Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunen aurretik > Ernalitatea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zergatik ez da hain emankorra emakumea 30 urtetik aurrera?

Emakumeen adina handitu ahala, obuluen kopurua eta kalitatea gutxitzen dira

Img triste ventana Irudia: Jenna Carver

El retraso en la edad a la que se decide ser madre es uno de los factores determinantes en el incremento de las tasas de esterilidad en España. Y es que los cambios fisiológicos que experimenta la mujer a partir de los 30 años, como la pérdida en la calidad y cantidad de los óvulos, explican la intensa relación existente entre edad y fertilidad. Sin embargo, una solución para las mujeres que deciden postergar la maternidad, incluso más allá de los 40, es preservar los óvulos a edades tempranas para utilizarlos en el futuro. El siguiente artículo desvela las razones por las que la mujer es menos fértil a partir de los 30 años.

1,8
1,8

Emakumea 30 urtetik aurrera
1930etik aurrera, emakumearen emankortasuna jaitsi egin da

¿Por qué influye tanto la edad de la mujer en las posibilidades de concepción? Tal como apunta Marcos Ferrando, director de un centro especializado en reproducción asistida en Bilbao, “el pico de máxima fertilidad de la mujer es a los 20 años”. A partir de los 30 años, afirma este especialista, “se produce una disminución de la fertilidad, que se ve agravada a partir de los 35“. En concreto, Ferrando señala que “existe una disminución de entre el 20 y el 25% en la tasa de fecundidad cuando comparamos mujeres de entre 30 y 35 años con aquellas de entre 20 y 25 años”.

Ugalkortasunaren gainbehera emakumearen fisiologian bertan dago. Ugalketan adituak azaltzen du emakumea obulu-kopuru jakin batekin jaiotzen dela, eta denborarekin agortzen joaten dela. “Adinak gora egin ahala, obuluak gutxiago ditu eta kalitate txarragokoak”, esan du Ferrandok, eta horrek eransten du kalitate okerragoa duela haurdunaldia modu naturalean lortzea, adin jakin batetik aurrera. Adinaren eta emankortasunaren arteko erlazioa
Esterilitate-tasa %25ekoa da 30 eta 39 urte bitartean

La pérdida en la calidad y cantidad de los óvulos de la mujer conlleva a que la tasa de esterilidad, que apenas alcanza un 10% en las mujeres entre 20 y 29 años, se eleve al 25% entre los 30 y los 39 años, tal como señala Ferrando. Este factor, unido al retraso de la edad media para tener un hijo, explica “el continuo aumento de parejas que tienen que recurrir a técnicas de reproducción para poder ser padres”, añade el experto. La media de edad de las parejas que acuden a su centro es 38 años.

Amatasunaren atzerapen hori (gehienetan, borondatezkoa) aurrera doa, ulertzeko zailtasunak dituzten bikote kopuruak gora egin ahala. Halaxe jasotzen du Ugalkortasunaren Espainiako Elkartearen ‘Espainiako ernalezintasunaren liburu zuri soziosanitarioak’. Argitalpen horren arabera, harreman garrantzitsuenetako bat da antzutasunagatik egindako kontsultak ugaritzea, eta hori da, hain zuzen ere, lehen haurra bilatzen hasten den adina. Obuluak babestea

Posponer la edad de maternidad, incluso más allá de los 40 años, tiene en España una motivación marcadamente social: las mujeres retrasan, en gran parte, el momento de ser madres por motivos laborales, por ausencia de pareja o por otras razones económicas o personales. Para no tener que renunciar a poder tener hijos en un futuro, estas mujeres pueden optar por recurrir a las técnicas de preservación de la fertilidad.

Ferrandok dioenez, teknika horiek aukera ematen dute “hegan egiteko adinetan”, oraindik kalitate ona duten lekuetan, etorkizunean erabili ahal izateko. Egokiena da 40 urte bete baino lehen babestea, hau da, emankortasuna modu dramatikoagoan gutxitzen denean. Baina zenbat eta gazteago izan obuluak, orduan eta kalitate hobea izango dute. Beraz, hobe da 35 baino lehen egiten bada.

Aldaketa sozialak Espainian

Espainiako Ugalkortasunaren Elkartearen ‘Espainiako Liburu Zuri Soziosanitarioa’ argitalpenaren arabera, Espainia da Europako hirugarren herrialdea ernalkortasun-tratamenduen bolumenean. Ugalketa-adinean dauden bikoteen ia %15ek antzutasun-arazoak dituzte, eta, ondorioz, ugalketa-laguntza eskatzen duten milioi bat bikote inguru daude.

Uno de los cambios sociales que más influye en estas cifras es que las mujeres de nuestro país esperan cada vez más tiempo para tener su primer hijo. Tal como reflejan los indicadores demográficos del Instituto Nacional de Estadística, la edad media de maternidad de las españolas superó en el año 2011 los 32 años. Solo el 30% de los nacimientos en España correspondieron a madres con una edad por debajo de los 30 años.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak