Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Edoskitzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edoskitzaroan dieta hobetzeko zazpi gako

Gantzak murriztea, zuntz gehiago irenstea eta ezer egin gabe jatea funtsezkoak dira osasuna zaintzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko urriaren 20a
img_carne verduras 1

Edoskitzaroan, amak bereziki zaindu behar du bere elikadura, ez haurtxoagatik ez beragatik, zeren eta, batzuetan uste denaren kontra, oso kasu larrietan bakarrik (desnutrizioa, zen dietak edo begetariano zorrotzak) bere esneak ez baitu izan bitaminarik edo funtsezko gantz-azidorik.

Ongizatea amarentzat eta haurrarentzat

1. Amaren elikadurak ez du ia eraginik esnearen kalitatean. Beraz, ez da egia esnea ekoizteko beharrezkoa denik. Barazkiz, frutaz, zerealez eta proteinaz osaturiko dieta osasuntsua da zure semeak behar duen esnea ekoizteko behar duen guztia. Gainera esnea edo deribatuak hartzen baditu, komeni zaion kaltzio kopuru egokia bermatuko da, baina, kopuru txikiagoan, berdeko landareak, fruitu lehorrak, sardinak eta arantzekin jan daitezkeen merlenkak ere lor ditzake.

2. Bularra ematen duen ama baten behar kalorikoak teorian kalkulatzen dena baino txikiagoak dira, seguruenik eraginkorrago erabiltzen dituelako. Kalitatea eta oreka zainduz, kopuruarekiko gida hoberena apetitua da. Horregatik, oinarrizko taldeetako elikagaiak egunero barne hartzen dituen dieta normal eta orekatu bati dagokionez, amak ez du aldaketarik egin beharko bere gosearen araberako errazioak gehitu eta ezertxo ere jan gabe.

3. Era berean, ez da beharrezkoa ama egarriak berak esaten diona baino ur gehiago edanez saiatzea; egia da, hala ere, pertsona batzuek premia hori ahantzi egiten dutela; beraz, bularra emanez edo ez hartuz gero, gernua indartsuagoa eta urriagoa dela ikusiz gero, likido gehiago hartzea komeni da. Baina, egia esan, frogatu da ez gehitzeak ez likido gutxiago hartzeak ez duela eraginik gertatzen den esne kopuruan.

4. Barazkiak, fruta (batez ere azala) eta osoko zerealak zuntz asko dute, idorreria saihesteko.

5. Kontsumitzen diren gantzak ia zuzenean amaren esnera eramaten diren gauza gutxietako bat dira. Beraz, hobe da haragi-koipe gutxiago eta landare eta arrain gehiago kontsumitzea.

6. Haurdunaldian aldaketan eta izterretan metatzen den gantza edoskitzeko energia hornitzeko erreserba bat da, eta, logikoki, gehiago urtzen da bularra ematen duten amekin. Gainerakoan, osasuna ahuldu egingo da bularrean hazten ari den bitartean pisua galtzen saiatuz gero, batez ere lehen hilabeteetan.

7. Baliteke tokologoak bitamina-prestakinen bat (bereziki burdinazkoa) gomendatzea, baina, jakina, ez diote haurrari eragingo.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak