Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunen aurretik

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Badago ugalkortasunaren dieta?

Zientzialariek ugalkortasuna handitzeko aipatzen dituzten giltzarrien artean, trans gantzak saihestea eta animalia-jatorriko landare-proteina gehiago jatea dago.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2015eko apirilaren 13a

Hainbat argitalpenek ugalkortasunean dietaren eragina aztertzen dute. Ezagunenetako bat Harvardeko Unibertsitateko adituek idatzitako liburua da (AEB). ), obulutasun-ernalkortasuna izateko aukerak nola murriztu adierazten du, eta Mediterraneoko dietaren inguruan puntu asko dituzten gomendioak ematen ditu. Ondoren, dieta eta ugalkortasunean duten eragina, ugalkortasunaren dieta deritzonaren aholkuak eta alternatiba eraginkor eta osasungarria (dieta mediterraneoa) azaltzen dira.

Irudia: Janusz Gawron

Badago ugalkortasunaren dieta?

‘La dieta de la fertilidad’ da Harvardeko Unibertsitate entzutetsuko hiru ikertzailek idatzitako liburu baten izenburua. 2007an, argitaratu zenean, oihartzun handia izan zuen. Posible al da dietak haurdun geratzeko aukera ematea emakumeei?

Lanaren egileek baietz pentsatzen zuten, baina mugak dituzte. Izan ere, Jokin de Iralak dioenez, Nafarroako Unibertsitateko Medikuntza Prebentiboko eta Osasun Publikoko katedradunak “dena esan behar da zuhurtziaz, benetan zaila baita jakitea zer edo zer egiten ari diren”. Eta zientzialariek ikerketa handi batean lortutako informazioan oinarritu ziren.’Erizainak: Osasun-azterketa‘18.000 emakume inguru izan ziren.

Edonola ere, Jorge Chavarro, Walter Willet eta Patrick Skeretten jarraibideak, liburuaren sortzaileak, bat datoz hein handi batean Mediterraneoko dietarekin. “Ziur aski, seguru esan daiteke Mediterraneoko dieta ernaldi bat lortzeko onuragarria dela”, Jokin de Iralaren hitzetan, horri buruzko lan zabal baten egilea baita.

Ugalkortasunaren dieta: gomendioak

Elikaduran eta ugalkortasunean adituak diren adituek gomendio hauek ematen dituzte:

  • Trans gantzak saihestu. Irentsitako kaloria guztien %2 trans gantzak badira, obulutasun-arriskua %73 handiagoa da hartzen ez dituen emakume batena baino. Datu horiek liburuaren hiru egileetatik bi landu zituzten, eta The American Journal of Clinical Nutrition aldizkari espezializatuan argitaratu zuten.
  • Karbohidratoak findu gabe kontsumitzea. ‘Ugalkortasunaren dieta’ ren arabera, karga gluzemiko handiena duten emakumeek %92 probabilitate handiagoa dute obulazio-ernalkortasuna izateko. Horregatik, ogi zuria eta pastak saihestea da iradokizuna, baina ogiaren eta pasta integralaren kontsumoa handitzea, baita garagarra, babarrunak, babarrunak, barazkiak eta frutak ere.
  • Landare-proteina gehiago lortu. Ikerketak proteina asko hartzen duten emakumeen obulazio-ernalkortasuna jasateko %39 probabilitate gehiago aurkitu bazuen ere, portzentaje hori txikiagoa izan zen proteina horiek landareetatik zetozen (adibidez, babarrunak, fruitu lehorrak, soja eta ilarrak) animalientzat baino.
  • Azido folikoa duten elikagaiak jan. Adituek azido folikoaren gehigarri bat gomendatzen dute: ia normala den zerbait, ia eroso guztientzat, baina substantzia hori modu naturalean duten elikagaiak hartzea ere komeni da: hosto berdeko barazkiak, tomatea, erremolatxa, brokolia, fruta zitrikoak, zerealak, gari-, gibela eta legamia.
  • Burdina duten produktuak jatea. Aurreko puntuetan aipatutako produktu batzuek ere burdina kantitate handiak ematen dituzte: tomatea, erremolatxa, kalabaza, babarrunak, espinakak eta gibela.
  • Gantz azido monoinsaturatuak hartzea. Horien artean garrantzitsuena -Mediterraneoko dietako izarretako bat – oliba-olioa da. Mani olioa eta kanola-olioa ere badira, baita arrain koipetsuak ere, hala nola atuna eta izokina.
  • Esne osoa egunero. Ugalkortasun-dietak gomendatzen du egunero esne osoa edo esnekiak jatea, adibidez, izozkiak edo gaztak, esne mota horretatik abiatuta eginak. Bere egileen arabera, esne gaingabetuak eta gantz gutxiko produktuek obulutasun obulatoria izateko aukera ematen dute.

Dieta mediterraneoa, alternatiba eraginkorra eta osasungarria

Azken aholkua (esnea hartzea) liburuaren enblematikoena da. Zientzialariek epe luzerako praktika gomendagarria ez dela argitu arren, etapa honetarako bakarrik, azterketa gutxi batzuetan oinarritzea ere onartzen dute. Dieta mediterraneoak kontrakoa iradokitzen du: esnekiak gutxi edo neurrian kontsumitzea, batez ere gazta edo jogurta, eta lehentasuna gaingabetuak izatea partzialki edo osorik.

Nolanahi ere, aholku onartuena dieta orekatua egitea da. Horretarako, oso lagungarria izan daiteke EROSKI CONSUMEren gida, haurdunaldirako prestatzen diren emakumeentzat. Halaber, kontuan hartu behar da azterketa gehiago egin behar direla elikaduraren eragina aztertzeko, Nafarroako Unibertsitateko katedradunak dioenez, “alternatiba eraginkorra eta osasungarria izan dadin ugalkortasuna handitzeko”.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak