Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erditzeko prestakuntza yogarekin

Haurdunaldian yoga egiteak onura ugari dakarzkie haurdun dauden emakumeei erditzean

img_embarazada yoga 3 listp

Erlaxazioa, kontzentrazioa, oreka, malgutasuna eta lasaitasuna dira haurdunaldian yoga egiteak emakumeari dakarzkion onura nagusietako batzuk. Milaka urteko diziplina horrek, haurdunaren gorputza eta burua prestatzeaz gain, etapa horretan izaten dituen aldaketa fisiko eta psikikoak hobeto jasateko, erditzea prestakuntza onez egiten laguntzen dio.

Img embarazada yoga 3 01
Irudia: lululemon athletica

Erditzeko prestakuntza-ikastaroak dibertsifikatu egin dira azken urteotan, eta, gaur egun, haurdun dauden emakumeei hainbat metodologia eskaintzen diete erditzeko uneari egoera ezin hobean aurre egiteko. Hedatuenetako bat bere alderdi praktikoa milaka urteko diziplina batean oinarritzen duena da: yoga.

Metodologia horren helburu nagusia da emakumeak bere ongizate fisiko eta mentala areagotzea, bai haurdunaldian bai erditzean. Hori lortzeko, haurdunaldia hasi daiteke yoga egiten haurdunaldiaren lehenengo egunetik, baina beti jarraitu behar die yoga espezialistek haurdunentzat emandako aholkuei eta gomendioei. Izan ere, yoga horiek adierazten dituzte haurdunaldiaren egoerara hobekien egokitzen diren jarrerak eta ariketak, eta ez dute inolako arriskurik sortzen ez amarentzat ez haurrarentzat.

Yogaren onurak adimenarentzat

Haurdunaldian yoga egitea onuragarria da haurdunaldiaren etapa guztietarako, baina baita erditze-unerako eta puerperioan indarberritzeko ere. Janet Balaskas ‘Yoga, haurdunaldia eta jaiotza’ eskuliburuaren egileak dioenez, diziplina horrek “etapa honetako barne- eta kanpo-aldaketetara malgutasun handiz egokitzeko gaitasuna ematen dio emakume haurdunari”.

Yogak dituen onura psikiko nagusien artean, Balaskasek nabarmendu du emakumeari “haurdunaldian sakonago kontzentratzen” laguntzen diola. Espezialistak dio, halaber, “gorputz-orekari laguntzen diola, eta prestakuntza bikaina ematen duela erditze-unerako, haurdunaldi osoan pixkanaka erlaxatzeko modu eraginkor bat lantzen baita”.

Erditzeko prestakuntza

Adituek diotenez, haurdunaldian yoga egiteak ez du bermatzen erditze laburra eta minik gabea izango denik, baina laguntzen dio emakumeari unea iristen denerako prest egoten:

  • Yoga bidezko entrenamenduari esker, uzkurduren artean erlaxatzeko gaitasuna lortzen du, eta arnasketa bideratzen eta kontrolatzen du erditzean.
  • Haurdunaldian, pelbis-eremua irekitzeko eta erlaxatzeko jarrerak izaten dira, erditzean lantzen diren jarreren oso antzekoak, pelbisaren diametroa handitzen laguntzen dutenak eta haurra behar bezala jartzen laguntzen dutenak.

Yogaren onurak gorputzarentzat

Yoga jaio aurreko ariketa gisa eta erditzea prestatzeko ariketa gisa egitea haurdunaldian sasoian egoteko modu egokia da. Stella Lanantuonik, ‘Yoga bizitza osorako’ lanean, yogak haurdunarentzat dituen onura fisiko nagusienetako batzuk aipatzen ditu:

  • Gorputzeko muskulu guztiak indartzen ditu, batez ere pelbis-zorukoak, umetokiaren euskarria baitira.
  • Baginako eta pelbiseko muskuluen elastikotasuna eta kontrola hobetzen ditu, funtsezkoak baitira erditzeko.
  • Alde abdominalari malgutasun handiagoa ematen dio, biguntasuna eta ildaskak saihesten ditu eta tonu normala gero errazago berreskuratzen laguntzen du.
  • Hankak indartzeko aukera ematen du, haurdunaldian pisua hobeto har dezaten.
  • Jarrerak egitean eta arnasketa kontziente eta erlaxatu batekin lagunduz gero, zirkulazioa aktibatzen da eta odolaren oxigenazio handiagoa lortzen da.

Yoga egitea: hartu beharreko zazpi neurri

Yoga egitea onuragarria izan dadin eta haurdunari kalterik edo kalterik eragin ez diezaion, neurri batzuk hartu behar dira gauzatzean. Stella Lanantuonik gomendio hauek egiten ditu:

  1. Jarrera alderantzikatuak, nekagarriak edo orekakoak saihestea, azken horiek hormaren kontra egiten ez badira behintzat.
  2. Eserita, zangoak luzatuta, utzi beti aldakaren zabalera baino pixka bat gehiago bananduta.
  3. Bihurdurak ez dira inoiz behartu behar edo bizkarrezurra behar bezala lerrokatu gabe egin behar.
  4. Ez estimulatu bizkarrezurraren beheko aldea bosgarren hilabetea igaro arte.
  5. Laugarren hilabetera arte, abdominalak oso leun egin daitezke, baina seigarren hilabetetik aurrera ez da eremu hori landu behar.
  6. Azken asteetan, jarrera gutxi hartu behar dira zutik, nekea eta zorabioa saihesteko.
  7. Haurdunaldia baino lehen behar bezala egiten ez bada, ez da komeni orekako jarrerarik egitea, istripuz ez erortzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak