Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea > Erditze ondokoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erditzearen ondoren: kontuz ibili goizegi argaltzeko

Erditze ondoren pisua galtzeagatik gizartean gehiegizko presioa izateak kalte egin diezaioke amak haurtxoarekin duen loturari

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2014ko irailaren 25a

Haurdunaldia aldatu egiten da emakumearen gorputzean. Erditu ondoren, helburuetako bat argaltzea da, aurreko pisua berreskuratzea. Hala ere, laster lortzeak amaren edoskitzea kalte dezake, eta baita amak haurtxoarekin duen lotura garrantzitsua ere. Ondoren, erditu ondoren argaltzeko arriskua azaltzen da, eta adituek zergatik iradokitzen duten urtebete hartzea haurdunaldiaren aurreko pisua berreskuratzeko, pazientzia izateko eta helburu errealistak planteatzeko.

Irudia: daveynin

Erditu ondoren argaltzea: poliki

Erditzearen ondoren oso azkar argaldu, eta horrek kalte egin diezaieke osasunari, amagandiko edoskitzeari eta haurtxoarekiko loturari. Adituek ohartarazi dute.

Erditu ondoren pisua jaistea eta haurdun geratu aurretik zegoen itxura berreskuratzea lehentasunezko helburua da ama bihurtzen diren emakume gehienentzat, bai arrazoi estetikoengatik bai osasunagatik. Baina kontuz ibili behar da hori lortzeko erabiltzen diren moduekin eta metodoekin.

Garrantzi handiegia eman behar zaio umea izan ondoren pisua galtzeko ahaleginari, eta horrek arazoak ekar ditzake haurrarekiko harremanean.
Erresuma Batuan egin berri den azterketa batek azpimarratu duenez, amak, erditu ondoren pisu gehiegi hartzearen ondorioz gehiegizko kezkarik izan ez arren, bere umeekin lotura eta atxikimendu kaltegarriak dituzten jokabideak izan ditzake.
Aditu horiek diotenez, "ama izan den emakume baten lana ezer gertatu balitz bezala aurkeztea da kultur intsinuazioa", eta pisua abiadura handian galtzea. Ohitura arriskutsua, zalantzarik gabe.

2010ean egindako inkesta batean, 6.200 emakume baino gehiagoren artean, haien% 60k onartu zuen kultura-presioa sentitu zela, ezagunek pisua galdu eta berehala.

Urtebete erditu ondoren argaltzeko

Irudia: PatrykakAKA Kosta

Ikertzaile horiek gomendatzen dute erditu ondoren pisua modu azkarrean galtzen ez saiatzea, baizik eta haurra jaio ondorengo lehen urtean zehar egiten saiatzea.

Ildo beretik, Julio Basultok hainbat erakundetako publikazio zientifiko eta dibulgatibo ugariren egileak dioenez, "ez da komeni haurdunaldian irabazitako kiloak azkar galtzea, amaren esnea sortzen laguntzen baitute". Haurrari bularra ematearen onurak, bularra ematean, argaltzen laguntzen du.

Pazientzia eta helburu errealistak

Nolanahi ere, erditze osteko denborak errespetatzeko pazientzia izaten jakin behar da.

Erditzea naturala izan bada, koarentenan jarduera neurritsuarekin hasi behar da, jaio ondorengo sei asteetan umetokia pixkanaka bere tamainara itzultzen denean eta haurdunaldian pilatutako likido asko kentzen direnean. Jarduera moderatua, batez ere, pelbiseko zorua indartzeko paseoetan eta ariketetan datza, eta horiek baginako sexu-harremanak azkarrago berreskuratzen laguntzen dute.

Erditzea zesarea bidez egin bada, adituek pixka bat gehiago itxarotea iradokitzen dute, bi hilabete inguru, Kegelen ibilbideetatik eta ariketetatik zerbait zorrotzago batera igaro aurretik.

Beste gomendio garrantzitsu bat helburu errealistak jartzea da. Horrek esan nahi du, batez ere, ez dela berehalako emaitzarik lortu behar, baizik eta argi eduki behar dela pisua galtzea eta abdomeneko larruazaleko leuna errekuperatzea hilabete batzuk igaro daitezkeela abdomeneko bost minutu inguru.

Eta puntu bat ere ez da kontuan hartu behar aldi horretan: elikadura. Basultok gomendatzen du "landare-jatorriko elikagaiak hartzea lehenestea eta normalean jaten direnen proteina gehiago ez hartzea". Dieta hipokalorikoak saihestea ere proposatzen du, "mirari-dieta" deiturikoak.

Gorputz imperfektu baina errealak aldarrikatzea

Zalantzarik gabe, komunikabide ezagunek ugaltzen dituzten irudiek, erditu eta egun gutxira, ez dirudi haurdunaldiagatik ezer gertatu ez denik, eta presio soziala eragiten dute gainerako emakume gehienetan, eta ez dute baliabiderik hori lortzeko. Eta horrek lotsa-sentimendua eragin dezake gorputzagatik, elikadura-arazoengatik, ariketa fisikoak azkarregi egiteagatik edo, are gehiago, depresioa izateagatik.

Azken aldian, hainbat ekimen sortu dira emakumezko gorputz inperfektuen eta benetako emakumeen edertasuna aldarrikatzeko, hala nola “Gorputz ederra” argazki-proiektua edo Ama baten forma ataria.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak