Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunen aurretik

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdun geratu nahi duzu? Hemen bost urrats egin behar dituzu

Dieta osasungarria errespetatzea eta tabakorik eta estresik ez kontsumitzea funtsezkoak dira haurdunaldian osasuna eta osasuna hobetzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2014ko azaroaren 17a
img_sexualidad tareas 1

Aholku batzuk kontuan hartzea komeni da haurdun geratzea nahi denean. Gomendio horiek, haurdunaldian, ama eta haurtxoarentzat mesedegarri izan daitezke, bai eta egoera osasungarria ere. Hona hemen haurdunaldia prestatzeko bost gako: obulazio-egutegia ezagutzea, dieta osasungarria jarraitzea, ikusmolde hori oztopatzen duten faktoreak saihestea, azido folikoaren gehigarri bat hartzea eta aurrez kontzeptuzko kontsulta egitea.

Img sexualidad tareas listg
Irudia: Zoe

Haurdunaldiaren zainketak sortu aurretik ere hasten dira. Badira zenbait datu eta gomendio, haurdunaldiaren bila hasten den unetik bertatik ezagutzea eta praktikan jartzea. Horiekin, haurdunaldia zehaztea ez ezik, etorkizuneko amaren osasuna eta ongizatea ere zaintzen dira, baita haurtxoa ere.

Hona hemen oinarrizko bost urrats:

1. Obulazioaren egutegia ezagutzea

Obulazioa, oro har, emakumeen hilaren 14an gertatzen da, eta horien hilekoa 28 eguneko ziklo erregularra da. Zikloa laburragoa bada, obulazioa egun bat edo bi aurreratzen da eta kantitate bera atzeratzen da zikloa luzeagoa bada.

Obulazio-eguna da ugalkortasun handiena, baina emakumearen emankortasuna ez da egun horretara mugatzen. Espermatozoideak emakumearen gorputzaren barruan bizirauteko gai dira, eta obulua obulutegia askatu eta Fallopioren tronpara iritsi eta 48 ordura ernalda daiteke. Horregatik, ugaltzeko garaia lau edo bost egun lehenago zenbatesten da, obulazioa gertatu eta bi egunera arte.

Badira ugalkortasun-kalkulagailu doakoak Interneten eta aplikazioak doan mugikorrean, gogorarazle eta gidari gisa funtzionatzen dutenak faktore hori kontuan hartzeko eta haurdunaldia errazteko.

2. Dieta osasungarria egin

Dieta orekatu batek %44 murriztu ditu ernalezintasunaren arriskuak, duela gutxi egindako azterketaren arabera
Elikadura-ohiturek eragina dute, eta funtsezkoak izan daitezke haurdun geratzeko. Zehazki, dieta orekatua errespetatzea emankortasuna da, Prebentzio Medikuntza eta Osasun Publikoaren Departamentuak eta Nafarroako Unibertsitateko Kultura eta Gizarte Institutuak egindako azterlan baten arabera.

Lana 20 eta 45 urte bitarteko 2.000 emakumeren lagin bat aztertu zuen, sei urte eta erdi batez beste. Ondorio nagusia hauxe izan zen: “Mediterraneoko dietaren ereduarekiko atxikimendu handiagoa” duten emakumeek % 44 aukera gutxiago izan zituzten medikuari, haurdun geratzeko zailtasunak dituztelako.

Dieta honen elikagai nagusiak oliba olioa, hegazti haragiak, arraina, barazkiak eta frutak dira.

Eta ez emakumeentzat bakarrik: elikadura ere garrantzitsua da etorkizuneko gurasoentzat; izan ere, fruta, barazki, barazki, arrain, oilasko, lekale eta pikorretan aberatsa da dieta orekatua, eta gantz saturatu gutxi ditu. Ondorio horietara Harvard eta Murtziako unibertsitateetako adituek hartu zuten parte, azterketa banatan.

3. Ikuskera zailtzen duten faktoreak saihestea

Img embarazadas edades listg
Irudia: Trokela

Ikusmoldea zailtzen duten ohitura eta faktore batzuk daude. Garrantzizkoenak tabakismoa eta pisu-arazoak dira (baxua zein gehiegizko pisua edo obesitatea izanez gero). Izan ere, Eskoziako barruti batek erabaki zuen ugalkortasun-tratamenduak murriztea sistema publikoan emakume erretzaileei eta gehiegizko pisudun emakumeei. Tabakoak, gainera, semenaren kalitatea ere murrizten du.

Haurdunaldiaren bilaketa oztopatzen duten beste faktore batzuk estresa, kafeina duten edarien kontsumoa eta gehiegizko ariketa fisikoa dira. Gainera, elementu horiek guztiak negatiboak dira, orobat, haurdunaldia lortu denean eta haurdunaldi osasungarria bizi denean.

4. Azido folikoa hartu

Haurdunaldiaren aurretik azido folikoko gehigarriak hartzeak zenbait onura eskaintzen dizkio haurtxoari, haurdunaldiaren lehen asteetan; izan ere, arantza bifidoaren eta fetuaren hodi neuralaren beste arazo batzuk murrizten ditu, eta, aldi berean, arazo emozionalak, autismoa eta mintzamenaren atzerapenak murrizten ditu.

Azken onura horiek berriki aurkitu dira Herbeheretako eta Norvegiako adituek egindako lanen bidez, eta elikagai hori neurriz kanpo kontsumitzea gomendatu dute. Gehigarriak gomendatutako batez besteko dosia miligramo bat da eguneko, nahiz eta mediku espezialistak agindu behar duen, pertsona bakoitzaren ezaugarrien arabera.

5. Aurretiko kontsulta egitea

Aldez aurreko kontsulta hau da: “Medifam” aldizkari espezializatuan argitaratutako artikulu batek dioenez, “haurdunaldiaren eta amatasunaren sorrera eta garapena zaildu dezaketen faktoreak ezagutzea (edo erraztea)” duen espezialistarekin elkartzea.

Aurrekontzeptuzko kontsultan gomendatutako azterketa orokorrak sei azterketa mediko ezartzen ditu: miaketa ginekologikoa eta titia, zitologia (Papanicolau testa), analitika, odol-taldea eta Rh faktorea, serologia eta gluzemia-probak.

Espainian haurdunaldia planifikatzen duten hamar bikotetik bat bakarrik joaten da aurre-kontzeptuzko kontsulta batera, baina adituek gomendatzen dute hori egitea, bereziki adineko emakumeen kasuan, gaixotasun larriak edo kronikoak dituztenak edo konplikazioak dituzten edo gaixotasun genetikoen arriskua duten gestazioen aurrekariak dituztenak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak