Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure telesail gogokoenen haria hobeto jarraitu nahi baduzu, edan ura!

Hidratazioak garrantzi handia du osasunean eta arreta, atxikimendu eta oroimenerako gaitasunean.

Hidratatzeko ohitura egokiak izan behar ditugu eguneroko errutinan, baita aisialdian ematen dugun denbora ere; adibidez, gure film edo telesailik gogokoenak streaming bidez ikusten ditugun bitartean, telebistan, tabletan, ordenagailuan edo mugikorrean. Izan ere, bazenekien ur gutxi edateak arretari, atxikitze-gaitasunari eta oroimenari eragiten diela? Hurrengo artikuluan azaltzen dugu zergatik den garrantzitsua ura erregulartasunez edatea eta nola babestu zure ikusmena, hori ere pantailen eraginpean luzaro egonez gero.

Aurten, telesailik ezagunenen estreinaldiez beteta dator, eta zaleak kezkatuta daude haien etorrerarekin.’ Hilean 7,3 milioi erabiltzailek baino gehiagok erabiltzen dute, eta agerian geratzen da mota horretako edukiak nahierara ezartzen ari direla telebista tradizionalaren aurrean. Lineako plataformek kapituluka edo denboraldi osoka eskaintzen dituzte serieak, eta, horri esker, erabiltzaile askok modu intentsiboan kontsumitzen dituzte eduki horiek; izan ere, erabiltzaile horiek denboraldi oso bat egun bakar batean ikus dezakete.

Maratoia egiteko, lehena gogoratzeko eta ulertzeko serieak

Play-a emateko telesaila aukeratu ondoren, dena prestatuko dugu eseri eta erlaxatzeko. Sofan edo, are, ohean egokitzen gara, eta orduak egon gaitezke jaiki gabe, gertaera bat bestearen atzetik automatikoki nola gertatzen den ikusteko. Barlovento aholkularitza-enpresak emandako azken datuen arabera, espainiarrek egunean lau ordu baino gehiago kontsumitzen dituzte streaming bidez. Denbora horretan behar bezala hidratatzen ez bagara, deshidratazioak ondorio negatiboak izan ditzake gure konpresio kognitiboan.

Ura eta Osasuna Ikertzeko Institutuak (IIAS) ‘Hidratazio osasungarriaren gida’ lanean adierazten duen bezala, “deshidratazio-egoeretan, akats semantikoak handiagoak dira eta ulermen-lanak ez dira hain eraginkorrak. Kasu horietan, memoria da kaltetuenetako bat, zehazki epe laburreko memoria, informazioa berehala biltegiratzen baitu, batez ere entzumen-informazioan”. Hori dela eta, atzera egin edo aparteko ahalegina egin behar dugu zer galdu dugun ulertzeko. Oroimen semantikoari kalte egiten zaio, norberaren eta objektuen izenak gogoratu nahi ditugulako, normalean “hizkuntzaren puntan duguna”, eta azkenean Interneten edo sare sozialetan bilatzen duguna, jakinduriaren haserrea arintzeko, baina ez gogoratzeko.

Gainera, zenbait ikerketak erakusten dute neke mentalak arintasunaren urritasuna eta hitzezko ulermena azaltzen dituela. Silvia Arabak, hidratazioan aditua den psikologoak eta IASIko Zientzia Batzordeko kideak adierazi duenez, “gorputz-pisuaren %1 edo %2ko deshidratazioarekin, ikusmen-arreta selektiboa eskatzen duten lanak okerrago egin daitezke; arreta-gaitasun iraunkorra murriztu daiteke, baita kontzentrazioa ere”. Hidratazio egokia izanez gero, kontzentratuago egoteko eta edukiari arreta handiagoa jartzeko aukera gehiago egongo da.

Horregatik, bi orduan behin, gutxi gorabehera, 330 mililitro ur edatea gomendatzen du IIAS erakundeak, etenaldi horiek ikusmena atseden hartzeko, mugitzeko eta muskuluak luzatzeko aprobetxatuz. Saia zaitez zurrupada txikitan edaten, ura xurgatzen laguntzeko, eta 10 °C eta 15 °C arteko tenperaturan, batez ere hotzeria, gripea eta katarroen sasoi honetan.

Kontuz ikusmenarekin ere

Streaming-edukia gehiegi kontsumitzeak ere kalte egiten dio gure begien osasunari. Isabel Rodríguez Serrano oftalmologoak, Madriz optikakoak, ikus-entzunezko edukiaren gehiegizko kontsumoaren ondorio negatiboak zehazten ditu, eta horiek gutxitzeko bi aholku ematen ditu.

“Begiak gehiegi jartzeak ikusmen-nekea eragiten du pantaila luzeetan. Etengabeko ahalegin horren ondorioz, begiak kontrastea galtzen du, eta, neke horren ondorioz, begi gorri ospetsuak agertzen dira, eta, hala, begiak lehortu egiten dira. Beste efektu garrantzitsu bat LCD eta LED pantailek igortzen duten cian argiak eragiten du. Argi horrek begiarentzat kaltegarria den uhin-luzera du, eta epe luzera arazoak sortzen ditu, erretina eta kristalinoa garaiz aurretik zahartzen laguntzen baitu. Epe laburrean, gauez pantailen eraginpean egoteak loaren kalitatea murrizten du, melatoninaren jariaketa inhibitzen baitu, loaren hormona”, azaldu du Rodríguez Serranok.

ikusi telesailak
Irudia: Mohamed Hassan

Ondorio horiek zure ikuspegian murrizteko, aholku hauek erabil ditzakezu:

  • Eserleku egoki batekin laguntzea, pantailarekiko distantzia eta altuera egokian egoteko. Komeni da begien parean jartzea, eta besoarekin bat datorren gutxieneko distantzia izatea. Pantailaren hazbetak zenbat eta handiagoak izan, orduan eta handiagoa izango da distantzia.
  • Kanpoko argi-iturri bat erabiltzean lanpara edo flexo bat, adibidez, gure begi-niniak ez dira dilatatzen argi faltagatik, aberrazioak eta ikusmen-nekea saihestuz.
  • Egokiena urruneko objektu bati begiratu eta 10 minutuan behin fokatzea litzateke, baina ikus-entzunezko edukiak kontsumitzean, 30 minutuan behin ikusmena atseden hartzen saiatu behar da.
  • Malko artifiziala erabiltzeak begia hidratatzen du eta narritadura saihesten du, ukipen-lenteak erabiltzen dituztenentzat are gehiago.

Horregatik, zaindu zure ikuspegia eta, jakina, edan ura!

Etiquetas:

hidratación-eu ura

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak