Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea > Erditze ondokoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

21 aholku, erditze zoriontsuago baterako

Erditu ondoren, emakumeak bere elikadura eta atsedena zaindu behar ditu, eta pixkanaka jarduera fisikoa eta sexu-harremanak berreskuratu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2014ko ekainaren 09a

Erditzea etapa berezia da hainbat arrazoirengatik. Familia berri bat etorritakoan sortutako etxe berria konbinatzen da, haurdunaldiaren aurreko zenbait ohitura eta egoera berreskuratzeko beharra eta nahia izanik, bai ama bai bikotekidea. Artikulu honek hogei aholku eskaintzen ditu ahalik eta modurik eroso eta praktikoenean lortzeko. Erditzea zoriontsuago egiteko gomendioak honako hauek dira: higienea, elikadura, ariketa fisikoa, atsedena, eta aldi horretan sexu-harremanak nola berreskuratu eta nola zaindu.

Irudia: Lady Dragonfly CC-¹

Erditu ondoren, nola egin erosoago?

Eguneroko dutxak fresko eta animatzen laguntzen du erditze ondoko aldian, eta lehen egunetik har daiteke


Erditze ondoko etapa berezia da. Prozesu luzearen eta haurdunaldiak gorputzean eta bizitzaren bizitzan dituen aldaketa guztien ondoren, beste une bat hasten da, familiako kide berri batek markatua. Baina, aldi berean, garrantzitsua da amarentzat eta paradiarentzat neurriak hartzea ondo egoteko eta egoera eta bizimodu batzuk berreskuratzeko. Alde horretatik, funtsezkoak dira higienea, elikadura, ariketa fisikoa, atsedena, sexu-harremanak eta emozioak.

Ondoren, Valentziako Komunitateko Osasun Saileko, Madrilgo Erkidegoko, Kantabriako eta hainbat espezialistaren dokumentuetatik jasotako erditzeko gomendio batzuk aipatuko ditugu.

Erditze osteko erditzea: higienea

  • 1. Eguneroko dutxak fresko eta animatzen laguntzen du. Lehen egunetik har daiteke, ilea garbitzen den bezala.
  • 2. Erditzearen ondorioz, orpoak josita badaude, garrantzitsua da garbi eta lehor mantentzea. Horretarako, komeni da urez eta xaboiz garbitzea, eta, gero, ongi lehortzea. Desinfektatzaileak erabiltzea kontraindikazioa da, orbaintze zuzena atzeratzen baitute.
  • 3. Episiotomiako puntuak bakarrik erortzen direnez, ez da beharrezkoa osasun-zentrora joatea. Beharrezkoa da zesarea egin bada.
  • 4. Zauria irekitzen bada edo purua bada, garrantzitsua da espezialistak ikustea.

Erditze ondoko elikadura

Irudia: hugabub
  • 5. Erditzean, garrantzitsua da dieta orekatua eta orekatua egitea, mantenugaietan aberatsa, burdina (lekaleak, arraina, haragi gorriak) eta kaltzioa (esnea, jogurtak, gazta freskoa, etab.). ).
  • 6. Kontuan izan behar da gorputzak amaren esnea ekoitzi behar duela haurtxoarentzat, eta, beraz, egunean aparteko otordu bat hartu behar dela, 300 kilokaloria inguru. Fruta, bi jogurt, ogi integrala, etab.
  • 7. Garrantzitsua da, halaber, ur asko edatea, deshidratazio-arriskurik ez izateko.
  • 8. Ura ere ona da idorreria saihesteko. Alde horretatik, zuntz ugariko elikagaiak (labore integralak, lekaleak, frutak eta barazkiak) eta ariketa fisikoa ere laguntzen dute.
  • 9. Ez kontsumitutabakoa, alkohola eta medikuak agindutako edozein sendagai. Kafeina edo beste estimulatzaile batzuk dituzten edariak ez kontsumitzea ere aholkatzen dute adituek.
  • 10. Elikagai batzuk ez daude debekatuta, baina esnearen zaporea alda dezakete, besteak beste, zainzuriak, baratxuria, aza, apioa eta espinakak. Ez da komeni horiek gehiegi ez gehiegi erabiltzea.

Ariketa fisikoa erditzean

  • 11. Erditzearen ondorengo ariketek leunak izan behar dute hasieran. Lehenengoak oinez ibili behar du, muskuluak bizkortzeko eta zirkulazioa errazteko.
  • 12. Pelbis-oinarria edo perineoa indartzeko ariketak oso baliagarriak dira, haurdunaldian eta erditzean ahultzen baitira. Ezagunenak Kegelen ariketak dira, ia edozein tokitan eta egunean erraz egiten direnak.
  • 13. Intentsitate handiagoko ariketetarako, denbora gehiago itxaron behar da, eta emaginarekin edo medikuarekin kontsultatu behar da, egoera fisikoak aukera ematen duela egiazta dezaten. Oro har, ariketa gogorrak, hala nola abdominal klasikoak, erditu ondorengo seigarren hilabetetik aurrera egin daitezke, gutxienez.

Erditzearen ondorengo atsedenaldia

Irudia: Betsssssy
  • 14. Lehen egunetan eta asteetan, haurtxoaren zaintza auzi-jartzailea da, eta lo-ordutegiak ez dira oraindik egokitu. Ondorioz, ama eta aita neka-neka eginda daude. Horren aurkako antidoto bakarra da ahal den guztia atseden hartzea.
  • 15. Horretarako, funtsezkoa da eskura dagoen laguntza guztia eskatzea eta onartzea. Dena da baliotsua: janaria prestatzeko eskaintzen diren lagunak, garbiketa-lanekin laguntzen duten senideak, etab. Pertsona asko gertu ez badaude, zeregin horiek sinplifikatzen eta murrizten saiatu behar da, energia dosifikatzeko.
  • 16. Aholku garrantzitsua: haurraren lo-uneak ahalik eta gehien aprobetxatzea. Zortzi orduz lo egitea ezinezkoa izango da lehen garaietan; beraz, jaioberriak ematen dituen lo une guztiak aprobetxatzea komeni da, aldi horretan bakarrak baitira.

Erditze ondoko sexu-harremanak

Erditu ondorengo lehen egunetan, normala da emozioak azaleratzea eta alaitasun- eta tristura-une txikiak sentitzea

  • 17. Etxean haurtxo berriaren agerpenaren, nekearen eta aldaketa fisiko eta hormonalen artean, sarritan sexu-harremanak nahiko bazterturik geratzen dira,garrantzitsua da, pixkanaka, beren lekua bikotean betetzea.
  • 18. Hori lortzeko, bikoteak komunikazio ona izan behar du. Gainera, trikimailuak ere erabil daitezke desioa berreskuratzeko, afari erromantiko bat edo beste ustekabe batzuk prestatzeko, haurrak uzten dituen uneak aprobetxatzeko edo otordu dibertigarriekin sentsualitatea aktibatzeko, hala nola txokolatea edo ostrak.
  • 19. Halaber, ona da gogoratzea sexu-harremanak koitoa baino askoz gehiago direla. Masajeak, masturbazioa eta ahozko sexua ere plazer-iturri izugarriak dira.
  • 20. Lubrifikatzaileen erabilerak baginako lehortasunari aurre egiteko balio du, eta horrek hormona-aldaketak eragiten ditu maiz. Garrantzitsua da, halaber, bikotekidearentzat egokiena den antisorgailu-metodoa erabiltzea, erotismoa eta intimitatea berreskuratzeko unean oztoporik ez sortzeko.
  • Emozioak haurra iritsi ondoren

    • 21. Emozioak azaleratu egiten dira erditu ondorengo lehen egunetan. Normala da ama eta guraso berriak urduri sentitzea, alaitasun eta tristura une txikiak sentitzea, narritadura edo lo falta.
      Alde horretatik, garrantzitsua da jakinaraztea, laguntza eskatzea ahal den guztietan, eta lasai egoten saiatzea. Hiru aste igaro ondoren ondoeza luzatzen bada eta hobeto sentitzeko seinalerik ez badago, espezialista batekin kontsultatu ahal izango da, depresioa saihesteko.

    RSS. Sigue informado

    Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

    Hau interesa dakizuke:

    Infografiak | Argazkiak | Ikerketak