Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Edoskitzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edoskitzaroan elikadura: aholkuak eta arriskuak

Fruitu lehor gehiago hartzea eta gantz saturaturik ez hartzea dira, oro har, osasungarriago elikatzeko giltzarriak.

Edoskitzaroan dieta osasungarri bati ez jarraitzeko arriskuek batez ere amari eragiten diote, oso nekatuta edo ahul senti baitaiteke behar dituen mantenugaiak kontsumitzen ez baditu. Baina arrisku batzuk ere badaude haurtxoarentzat, emakumeak substantzia kaltegarriak edo botika jakin batzuk hartzen baditu. Hona hemen edoskitze-aldirako elikadura-aholku horiek eta beste batzuk, hala nola dieta orekatzea eta ugaritzea, hidratatzea eta urtebete hartzea haurdunaldiaren aurreko pisua berreskuratzeko.

Irudia: Ksenikoa 8

Elikadura osasungarria amagandiko edoskitzean

Amagandiko edoskitzaroan, hidratazio ona funtsezkoa da, baita trans gantzak ere

Edoskitzen ari den bitartean dieta osasungarria egitea ez da gehiegi urruntzen bizitzako gainerako etapetarako behar denaren aginduetatik. Dietaren garrantzia emakumearen beraren osasunarekin lotuta dago, amak behar dituen mantenugai guztiak hartzeko gaitasuna baitu amaren esneak, amaren elikaduratik harago (horrek desnutrizioa izaten du edo begetarianismo oso zorrotza egiten du).

Hori dela eta, bularreko haurraren osasuna eta egoera fisiko ona hobetzeko, komeni da aholku batzuk jarraitzea, ondoren aipatzen direnak bezalakoak.

Amagandiko edoskitzea: elikagai orekatuak eta askotarikoak

Edoskitze-aldiaren aurretik eta ondoren bezala, elikadura osasungarria izateko oinarrizko baldintza dieta orekatua eta orekatua izatea da. Oso oinarrizkoa den zerbait errespetatzea, hala nola nutrizio arloko piramideak ematen duen informazioa, garrantzitsua da etapa honetan osasun ona izateko. EROSKI CONSUMErek menuen programa bat du edoskitzearen lehen hiruhilekorako.

Edoskitzaroan jatea: energiaz hornitzea

Amatasunaren lehen hilabeteetan – eta amatasun-edoskitzaroan -, batzuetan nekagarria izaten da ahalegina. Horregatik, atseden hartzeko une oro aprobetxatzeaz gain, ezinbestekoa da bere dietak eskakizun horri aurre egiteko energiaz hornitzea. Ohiko elikagaiez gain, fruitu lehor eta disekatutako fruitu disekatuak gehitzea gomendatzen da, proteinak, burdina eta azido folikoa ematen dituztenak.

Edoskitzea eta bitaminak

Mantenugai natural horiek osatzeko, haurdunaldian hartzen ziren bitamina-gehigarriekin jarraitzea komeni da. Nolanahi ere, espezialistari galdetu behar zaio, egokia den eta zer kantitate hartu behar den egiaztatzeko.

Amagandiko edoskitzea: hidratatzea

Irudia: CONSUMER EROSKI

Aholku hori bereziki garrantzitsua da udan eta tenperatura altuko eskualdeetan. Esnea ekoiztean, emakumearen gorputzak hidratazio handiagoa eskatzen du aldi horretan. Onena ura edatea da, baina zukuek eta infusioek ere (hobe kafeinarik gabe) laguntzen dute.

Gainera, gernuaren koloreari arreta jarri behar zaio: hori samarra bada, esan nahi du gorputzak hidratazio handiagoa behar duela.

Amagandiko edoskitzea: toxikoak saihestea

Toxikoen taldean osagai asko sar daitezke:trans gantzak; ia zuzenean amaren esnera eramaten dira, alkohola eta tabakoa arte.

Kontuz ibili behar da kutsatzaileekin, batez ere, fruta eta barazki batzuetan egon daitezkeen pestizida eta intsektizidekin. Horregatik, ondo garbitu eta zuritu, ahal den guztietan, produktu horiek eta, haragiaren kasuan, ez dute azala eta koipea jan behar.

Kontuz medikamentuekin

Sendagai gehienak seguruak dira eta ez dute inolako arazorik sortzen, baina badago talde txiki bat, baldin eta, kontsumitzen badira, amaren esnera pasatzen bada eta arazoak sor baditzake.

Horregatik, espezialistari galdetu behar zaio, eta, sendagaia ezinbestekoa bada, amagandiko edoskitzea utzi behar da.

Pisua pixkanaka galtzea

Komunikabideetan agertzen diren emakume ospetsuen irudiak, erditu eta egun gutxira, haurdun egon baino egun batzuk lehenago ikusten direnak, kaltegarriak izan daitezke ama berri askoren animorako eta autoestimurako. Baina badira emakumeen gorputz imperfektu baina errealak erakusten dituzten hainbat ekimen, jaiotza ondoren, ondoeza saihesteko.

Garrantzitsuena da figurarekin obsesionatu ez eta pisua pixkanaka galtzea. Erresuma Batuko Zainketa eta Osasun Bikaintasuneko Institutu Nazionalaren arabera, gomendagarriena da erditu eta urtebetera emakumearen pisua haurdunaldiaren aurreko bera izatea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak