dieta eta jarduera fisikoa osasunarekin lotutako gaiak dira, eta beti dago helburu bat hobetzeko hautagai esparru horretan. Baina, zein dira gure bizimodua aldatzea lortzeko helburu nagusiak? Hona hemen gure bizimodua hobetzeko bost ohitura nagusiak.

Img 2015
Irudia: annahoychuk

1. helburua: areagotu zure jarduera eta ariketa fisikoa

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Munduko Osasun Erakundearen (OME) arabera, jarduerarik eza munduko hilkortasunarekin lotutako laugarren arrisku-faktorea da, eta mundu osoan erregistratutako heriotzen% 6arekin lotuta dago. Gaur egun, gizarte industrializatu gehienek jarduera fisikoaren maila eskasa dute, eta horrek arrisku handiagoa du tentsio arterial handia, kardiopatia koronarioa, garuneko hodietako istripua, diabetesa, bularreko eta koloneko minbizia, depresioa eta abar izateko.

Jarduera fisikoa ere funtsezkoa da gastu energetikoa kontrolatzeko; beraz, funtsezkoa da gaur egun gaixotasun oso prebalenteak prebenitzeko eta tratatzeko, hala nola gehiegizko pisua eta gizentasuna. Energia-gastua eskatzen duen gorputz-mugimendu oro jarduera fisikotzat hartzen da; ariketa fisikoa, aldiz, gaitasun fisikoaren osagai bat edo gehiago hobetzeko egiten den jarduera fisiko planifikatua, egituratua eta errepikakorra da. Kirolaz ari garenean, aurrez ezarritako arau batzuen arabera egiten den jarduera fisiko bati buruz ari gara.

Pertsona sedentarioek beren jarduera fisikoa handitzen saiatu beharko lukete, eguneroko jarduerak areagotuz, hala nola eskailerak oinez igotzea eta igogailua gutxiago hartzea, autoa gutxiago erabiltzea eta oinez mugitzea, lorategian edo baratzean lan egitea, edo txakurra paseatzea. Gainera, ariketa fisikoa handitzen saiatu behar da, xede edo helburu zehatz eta lorgarrien bidez, pertsona bakoitzaren egoera fisikoaren arabera. Helmuga ona izango litzateke 20 minutuz oinez ibiltzea edo bizikletan ibiltzea, astean hiru aldiz.

2. helburua: zure dietak 5 anoa fruta eta berdura ditu egunero

Img 64630g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Fruta eta barazkien kontsumoa hiltzeko arrisku txikiagoarekin eta minbizia eta gaixotasun kardiobaskularrak (besteak beste, gaixotasun kardiobaskularrak) izateko arrisku txikiagoa dagoela frogatzen duten ebidentzia zientifiko ugari daude. Fruta eta berdurak ur, bitamina, mineral eta antioxidatzaile ugari dituzten elikagaiak dira. Asko laguntzen dute gomendatutako mailetan zuntz dietetikoa hartzen, eta kaloria-balio urria eta koipe-edukia izaten dute; beraz, oreka kalorikoari eusten laguntzen dute.

Fruta eta barazki freskoen kontsumoa sustatzeko sortu zen ‘Cinco al día’ estrategia. Izan ere, herritar gutxik kontsumitzen dituzte egunean bost errazio (normalean, bi barazki anoa eta hiru errazio fruta egunean). Asmoa da helburu errealistak planteatzea, denboran zehar iraun ahal izateko eta egunero fruta eta barazki gehiago kontsumitzeko. Gaur egungo kontsumoa nulua bada, hasteko, egunean gutxienez fruta-anoa bat eta berdura-anoa bat hartzen has gaitezke. Afaltzeko ordua iritsi dela eta egun osoan helburu horiek bete ez ditugula ikusten badugu, afariak, zalantzarik gabe, elikagai horiek izan beharko lituzke. Beraz, aukera ona da entsalada freskoaren bat edo berdura bat plantxan edo labean sartzea, eta otordu horren postrea fruta freskoa izango dela ziurtatzea.

3. helburua: opilak ekiditea

Elikagaien Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziaren (AECOSAN) arabera, opil (croissantak, opilak, txurroak edo galletak) populazioaren zati handi bat maiz eta egunero kontsumitzen duen elikagai-mota da; adituek ohartarazten digute elikagai horiek noizbehinka kontsumitu beharko liratekeela. Opilek gantz eta azukre ugari dute, eta kaloriak desorekatzen dituzte, gehiegizko pisua eta gizentasuna sustatzeko.

Horrela, elikagai horien ohiko kontsumitzaileak bagara, kontsumoa murrizten saiatu beharko genuke. Aldatu kruasan hori, gosariko galleta horiek edo goiz erdian, ogitarteko magro bat duen ogitartekoa, eta lagundu fruta freskoaren edo fruitu lehorraren batekin. Askoz osasuntsuagoa izango da.

4. helburua: otordu nagusietan elikagaien oreka mantendu

Dieta osasungarria eta orekatua da gure organismoak modu egokian funtzionatzea ahalbidetzen duena eta elikadurarekin lotutako gaixotasunak agertzea eragozten duena. Dieta orekatua lortzeko, otordu nagusien oreka dietetikoa, bazkaria eta afaria sustatu behar ditugu. Janari orekatuak barazki gordinak edo prestatuak eduki behar lituzke, elikagai proteiko giharrak (haragia, arraina edo arrautzak) eta elikagai feesteroen kopuru ertaina (ogia, pasta, zerealak eta lekaleak). Hona hemen otordu orekatuen bi adibide:

  • Kalabaza-, tipula- eta patata-purea, mihi-arraina plantxan duela. Postrean: mahatsak.
  • Entsalada osoa, kimu berdeekin, tomatearekin, azenarioa, pepinoa, dilistak eta oilaskoa. Postrerako: udarea.

Menuak planifikatzea eta asteko erosketak antolatzea oso garrantzitsua da, otorduak beti orekatuak direla ziurtatzeko.

5. helburua: azukre ugariko azukre eta elikagai gehiegi izatea saihesten du

Gizentasunaren prebalentzia areagotu egin da herrialde garatuetan. Jarduera fisikoa gutxitzeak eta energia-kontsumoa handitzeak eragindako desoreka energetikoa da arazo horren oinarria. Horri dagokionez, gure dietan azukre gehiegi izateak energia gehiegi kontsumitzea ekar dezake, gramo bakoitzeko 4 Kcal ematen baititu. Hasieran, helburu ona izaten da dietan azukre gehiegi izatea, eta edari azukretsuak maiz eta maiz kontsumitzea, eta azukre ugariko elikagaiak gehiegi jatea, hala nola opilak, gozotegia eta gozokiak.

Etiketak:

argaldu azukre Dieta

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak