Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurra

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Babylag du? Oraintsuko gurasoek lo falta izatea

Espezialistek lotesten dituzte amets egokirik ez izatearen ondorioak, haurtxoak eskatzen dituen zainketengatik, hegazkineko bidaia luzeen jet lag tipikoarekin

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2014ko ekainaren 19a

Baby lag izeneko efektuari, haurtxoari arreta emateko beharrak eragindako lo-faltak, duela gutxiko gurasoengan eragiten du. Terminoa jet lag delakoaren egokitzapena da, barne-erlojuaren eta hegazkinez egindako bidaia luzeek eragindako ordu-ardatzen arteko desoreka. Guraso berrien ondorioak, besteak beste, muturreko nekea, arreta falta eta oroimena eta suminkortasuna dira, eta horrek ondorio larriagoak ekar ditzake. Ondoren, arazoa deskribatuko da, eta haren aurka borrokatzeko aholkuak eta teknikak emango dira.

Irudia: Rolands Lakis

Babylag, guraso berrien loaren arazoa

Guraso berriek baby lag izaten dute, lo luzea izaten dute eta suminkortasuna eragiten dute.

Muturreko nekea, begiak irekita eduki ezin izatearen sentsazioa, arreta mantentzeko zailtasuna eta suminkortasuna. Horiek dira gaizki lo egiteak dakartzan arazoak. Jet lag delakoa da loaren trastornoen kausa bat, pertsona baten barne-erlojuaren eta hegazkinez egindako bidaia luzeek eragindako ordu-orduen bat-bateko aldaketaren arteko desoreka.

Haurtxo bat edukitzeak antzeko ondorioak izaten dituenez, duela gutxi termino berri bat sortu da: babylag. Hori ez da ordu-zonako aldaketengatik gertatzen, baizik eta gurasoak eta gurasoak bizi diren pertsonek jasaten duten amets egokia (kantitateari eta kalitateari dagokienez) lortzeko zailtasunei.

Loa kentzea eta horren ondorioak

Azterketa batek zero eta lau urte bitarteko haurren mila bat amen inkesta egin zuen. Emaitzen arabera, horien %77k adierazi dute amagandiko lehen hilabeteetan ez dutela logurarik izan. Ia erdiak (%44) gomendatutako zortzi orduen erdiak bakarrik iraun zuen, eta ia heren bat (%31) gauean hiru aldiz edo gehiagotan esnatu zen. % 42 "inoiz ez baino nekatuago" agertu zen, eta% 17k onartu zuen "pilotu automatikoan" jardutea.

Guraso berrien ia erdiek diote ez direla haurra iritsi bezain laster sentitu

Lo-gabetzeaz hitz egiten da, pertsona batek gauez sei ordu eta erdi baino gehiago lo egiten ez duenean denbora luzean, gutxienez ondoz ondoko asteetan. "Gauean behin baino gehiagotan esnatzen direnean gurasoak -dio Dev Banerjee- oso gutxitan sartzen dira lo sakoneko azken etapan, eta horrek bere gorputzei ukatu egiten die berriz kargatzeko eta hurrengo egunerako prestatzeko aukera".

Adituak gaineratu du, gauez gauez gertatzen bada, erreakzio-denbora motelagoetan eragina izan dezakeela, kontzentrazio falta, eta oroimenari eta arazoak konpontzeko gaitasunari eragiten diela. Askotan, babylag-a nabaria izaten da zenbait ekintzatan (esnea garbigailuan jartzea, dagoeneko lehorra dagoen arropa eseki, armairua hozkailuarekin nahastu edo bainu batean lo hartzea), baina ondorio arriskutsuak izan ditzakete.

Babylagaren aurka borrokatzeko aholkuak

Hainbat trikimailu eta teknika daude aldi horretan lo hobea egiten saiatzeko, eta jende askok benetako zonbi gisa ibilarazten ditu. Hona hemen garrantzitsuenak.

  • Haurrari ahalik eta lorik onena eman. Haurrak zenbat eta hobeto lo egin, orduan eta hobeto egin ahal izango dute gurasoek ere. Hainbat teknika daude hori lortzeko. Errutinak sortzen laguntzen du, oro har, bainua, masajea, ipuin bat irakurtzea, eta abar, erlaxazio eta lasaitasun giroan. Hori, dena den, posible da, laster bezala, hiru hilabeteko bizitzan. Lehen, haurra ez da oraindik ordutegira egokitzen. Fase horretan, pazientzia izatea da gomendio nagusia.
  • Aprobetxatu une oro. Nahiz eta gorputzaren barneko erlojuak lo egiteko beharra markatzen duen gauean, hobe da beste ordu batzuetan egitea ez egitea baino. Horregatik, haurrak lo egiten duenean lo egitea komeni da. Baliteke lo sakoneko egoera batera ez iristea, baina atseden pixka bat emango du, eta babylag-a murriztuko du.
  • Txandaka lo egitea. Hori da uneak aprobetxatzeko beste modu bat. Bikoteko kide batek lo egin dezake; bestea, berriz, haurtxoaz.
  • Lasai egon. Eginkizun zaila da, baina ez ezinezkoa. Lehen hiruhilekoan, laugarren hilabetetik aurrera haurrek beren lo-erritmoak zertxobait normalizatzen dituztela jakiteak lasaitasuna ematen du. Gainerakoan, erlaxatuta egoteak loa azkarrago hartzea errazten du, eta horri esker ahalik eta etekin handiena atera ahal zaio denborari. Kafeina duten edariak eta janaria ugariegia izatea ere komeni da, eta horrek kalte egiten dio lo onari, eta babylagaren aliatuak izan daitezke.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak