Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea > Erditze ondokoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erditu ondoko nekeari aurre egiteko lau gako

Laguntzea, ondo elikatzea edo lo egiteko une bakoitza aprobetxatzea ezinbesteko aholkuak dira umea jaio eta lehen egunetan

img_madre bebe cansancio

Seme baten jaiotzak betiko aldatzen du bizitza. Aldez aurretik dakigun zerbait da, ontziratu gabe, baina askotan ez da hain kontuan hartzen erditzearen ondoren amaren bizitza ere aldatu egiten dela. Eta, batzuetan, errotik. Alde batetik, gorputzak egokitu egin behar du: bizitza «estra» izateari uzten dio, eta organismoaren pieza bakoitza egoera normalera egokitu behar du berriro. Bestetik, antolatzeko beharra sortzen da, haurtxoaren presentziak ezarritako eskakizun berriak ohiko ohiturekin konbinatzeko: lo egin, lan egin, etxeko lanak egin, aisialdiaz gozatu…

Img madre bebe cansancio
Irudia: Alan Turkus

Akidura arintzea

Horren guztiaren ondorioz, erditu ondorengo lehen egunetan amak bereziki nekatuta sentitzen dira. Hala ere, ez da egoera itzulezina, agortzearen ondorioak arindu egin baitaitezke. Lau aholku aski dira nekea gehiegizkoa izan ez dadin eta amaren eta haurraren arteko harremanaren lehen egun garrantzitsu horiei ez eragiteko:

1. Laguntza jaso

Ahal den guztietan, saiatu zure bikotekideak, senitartekoek, lagunek edo gertu dagoenak behar duzunarekin laguntzen. Bereziki, etxeko lanei dagokienez, denbora eta energia kentzen baitute. Egokiena haurrari arreta jartzea da, hura ezagutu eta gozatzea, eta, beraz, gainerako gauzetarako laguntza orok ongi etorria izan behar du.

Ez dagoela inor inguruan? Bada, ezer ez: zu, garrantzitsuena. Eta ezer ez da umea baino garrantzitsuagoa. Hau da, bota ezazu bera beste ezer ez balitz bezala, beste zerbaitetarako denbora egongo baita.

2. Ondo jan

Haurra zaintzea ere bada. Ahalik eta gehiena emateko, ondo egon behar da. Horregatik, funtsezkoa da dietari arreta jartzen jarraitzea, haurdunaldian egiten zen bezala.

Esan ohi den bezala, erregina gisa gosaldu behar da. Haurtxoaren lehen garaietan, gauak gogorrak dira, ez egin lotan, ez eta lehen bezain laztasun handiz ere. Gorputzak ez du jada ohituta zegoen atseden guztia hartzen? eta funtsezkoa da eguneko lehen bazkariarekin pilak kargatzea. Funtsezkoa: ugaria eta askotarikoa izatea. Eta zukuak sar badaitezke, hobeto.

Hori bai, “ugaritasuna eta aniztasuna” ez dira “gehiegizkoa eta bereizi gabea” esan nahi. Saia zaitez eguneroko bost otorduren eskema errespetatzen eta era askotako dieta egiten, fruta eta barazki ugari erabiliz. Edoskitzeko garaia ere bada, eta gorputzak bitaminak eta mineralak eskatzen ditu. Egokiena osoko zerealak eta arrainak jatea da, eta saihestu koipe aseak, gasdun edariak, gehiegizko azukreak, janari minak eta (funtsezkoa hurrengo aholkuarentzat!). kafea.

3. Ahal den guztia egin

Ama guztiek esaten dute: gauak, hasieran, gogorrak dira. Bitxia da haurtxoak tiraldi batetik lo egitea; eta haiek egiten ez badute, haien amak ere ez. Lo txarraren ondorioak nefastoak dira, batez ere hainbeste eskatzen den etapa batean: energia gutxiago izateaz gain, malumorerako joera dago, eta ezin da ondo atseden hartutako pertsona baten arreta-maila bera mantendu.

Horregatik, aholkurik onena lo-denbora maximizatzea da. Hau da, ahal den guztia lo egitea. Beste garai batzuetan bat mespretxatzeko luxua ematen zuen burugogor hori primeran etor daiteke orain, atseden hartzeko denbora ondasun urria denean. Egunetako korrika egitean, hura aprobetxatzen ohitzea erraza izango da (saihestezina ez esateagatik). Era berean, haurrak amaren ondoan lo egiten badu, bularra altxatu gabe emateko aprobetxa daiteke, eta esperientzia pixka batekin… lotan egon arte!

Nolanahi ere, ez da larritu behar, denborak aurrera egin ahala hobetzen baita. Zure haurrak hiru hilabete dituenean, bere ametsa ez da hain etena izango, eta lotarako plazera sentituko duzu berriz ere ordu batzuetan jarraian…

4. Berarentzat ere denbora bat eskaintzea

Lo egiteko denbora maximizatu behar denez, beharrezkoa da, halaber, aisialdirako. Musika gogokoena jarri, presarik gabeko bainua hartu, haurraren lehen egunetako egunkari bat idatzi? Lasaigarria, bizigarria edo entretenigarria den edozein jarduerak hasierako nekeari aurre egiten lagunduko du.

Hemen, denbora gehiegi behar ez duten jarduerak izatea gomendatzen da. Adibidez, film batez gozatzeko etenik gabe ikusi behar bazenuen, hasierako kredituetatik hasi eta “The End” delakoraino, hobe da, eta ez orain saiatu ere, baliteke esperientziak sortzen dizun gauza bakarra frustrazioa izatea. Hobe da serie bat probatzea… edo film bat “zatika” ikustera ausartzea. Dibertigarria izan daiteke.

Eta, oso garrantzitsua, ez ahaztu zu ere. Ama berria izateak ez du esan nahi emakumea izateari utzi behar zaionik, eta, beraz, maitasun handia hartu behar da. Eska iezaiozu (bai, zuk eskatzen jarraitzen duzu) zure bikotekideari masaje bat edo harrapari batzuk emateko. Arreta eta afektua loa bezain suspergarriak dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak