Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure despentsan ezinbestekoak diren elikagaiak

Jaki oinarrizkoak edukitzeak aukera ematen du menu orekatu bat inprobisatzeko denbora gutxi dagoenean edo oporretatik itzuli berria denean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2012ko abuztuaren 23a
despensa conservas Irudia: Fotografiche

Bazkaltzera geratzen den ezusteko bisita batek edo eguraldi edo aurreikuspen faltak, batzuetan, ez da behar bezala jaten, aurrez prestatutako jakiak jaten dira edo hestebete-ogitartekoen bidez gosea kentzen da. Jaki-biltegian “hondoa” izateak gainezka egin dezake. Horretarako, zenbait elikagai baino gehiago erosi behar dira, kilo bat gehiago, kontserba-poto bat, lata bat edo litro bat olio izateko, eta, hala, horiekin janari osasuntsua egiteko. Erreportaje honetan, jakitokiko oinarrizko sei elikagaiak hautatzen dira.

Img alimentos imprescindibles despensa
Irudia: Argazkiak

Jakitokiko oinarrizko sei elikagaiak

Kilo bat arrozarekin, kontserba begetal batekin, atun-lata batekin eta olio pixka batekin, janari aberats eta osasungarria asmatu dute minutu gutxitan

Zerealak oso garrantzitsuak dira eguneroko elikaduran, are osasungarriagoak integralak badira. Zerealak eta lekaleak konbinatzea komeni da animalia-proteinarik kontsumitzen ez bada edo proteina gutxi badago. Barazkiak ezinbestekoak dira otordu bakoitzean, nutrizio prozesua optimizatzeko. Ematen dituzten elikagaiek (bitaminak, zuntza, mineralak eta oligoelementuak) helburu ukaezina dute digestioaren, xurgapenaren, metabolismoaren eta hondakinen ezabaketaren etapetan. Sukaldaritzari dagokionez, ez jaki horiek prestatzeari dagokionez, ez eta gozotasunari, gustuari, distirari eta erakargarritasunari dagokionez plateraren azken emaitzari dagokionez ere, olio kantitate justurik erabili gabe lortzen da. Horrenbestez, jaki horiek dira jaki oinarrizkoak, jaki “komodin” horiek, eta, horiei esker, menu orekatu bat inprobisatu daiteke denbora edo aurreikuspen falta une jakin batean.

1. kilo bat pasta edo arroz. Despentsan beti egon behar du kilo bat arroz, pasta edo kus-kusa. Une jakin batean, eltze bat arroz zuriarekin prestatzeko balio du, eta zenbait taka-tan banatu daiteke. Irudimenez eta osagai gutxiz, hainbat plater (arroza mahaspasekin, arroza tomatearekin eta arrautza plantxan, pasta tomatearekin edo espagetiak baratxuriarekin) egun baterako edo birako erabil daitezke, erosketak egiteko eta despentsa berritzeko denbora izan arte.

Baina kontua ez da otordu nagusietan pentsatzea soilik. Baita gosari, hamaiketako eta askaritan ere. Arroz-esnea eta kanela, edo landare-edaria, ohiko gosaria zerealekin ordezka dezake, edo hamaiketakoen eta askarien mokadu energetiko bihur daiteke.

2. kilo bat dilista. Arrazoi beragatik, kilo bat lekale ez dira inoiz etxean falta behar. Dilista-erregosia arrozarekin edo garbantzu-gisatua arrautza gogorrarekin eginda, nahikoa menu marraztuko dute, estualdi batean.

Ilar-latak ere baliabide egokiak dira frantziar erara ilar-plater erraz bat prestatzeko. Potoa txikia bada, beste osagai bat izan daiteke pasta-, arroz- edo kus-entsalada espontaneoetan.

3. Kontserbako menestra. Tomate-saltsaren lata beti da oso lagungarria eta onartua plater askoren gozagarri gisa, bai eta barazki- edo barazki-menestra pare bat ere. Uretan eta gatzetan kontserbatuta, begetal horiek osasuntsuagoak eta naturalagoak dira, eta, gainera, era guztietako gozatzeak onartzen dituzte (errazak edo landuagoak) azken errezeta lurruntzeko. Barazki horiekin, lehen platera edo goarnizioa bermatuta daude, honako proposamen hauek iradokitzen duten moduan: menestra plater bat patata-purearekin, bat sendoagoa barazkiak arrozarekin edo pastarekin nahastea baino, edo menestra nahaskia duen afaria. Eskema hori bera erabil daiteke kontserbako edozein barazkirekin.

4. Atun-latak eta sardinak. Alakan arrain kontserbetarako toki bat egon behar da: atuna, hegaluzea, sardinak, berdela, muskuiluak, olagarroa… Elikagai horiek nutrizio-balio interesgarria dute, kalitatezko proteinak eta omega 3 gantz-azidoak baitituzte, baina gatz- edo sodio-eduki handia dute, eta ez da ahaztu behar. Behar denean, eguneko animalia-proteina bihurtzen dira, bai ogitartekoak betetzeko, bai entsalada-osagai gisa. Pasta- edo arroz-plater beroetan ere sar daitezke.

5. Litro bat oliba-olio. Edozein plater ondu edo prestatzeko ezinbesteko baldintza da, oso arina bada ere. Oliorik gabe janaria prestatzea ez da ez bideragarria ez gomendagarria. Ongarria da beti ongailu hori erabiltzea, koipe asegabeetan eta antioxidatzaileetan aberatsa baita (adibidez, E bitamina).

6. Esnea edo edari begetalak. Gosarian esnea hartzeko ohitura ez da apurtzen litro bat esne edo edari begetal izanez gero. Hori bai, produktu galkorra denez, ontzia ireki ondoren ez da komeni hozkailuan arrastorik uztea, egun batzuetan etxetik kanpo egongo bada, hondatu egingo baita. Gosari tradizional baterako oinarrizko elementua izateaz gain, edari horiek kroketak inprobisatzeko, natillak egiteko edo minutu gutxiren buruan irabiaki freskagarriak izateko balio dute.

Menu osoak

Elikagaien industriak formula desberdinak asmatu ditu kontsumitzaileen eskakizunak eta beharrak asetzeko. Hori bosgarren gamako produktuen eskaintza zabalean gauzatzen da, jateko prest dauden plater prestatuak eta ontziratuak barne, eguneroko platerak, entsalada garbiak eta zerbitzatzeko prest daudenak, edo paella mistoa, sofistikatuagoak, krabarroka-budina, esaterako.

Formula osoagoa da, baina, horretarako, merkatuan edo Interneten eskura dauden menu-pakete batzuk eduki behar dira: lehen platera, bigarren platera eta kontsumitzeko prest dauden postreak. Formatu berri horrek eredu dietetiko osasuntsu eta orekatuan sartzea errazten du, aste osoko bazkari eta afarietarako alternatiba gisa. Berotzeko eta jateko prest dauden plateren eskaintzak ez du inolako gehigarririk, oliba-olio birjina estra erabiltzen du prestakinetan, eta nutrizionista-talde batek babesten du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak