Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunen aurretik > Ernalitatea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiaren aurreko elikadura: haurdunaldia errazteko gakoak

Zenbait elikagaik ernalketa-arazoak murrizten lagun dezakete, berriki egindako ikerketa eta ikerketen arabera.

Desertilitate-arriskua murriztu daiteke dieta jakin bat egiten bada? Berriki egindako azterketa eta ikerketen arabera, zenbait elikagaik lagundu dezakete ernalketa-arazoak murrizten; beste batzuek, berriz, kontrako noranzkoan jardun dezakete eta areagotu. Haurdun geratzeko aukerak areagotzeko, espezialistek dieta mediterraneoko osagai tipikoak eta zenbait bitamina eta mineral kontsumitzea gomendatzen dute, eta kafeina, alkohola edo opil industrialak bezalako substantzia gehiegi ez hartzea.

Irudia: Ksenia8

Nutrizioa eta emankortasuna

Inertilitateak bikoteen %10 ingururi eragiten dio gure herrialdean. Obulazio-nahasteak eta zenbait akats genetiko edo hormonal dira, kasu askotan, ulertzeko zailtasun horien erantzule nagusiak. Batzuetan, ordea, desertilitatean ere garrantzi handia du bikoteko bi kideen bizimoduak, batez ere, dietarekin eta elikadurarekin zerikusia duten alderdiek.

Oliba-olio, barazki, arrain, fruta eta hegazti-haragien kontsumoak eragin positiboa izan dezake emankortasunean.

Horregatik, haurdunaldia planifikatzen hasten den unetik beretik, adituek gomendatzen dute zenbait elikadura-arau hartzea, emakumearentzat osasungarriak eta onuragarriak izateaz gain emakumeen ernalezintasuna murrizten laguntzen dutenak.

Jarraibiderik onena: dieta mediterraneoa

Medikuntza Prebentiboko eta Osasun Publikoko Sailak eta Nafarroako Unibertsitateko Kultura eta Gizarte Institutuak berriki egindako azterlan baten arabera, dieta mediterraneoaren ezaugarri diren oliba-olioaren, barazkien, arrainen, fruten eta hegazti-haragien kontsumoak eragin positiboa izan dezake emakumeen ugalkortasunean.

Lan hori 20 eta 45 urte bitarteko 2.000 emakumeren laginarekin egin zen, eta sei urte eta erdian jarraipena egin zitzaien. Ikerketak ondorioztatu duenez, dieta mediterraneoko eredua aukeratzen duten emakumeek (aipatutako elikagaiak asko kontsumitzen dituztenak)% 44 probabilitate gutxiago dute haurdun geratzeko, mendebaldeko patroi batean oinarritzen dutenek baino. Eredu horrek, besteak beste, esneki osoak, gozogintza industriala, haragi gorriak, janari lasterrak, arrautzak, patatak, zereal finduak eta freskagarri azukredunak kontsumitzea dakar.

Emankortasunerako egokiak eta kaltegarriak diren elikagaiak

Dieta mediterraneoaren alde egiteaz gain, haurtxo bat sortzeko eta ugalkortasuna optimizatzeko, zenbait adituk adierazten dute zenbait elikagai eta osagai sartu behar direla dietan, eta beste batzuen kontsumoa saihestu edo murriztu. Hauek dira nutrizio- eta emankortasun-adituek gehien gomendatzen dituzten elikadura-jarraibideetako batzuk:

  • Kafeina saihestea: kafeina duten freskagarrien kontsumoa murriztea gomendatzen da, eta baita saihestea ere, emakumea in vitro ernalketa-tratamendua egiten ari bada.

  • Omega-3 gantz-azidotan aberatsak diren elikagaiak aukeratu: arrain urdinetan (izokina, hegaluzea eta sardinak), itsaskietan eta itsasoko beste elikagai batzuetan (algetan, esaterako) egoten dira batez ere.

  • Zinka dietan sartzea: mineral hori gehiago kontzentratzen da zenbait elikagaitan, hala nola txahal-gibelean, haragi gorrian, itsaskietan, arrautzetan, zenbait esnekitan, hala nola gazta onduetan, galorratzean, fruitu lehorretan (pinaziak edo ekilore-haziak, kalabaza-haziak, osoko zerealak eta lekaleak).

  • Azido folikoa kontsumitzen hastea: bai gehigarri gisa, bai folato ugariko elikagaiak hartuta; horien artean, nabarmentzekoak dira hosto iluneko barazkiak, hala nola espinakak, zerbak, letxuga edo ilarrak; gibela eta giltzurruna bezalako erraiak; eta platanoak, lima edo anana bezalako frutak.

  • Murriztu karbohidrato finduen kontsumoa: kontua ez da dietatik kentzea, baina bai ogi zuria, pastak eta arroz zuria eguneroko menuan sartzea.

Arazoa obulatorioa denean

Dieta behar bezala aldatzeak eragin berezia izan dezake haurdun geratzeko zailtasuna emakumearen obulazio-arazoren batetik datorrenean. Hala iradokitzen dute Jorge Chavarrok eta Walter Willetek, Harvardeko Unibertsitateko nutrizio-adituek, ‘The fecity diet’ (2008) lanean.

120.000 emakumeko lagina duen ikerketa sakona egin ondoren, azterketa honen egileek gomendatu dute, obulazioa errazteko, bizimodu osasungarria izatea, pisu egokia izatea eta ohiko baina gehiegizko ariketa-plana sartzea.

Halaber, espezialista horiek nutrizio-jarraibide hauek ematen dituzte, besteak beste:

  • Aperitibo gazietan, aurrez prestatutako produktuetan, galletetan, margarinetan eta opil industrialetan maiz izaten diren trans koipeak saihestea.

  • Erabili landare-olio asegabea kozinatzeko; adibidez, oliba-olioa.

  • Landare-jatorriko proteina gehiago eta animalia-jatorriko proteina gutxiago (haragi gorriak) jatea.

  • Egunean baso bat esne oso, kopa txiki bat izozki edo edalontzi bat esne mota horretako jogurt hartu, eta esne gaingabetua edo kaloria gutxiko esnekiak saihestu.

  • Burdina, azido folikoa eta B konplexuko beste bitamina batzuk dituen bitamina-gehigarria hartzea.

  • Kafe, te eta alkoholaren kontsumoa murriztea eta azukredun edari gaseosoak dietatik kentzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak