Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erditzean erlaxazio-ariketa hiru egin dira

Erlaxazio-teknikek aukera ematen diote haurdunari tentsioa murriztu eta erditzeko unean lasaitzeko.

Haurdunaldia da haurdunaldiaren une gorena, baina baita tenso handiena ere. Haurdunaren antsietateak eta beldurrak estres bat eragiten du, eta horrek minaren sentsazioa areagotu eta, gainera, prozesua luzatu dezake. Uzkurduretako erlaxazio-teknikak dira ondorio horiei aurre egiteko modurik onena. Artikulu honetan azaltzen da zergatik den erlaxazioa erditzeko aliatua eta nola funtzionatzen duen erditzean. Uzkurduretan zehar, erlaxatzeko hiru teknika ere zehazten dira.

Irudia: Kyle and Kelly Adams

Erditzearen minen aurkako erlaxazioa

Arnasketa eta erlaxazioa dira etorkizuneko amek ikasten dituzten bi maximoak erditzeko prestakuntza-ikastaroetan. Izan ere, prozesu horretan erlaxatuta egoteak lagundu egiten du haurdunaren antsietatea murrizten eta dilatazioa erraztu dezake.

Erlaxazio-teknikek erditzean mina kontrolatzen laguntzen dute

Gainera, lasaitasuna erditzearen minaren aurkako aliatu ona da, duela gutxi ikusi du Cochrane azterketa bat, jaiotzean mina kontrolatzeko erlaxazio-teknikei buruzkoa.
Ikerketa horrek 11 ikerketa ditu eta 1.400 emakume inguruk parte hartzen dute. Beraz, erlaxazio-teknikek erditzearen mina kontrolatzen laguntzen dute. Zehazki, erlaxazioak "erditzeko minaren intentsitatea murrizten" du, txostenaren egileek diotenez.

Elena Frislurzoruak psikologoa eta Psikología para Amas blogaren egilea, zalantzarik gabe, erlaxazioa "aliatu handia da eta oso lagungarria izango da erditzean".

Nola funtzionatzen du erlaxazioak erditzean?

Uzkurdura beldurgarriak erditzeko ezinbesteko alderdiak dira. Horietan, umetokiaren goiko aldea uzkurtu egiten da, eta behekoa luzatu eta erlaxatu egiten da, haurrari erditze-kanalean zehar mugitzen laguntzeko. Mina edo sentsazio gogaikarria izateak emakumea tenkatzera eta uzkurtzera darama, uzkurtzean. "Erditzean izandako tentsioa umetokiaren erantzun naturala da uzkurtzean", azaltzen du Deigra Lowdermilkek, 'Manual de Ensanciación Amenno Infantil' liburuaren egileak (Océano, 2002). Tentsio horrek, agortzeaz gain, jaiotzea ere luza dezake uzkurduren eraginkortasuna txikitzean.

Erditzean erlaxazioak min sentsazioa gutxitzen du, adituek azaltzen dute eta kontzentrazioa funtsezko eginkizuna da

Erditzean erlaxazio-tekniken funtzioa da umetokikoa uzkurtzen den bitartean emakumeak gorputzeko gainerako atalak estresatu eta tentsioa txikiagotzea. Lan honetan, Frisidosek azaltzen du "kontzentrazioak funtsezko papera betetzen duela".

"Erlaxazio-teknikak direla eta, muskulu-tentsioa gutxitu eta lasaitasuna ematen dute", adierazi du Espainiako Emaginen Elkarteen Federazioak (FAME) "Erditze normaleko ekimena" azterketan. Nahiz eta FAMEk onartzen duen ez dagoela teknika horien eraginkortasuna ebaluatzen duen oinarri zientifiko egiaztaturik umea erditzeko unean, onartzen du amaren antsietatea gutxitzen eta minaren pertzepzioa murrizten laguntzen duela.

Baina teknika horiek erditzean aplikatzen jakiteak, batez ere, praktika eskatzen du. Horregatik, aditu honek gomendatzen du haurdunaldian zehar entrenamendu pertsonalizatua egitea profesional baten laguntzarekin. Eta bikotekidearekin praktikatzea. "Gizakiak ere teknika ezagutzen badu, erditzean erlaxazioarekin nola lagundu jakingo du". adierazi du.

Hiru erlaxazio-teknika uzkurduretako minaren aurka

Irudia: Phalinn Ooi

1. Jacobson-en teknika

Erlaxazio progresiboa ere esaten zaio Edmude Jacobson mediku estatubatuarrari joan den mendearen hasieran, eta erditzeko prestakuntza-ikastaroetan emakumeek jasotzen duten ama-hezkuntzaren zati garrantzitsua da.

Gorputzeko muskulu multzo guztietan barrena ibili, kontrolatu eta, ondoren, erlaxatu eta arnasketa egokia egin behar da.

Jacobsonen teknikaren helburua da emakumeak bere giharrak nahita erlaxatzen ikastea, eta erditzean behar baino gehiago ez hartzea. "Teknika hau ez da kaltegarria bai amarentzat bai haurtxoarentzat", adierazi du María Jimenezek, Andaluziako Osasun Zerbitzuko (SAS) emaginak, eta horrek azaltzen du "erditze naturalean oso lagungarria" dela.

2. Bistaratze positiboko teknika

Hondartza lasaia, bare dagoen itsasoa, isileko belardia. Teknika horren arabera, erditze-lanean antsietatea gutxitzeko, emakumeak oso gauza xumea erabil dezake: irudimena. Hori da bistaratzeko teknikaren proposamena: irudimena hegan egiten uztea eta, kontrakzioetan, ongizateari ongizatea sortzen dion espazio bat birsortzea.

Espezialistek haurdunaldian zehar irudikatzea gomendatzen dute, erditzean errazago egiteko.

3. Ukipen-teknikak eta masajeak

Haurdunaldiaren bigarren hiruhilekotik aurrera, masajeak metodo eraginkorra dira tentsioak arintzeko eta lasaitzeko. Zergatik ez duzu haiengana jo behar erditzean lasaiago egoteko? FAMEk gogorarazi duenez, "erditzean masajea erabiltzeak erlaxazioa hobetzen du eta mina gutxitzen du, inguruko odol-fluxua eta ehunen oxigenazioa handitzen dituelako".

Etabikotea (edo beste laguntzaile bat)zeregin garrantzitsua du alde horretatik. Erditzean, emakumeak adierazten dizkion muskulu taldeak edo gorputz-atalak ukitu eta haztatu beharko ditu, eta masaje txiki bat egin.

Kontrapresioaren teknika ere egin daiteke, eta muskulu tenso baten gainean presio handia egin, erlaxatzeko.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak