Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Edoskitzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Amagandiko edoskitzea, nola laguntzen dio haurrari lo egiten?

Amaren esneak triptofano-kontzentrazio altuak ditu, haurra lehenago lokartu eta amets hobea izan dezan laguntzen duen osagaia

Img lactancias bebes leche materna dormir sueno descanso consejos trucos listado Irudia: danibabii08

Amaren esneak haurtxoaren logurarako funtsezko konposatu bat dauka, triptofanoa, haurrak lehenago lo egiten eta gauean hobeto egiten laguntzen duena. Artikulu honetan zehazten da zergatik laguntzen dion haurrari amagandiko edoskitzeak loaldi hobea lortzen, triptofanoak nola jokatzen duen eta amaren esnearen osaera zein den, eguneko unearen arabera.

Img lactancia bebes leche materna dormir sueno descanso consejos trucos art
Irudia: dankababii08

Amagandiko edoskitzeak lagundu egiten dio haurrari lo egiten

Sarritan, haurtxoarentzat amagandiko edoskitzearen abantailak azpimarratzen dira. Hain zuzen ere, Osasunaren Munduko Erakundeak nabarmendu egiten du haurrak jaiotzen direnetik sei hilabete igaro arte bakarrik jatea, eta gutxienez urtebete bete arte hornitzen jarraitzea.
Amagandiko edoskitzeak, haurtxoak kalitate hobeko amets batez gozatzea lortzen du

Amaren esneak ematen duen onuretako bat haurrei hobeto lo egiten laguntzea da. Hala ere, egia da bularra ematen ari den amak gau osoan etenik gabe atseden hartzeko unea atzeratzen duela, Espainiako Pediatria Elkarteko Amagandiko Edoskitze Batzordeak azaltzen duenez. Bi baieztapen horiek kontraesankorrak izan daitezke, baina ez dira batere onak, lo hobeto egiteak ez baitu esan nahi lo egin gabe lo egin behar denik.

Pediatria Elkarteak argitu duenez, haurrek gau berean bost hartune eska ditzaketen arren, “edoskitzearen hormonek amaren ametsa errazten dute, eta amaren esnearen konposizioa, haurtxoarena”. Gaueko esnatze kopurua baino gehiago, haurrak loa geroago jarraitzeko duen gaitasuna garrantzitsua da, argitu gabe.

Amaren esnea, loaren funtsezko osagaia

Amaren esneak triptofano kontzentrazio altua du, eta haurrari hobeto lo egiten laguntzen dio

Haurtxoaren ametsa errazten duen elementua triptofanoa da, giza elikadurarako funtsezko aminoazidoa. “Amaren esneak triptofano asko hartzen du barne, eta horrek bere loa eta esna zikloak orekatzea lortzen du”, dio Extremadurako Unibertsitateko Javier Cubero Juánezek egindako azterlan batek.

Triptofanoak ez du jaioberrietan bakarrik jarduten, pertsona guztietan baizik. Osagai honek parte hartzen du serotoninaren sorreran, funtsezkoa baita logura eta plazera erregulatzeko funtsezkoa den neurotransmisore bat sortzea. Ondorioz, haurren artean oreka mantentzen laguntzen du, hala nola estresa, insomnioa eta antsietatea.

Aminoazido hori, bestalde, melatoninarekin lotuta dago. Hormona hori hormona bat da, eta gizakiaren gorputzean agertzen da egunaren arabera: ilunpean iristen dira mailarik handienak, eta minimoak, argi naturala dagoenean.

Cuánez Juánezek bere lanaren ondorioetan adierazten du “amaren esnearekin bakarrik elikatutako haurrek loaren eta esnaren erritmo argiagoa dutela”, eta zortzi ordu eta erdiko gaueko atsedenean “benetako ametsa” dela.

Amaren esnea, egunaren arabera desberdina

Img lactancia enfermedades 01
Irudia: Krisztina Konkorrak

Beste ikerlari-talde batek, Balear Uharteetako Unibertsitateko espezialistak besteak beste, egiaztatu du amaren esnea aldatu egiten dela egunean zehar triptofanoaren kontzentrazioa aldatzen dela, haurren loaren mesedetan.

Zientzialari-talde honek, Carmen Barriga Ibars-ek zuzendua, formula bat egin zuen formula esneko 23 bularreko bularreko talde batekin. Astebetean, eguneko hainbat unetan, merkatuan lortzen diren antzeko ezaugarriak dituzten esnea eman zieten,% 1,5eko triptofano mailarekin. Eta beste aste batean, haurrek esne hori bera hartu zuten egunean zehar (6:00etatik 18:00etara) eta beste bat, triptofano (%3,4), gauez (18:00etatik hurrengo eguneko 6:00etara).

Triptofanoz aberastutako esnea erabili zen astean, haurtxoek lo hartu zuten denbora %32 txikiagoa izan zen, eta gauez %13 gutxiago esnatu zen. Bestalde, lo-orduak handitu egin ziren, eta hamar gurasotik ia zortzik erantzun zuten beren seme-alabek hobeto lo egin zutela.

Datu horiek ez dute esan nahi amak txikiak bularra ematen dienik, baizik eta elikagaien industriako enpresak ere motibatu ahal izango lituzketela formula disoziatuak, amaren esnearen antzekoagoak, garatzera eguneko une ezberdinen arabera.

Amagandiko edoskitzea gauez

Lo hobeto egiteak ez du esan nahi etenik gabe egin behar denik, adituen gogoan. Espainiako Pediatria Elkartearen ‘Amagandiko edoskitzeari buruzko gidak’ nabarmentzen du “amagandiko edoskitzeak eragina duela loaren erregulazioan, gauez gehiago hartzeko beharra izaten baita”.

Lo arineko aldietan, giza garuna (haurtxoarena eta helduarena) gai da kanpoko baldintzak lo hartzeko unean bezain berdinak diren hautemateko. Hala bada, loari berriro ekiten zaio, eta eten egiten da.

Aldiz, aldaketak badaude (argi desberdina, soinuak, gurasorik ez egotea, etab.). ), garuna aktibatu egiten da, eta loa itzultzen zailagoa da.

Horregatik, colecharen aldekoek (haurtxoarekin lo egiteak eta harekin oheak partekatzeak) esan nahi dute praktika horrek amagandiko edoskitzea errazten duela.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak