Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zurekin, ogia eta tipula

Bizi-ohitura osasungarriak hartzearekin saihestu daiteke minbizien %40

Gehiegizko pisua eta gizentasuna oso maiz izaten dira osasun-arazo, eta areagotu egiten dira, bai helduek, bai haur eta gazteek. Gehiegizko pisua minbizi-mota batzuk agertzearekin lotuta dago: urdaila, gibela, pankrea eta tiroidea. Frutak eta barazkiak jatea oso osasungarria da, baina garrantzitsua da elikagai jakin batzuk saihestea, adibidez, snack-ak, frijituak, azukre erantsiak, opil industrialak edo aurrez prestatuak. Kiloren bat sobratzen bazaizu, bilatu unea eta behar duzun laguntza gainetik kentzeko. Ez pentsatu gehiegi! Artikulu honetan gorputzaren pisua egokia den ala ez azaltzen da, pisua galtzeko aholku batzuk ematen dira eta “5 Minutos 5 Minutos” kanpainan parte hartzera animatzen da, biztanleen bizi ohiturak ezagutzeko.

Irudia: AECC

Nola jakin nire pisua egokia den

Obesitatea neurtzeko, gorputz-masaren indizea (GMI) erabiltzen dute medikuek. Ez fidatu moda-dendetako zurtoinekin! GMI eragiketa erraz bati jarraituz kalkulatzen da, eta ziur asko jakingo duzu: GMI * = Pisua (kilotan) / Altuera karratuarekiko (metrotan). Adibidez: 65 (kg) / 1,70 x 1,70 (m) = 22,49.

  • Pisu txikia du, GMI 18,5 baino txikiagoa bada.
  • Pisu normala du IMC 18,5 eta 24,9 artean badago.
  • Gehiegizko pisua duzu zure GMI 25 eta 29,9 artean badago.
  • Obesitatea du I graduan, bere GMI 30 eta 34,9 artean badago.
  • II. mailako obesitatea du: bere GMI 35 eta 39,9 artean badago.
  • Gizentasuna du III. mailan: zure GMI 40 baino handiagoa bada.

* Balio horiek ez dira haur eta nerabeetan aplikatu behar. Edozein zalantza izanez gero, galdetu medikuari. GMI kalkulatzeko, online kalkulagailu hori ere erabil dezakezu.

Pisua galdu nahi baduzu...

Kilo horiek gehiago kentzea erabaki baduzu, jarri gurekin harremanetan. Hona hemen aholku batzuk:

Irudia: AECC
  • Joan medikuarengana eta galdetu zuretzat egokiena den dieta zein den.
  • Dietista-nutrizionista baten laguntzarekin pisua pixkanaka galtzea.
  • Aukeratu ondo jan beharreko elikagaiak: hobe gantz gutxiko gantz gutxiko elikagaiak eta azukre findu eta erantsiak dituztenak.
  • Gantz ugariko elikagaiak (opilak, gazta gantzatsuak...) fruta, barazki, zereal, lekale edo esneki gaingabetuekin ordezkatu.
  • Kantitate txikitan jan.

Elikaduraz gain, kontuan hartu beharreko gauzak

Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkartearen zutabeetako bat prebentzio-ohiturei buruz kontzientziatzea da. Egunero ikerketa gehiago egiten dira, errutina horiek oso garrantzitsuak direlako bai prebentziorako bai minbizia diagnostikatu zaien pertsonentzat.

  • Minbizien %40 bizi-ohitura osasungarriak hartuz prebeni daitezke.
  • Ariketa fisikoa egiten hasten den adina gorabehera, minbiziari aurre egiteko onura lortzen dela ikusi da. Inor ez da gazteena edo zaharregia bizitza aktiboa izateko eta jarduera fisiko bat modu erregularrean egitearen ondorio positiboez baliatzeko.
  • Egunero intentsitate ertaineko ariketa fisikoa egin behar den ebidentziarik badago, koloneko, bularreko, umetokiko eta prostatako minbizia izateko arriskua murriztuta.
  • Jarduera fisikoa ere beharrezkoa da gorputz-pisu osasungarria izateko, batez ere bizimodu sedentarioa duten pertsonen kasuan, eta komeni da ariketa fisiko moderatua egitea, gutxienez, egunean ordu-erdi.
  • Osasunarentzat onuragarria den jarduera fisikoa egunero edo ia egunero egiten den intentsitate neurrizko intentsitatea da, gutxienez 30 minutuko iraupenarekin.
  • Intentsitate fisiko neurritsua da bero-sentsazioa handitzen denean eta izerdi apur bat hasten denean, arnasketaren erritmoa eta bihotz-taupaden erritmoa handitzen direnean, baina oraindik hitz egiteko aukera ematen du.
  • Intentsitate gomendatua intentsitatearen araberakoa da. Intentsitate ertaineko jarduera fisikorik egin ezin bada, intentsitate leuneko 60 minutu egin daitezke.
  • Pertsona heldu gehienek jarduera fisiko neurritsua egiten hasteko azterketa medikoa egin behar ez duten arren, komeni da medikuarekin kontsultatzea 50 urtetik gorako emakumezkoa edo 40 urtetik gorakoa bada, eta gaixotasun kronikoak (diabetesa, obesitatea, osteoporosia, hipertentsioa eta gaixotasun kardiobaskularrak) izanez gero.

Parte hartzen du?

Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkartean 2017. urtean zehar egin ditugun prebentzio-jarduera guztiak berriro definitzea erabaki dugu. Hori lortzeko, Espainiako egungo egoera ezagutu behar dugu. Hori dela eta, "5 Minutos 5 Minutos" proiektuari gehitu diogu bat. Kanpaina hori herritarren bizi-ohiturak ezagutzeko kanpaina irekia da, eta minbizia izateko arriskua duten eremuak lurralde nazional osoan identifikatzeko helburua du.

Zure parte-hartzearekin, prebentzio-ekintzak hobeto antolatzen lagunduko digu, eta, horrela,% 50 murriztuko dugu kaltetutako pertsonen kopurua eta minbiziari lotutako tratamendu erasokorrak. Sartu "5 Minutos" web orrira eta egin inkesta! Minutu gutxi batzuk falta zaizkio, eta minbizia gainditzen lagunduko digu.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak