Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea > Erditze ondokoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bost trikimailu erditu ondoren depresioa urruntzeko

Ama berriek zenbait jarraibide jarrai ditzakete amatasunaren malenkonia maiz gutxitzeko eta erditze-osteko depresioari aurrea hartzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2015eko otsailaren 05a

Erditze-osteko depresioa arazo bat da, zientzialariek oraindik zehaztu ezin izan dutena, baina ama berrien %13ri eragiten diena. Arazo arinagoa eta askoz sarriagoa da erditze ondoko tristura deritzona, bost emakumetik lauk hartzen dutena baina naturaltasunez desagertzen dena. Artikulu honek amatasunaren malenkonia ere deitzen zaion tristura hori murrizteko eta erditze osteko depresioari aurrea hartzeko aholkuak jasotzen ditu: atsedenaldi ona eta elikadura ona, gainerakoen laguntza onartzea, entretenitzeko eta dibertitzeko denbora bilatzea eta bikotekidearekin intimitatea zaintzea.

Irudia: martiak 15

Tristura eta depresio osteko depresioa

Erditze osteko depresioa Espainiako amen %13ri eragiten dien fenomenoa da, Bartzelonako Vall d'Hebron Unibertsitate Ospitalearen txosten baten arabera. Oraindik ez daude erabat argi zergatik gertatzen diren, baina badaude horiek garatzen laguntzen duten faktoreak. Ohikoenen artean, erditze traumatikoa, haurtxoko osasun-arazoak eta amaren bizitzako aldaketak daude.

Baina garrantzitsua da bereiztea erditzearen ondorengo tristuraren depresioa, baita amatasunaren malenkonia ere, edo, ingelesez, baby blues. Trastorno arina da, bost ametatik lau eragiten dituena erditu ondorengo lehen bi asteetan. Arrazoi nagusiak aldaketa hormonalak, nekea eta egun horietan lo falta izatea dira. Oro har, modu naturalean gainditzen da denbora hori igarotakoan.

Ondoren, erditze-osteko tristura gutxitzeko bost aholku ematen dira, depresioa prebenitzen laguntzen dutenak. Nolanahi ere, azken hori beste faktore batzuen mende dago —zenbaitetan, genetikoak ere bai—, sintomak onartzen direnean (tristura sakona, antsietatea, insomnio larria, izu-krisia, haurra zaintzeko ezintasuna, etab.). ) profesional batengana jotzea gomendatzen da.

1. Erditze ondoko depresioaren kontra: atsedena

Haur bat iristean gehien aldatzen den alderdietako bat da loa. Txikiak ez du ordutegi finkorik eta, egunean ordu asko lo egin arren, etengabeko arreta eskatzen du. Irlandako Osasun Zerbitzuaren txosten batek gomendatzen du "edozein aukera baliatzea atseden hartzeko", eta, are gehiago, bikotekideak aurretik ateratako amaren esneko gauean haurra elikatzen duela, emakumearen loaren jarraipena errazteko.

Gainera, estutasunak baztertzeko, Estatu Batuetako Elkarte Psikologikoak gomendatzen du etxeko lanez ez arduratzea garrantzi handikoak ez badira. Jaioberri bat duen etxe bat desordenatua egotea normala ez ezik, osasungarria ere izan daiteke.

2. Ongi elikatu

Elikadura funtsezkoa da emakumea zaintzeko, umea izan ondoren, batez ere haurrari bularra ematen badio. Elikadura ona egiteko, funtsezkoa da dieta orekatua egitea, elikagai nutritiboekin, elikagai osasungarriekin (fruitu lehorrak), gantz osasungarriekin eta ur askorekin, deshidratazio-arriskua saihesteko. Jakina, ondo elikatzeak ez du esan nahi asko jatea. Izan ere, normala baino gehiago jatea erditzearen ondorengo depresioaren sintometako bat izan daiteke.

3. Laguntza onartzea

Haurren lehen egunetan, adituen aholku nagusietako bat da familiakoei eta lagunei laguntza eskatzea, zaintzeko eta, behar izanez gero, atseden gehiago eta hobea izateko. Horregatik, beste pertsona batzuek laguntza eskaintzen badute, gomendioa onartzea da. Gorputzak eta gogamenak eskertzen dute.

4. Entretenitzeko eta dibertitzeko denbora bilatzea

Denbora gutxian bada ere, gomendagarria da amak atsedenaldirako ez ezik entretenitzeko eta entretenitzeko ere entretenitzea. Marylandeko Unibertsitatearen azterketa batek "etxetik ateratzea posible den guztietan" iradokitzen du. Emakumeak telebista-programa laburrak ikusten ere saia daitezke, edo libururen bat eraman, umea lasai egon dadin.

Irudia: daveynin

Bestalde, ibiltzera animatu eta ariketa fisiko moderatuak egin ahal izango dituzu. Burua garbitzeko eta energia kargatzeko beste modu bat da jaioberri baten ama izatea.

5. Bikotekidearekin intimitatea zaintzea

Haur bat jaio ondoren krisian sartzen diren bikoteak ez dira gutxi. Gatazka bikoitza izan daiteke: alde batetik, bikotearekiko arazoak berez, eta, bestetik, bikotearen rola osatzen duten euskarririk eta euskarririk eza.

Horregatik, bikotekidearekin intimitatea ez galtzea gomendatzen dute adituek. Hori lortzeko gako batzuk asko hitz egitea da, une oro lasai egoten saiatzea, bikotekidearekin talde gisa pentsatzea edo maitasuna adieraztea. Musu edo laztan bat gertatzen da une batean eta balio handikoak izan daitezke.

Irakurri gehiago erditzeari buruz.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak