Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure seme-alabak ongi elikatzeko jarraibide osasungarriak

Elikadura egokia eta orekatua funtsezkoa da haurrek orain eta etorkizunean osasun ona izan dezaten

Irudia: Anna_Om

Gure seme-alabei ematen diegun elikadura-mota gurasoek beti kontuan izan behar dugun alderdia da. Ez dugu ahaztu behar elikadura egoki eta orekatua funtsezkoa dela haurrek orain eta etorkizunean osasun ona izan dezaten. Baina haur bakoitzaren gustuak ere kontuan hartu behar ditugu. Ondoren, zenbait argibide eskaintzen dizkizugu, zure seme-alabei elikadura osasungarria emateko.

Zertan datza elikadura osasungarria? Gosarian, janarian edo afarian plater batek zer eduki behar duen argi izateko, gogoratu aholku hauek:

Gosari osasungarria

Gosaria garrantzitsua da. Haurraren eguneroko energia-eskakizunaren% 25 bete behar du. Egokia ez denean, haurrak ez du behar adina energia eta bizitasun eskola-jarduerek eskatzen dioten ahalegin fisiko eta intelektualari aurre egiteko, eta arreta eta errendimendua murrizten ditu. Gainera, energia hori falta denez, goiz erdian mokadutxo bat hartu behar da. Oro har, erraza da eskolan azukre eta gantz azido saturatu asko dituzten produktuak aurkitzea, hala nola, opilak eta litxarreriak, eta horrek gehiegizko pisua eta gizentasuna garatzea errazten du.

Pentsatu zure semeari, presta ezazu gosari egokia eta emaiozu denbora hartu dezan. Eta nola da gosari egokia?

  • Proteina, gantz, karbohidrato, bitamina eta mineralen proportzio egokia ematen duena da.
  • Baso batek edo esnekiek (jogurt naturala, gazta freskoa, mamia...) gantzak, proteinak eta karbohidratoak ematen dituzte.
  • Karbohidratoak osoko ogitik ere lor daitezke (opilak eta zereal azukredunak saihesten ditu).
  • Gantzei dagokienez, hobe da oliba-olioa, baina gurina ere erabil dezakegu.
  • Fruta ale batek bitaminak eta mineralak emango dizkie.


Irudia: Heike Schuchert

Gosari honi esker, energiaz betetako eskolara iritsiko zarete. Guztiarekin ahal izango dute! Gainera, dena da ohitura-kontua. Txikitatik irakasten badiozu gosaltzeko modu egokian, ez duzu arazorik izango helduagoak direnean.

Eta inoiz gosari egokia prestatzeko denborarik ez baduzu, edo zure seme-alabek jaiki orduko goserik ez badute, hobe da zerbait eramatea etxetik bazkaltzeko, eskolan erosi ordez. Jar itzazu bizkar-zorroan zuritzeko erraza den fruta-pieza bat, platanoa edo zuritua behar ez duena, adibidez sagarra edo udarea, jogurta edo ogitartekoa edo sandwich bat. Mokadu osasungarrien aukera asko daude.

Bazkaria, eguneko plater sendoa

Haur baten eguneroko energia-eskakizunen% 35 eman behar du janariaren bidez. Gero eta maizago, adin txikikoek eskolan egiten dute bazkaria eta menua ez dago zure esku. Hala ere, garrantzitsua da parte hartzea:

  • Hileko jantoki-plana eskatzen du.
  • Kontuan izan eguerdiko menua, osatzeko eta afariarekin osatzeko.
  • Eskolako menua orekatua ez dela uste baduzu, hitz egin ikastetxearekin, alda dezaten.

Merienda, unerik onena

Askariak haur baten nutrizio-eskakizunen %10 inguru eman behar du. Gehien gustatzen zaizun janaria da hau; beraz, esnekiak, fruta eta ogitarteko osasungarriak sartzeko aprobetxatu behar duzu.

Afaltzeko gogoa ez kentzeko askaria ez da gehiegi izan behar, baina kontuan izan behar da eguneroko beharra dela, eta ez da komeni hori egitea. Eskola-jarduerekin egun osoan kontsumitutako energiak berreskuratzen laguntzen die, eta erlaxazio-unea da etxeko lanak egin aurretik.

Askariak, gainerako otorduak bezala, osasuntsua eta orekatua izan behar du gehiegizko pisua eta obesitatea prebenitzeko:

  • Eskaini egunero desberdina den fruta pieza bat eta aurkez ezazu modu erakargarrian.
  • Noizbehinka opilak har ditzakeen arren, ez da ohitura bihurtzen.
  • Ogitartekoek asko atsegin dute; gainera, aukera asko ematen dizute.
  • Ez eman askaria freskagarriekin.
  • Saiatu telebista, ordenagailu edo kontsolaren aurrean haurrak ez dezan merienda egin: distraitu eta gehiago jan.

Ohikoa da haurrak eskolaz kanpoko jarduerak izatea; beraz, elikadura egokia faktore garrantzitsua da egun osoan energia izateko.

Afari elikagarria!

Afariak haurraren nutrizio-eskakizunen %30 izan behar du. Dieta orekatua izan dadin, prestatu egin behar da eskolan jan duena mantenugaien ekarpena osatzeko. Egunero eskolako menua kontsultatzea.

Komeni da afaria goiz egitea eta elikagai gantzatsuetan eta oso ugaritan aberatsa ez izatea, loa hartzea edo hori behar bezain konpontzailea izatea gerta baitaiteke. Gainera, gainerako otorduak bezala, osasuntsua eta orekatua izan behar du, gehiegizko pisua eta obesitatea prebenitzeko.

  • Oro har, afariko platerak ez dira otorduetakoak bezain sendoak izan behar.
  • Egokiena barazki-plater bat eranstea da, entsaladan gordinik edo koipe gutxirekin eginda. Entsalada askotarikoa izan behar da, eta originaltasunez aurkeztu behar da, kolore desberdinekin, erakargarria izan dadin. Bazkarian pasta edo arroza hartu ez baduzu, entsaladan sar ditzakezu.
  • Barazkiak egunero presta ditzakezu: purean, salteatuta, plantxan, txitxi-burruntzian... garrantzitsua da haurrari dibertigarria izatea. Barazki mota bat gustatzen ez bazaizu, ez zaitez desanimatu, bere gustuak errespetatu behar dira, beste barietate batekin probatu edo beste era batera egosi.
  • Haurrak berdura edo eguerdian entsalada hartu badu, aukera polita pasta, arroza edo patata tortilla da.
  • Bigarren platerak kontuan hartuta, kontuan izan zer jan duten ikastetxean. Haragia jan badute, arrain- edo arrautza-eskaintzak egin. Arraina hartu badute, indioilarra, oilaskoa edo arrautza bat da alternatiba.
  • Postrerako, fruta da egokiena. Egunero pieza bat eman, era askotara prestatua (osoa, mazedonia, burruntzietan, etab.). ). Astean pare bat egunez esnekiak eskaini ahal izango dituzu. Ez erabili prestatutako gozo edo postrerik.

Elikagairik ez da gai eguneroko mantenugaien premiak asetzeko, behar diren kopuruetan. Horregatik, komeni da askotariko dieta egitea, elikagaiak proportzio egokietan kontsumituz.

Zure seme-alabak modu osasungarrian elikatzeko ideiak

  • Eguna hasteko gosari egokia eskaini, ikasteko, kirola egiteko eta jolasteko energia izango dute. Zure seme-alabek egunean zehar egiten dituzten gainerako janarien elikadura ere zaindu behar duzu.
  • Saihestu hestebeteak eta ketutako edo gazitako produktuak. Noizean behin jatea komeni da.
  • Garrantzitsua da egunean bost otordu egitea.
  • Funtsezkoa da gizentasunari eta gehiegizko pisuari aurrea hartzea, minbizi-mota batzuk agertzearekin lotuta baitaude.
  • Ez ahaztu lekaleak astean behin baino gehiagotan hartzea, oso osasungarriak baitira eta mantenugai asko ematen baitituzte.
  • Funtsezkoa da fruta eta barazkiak egunero hartzea, glukosa, bitaminak eta zuntza ematen dietelako eta, gainera, kaloria gutxi dutelako.
  • Opilak eta litxarreriak? Noizean behin bakarrik.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak