Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Estresik gabe gelditzea, hori lortzeko teknikak

Erditzeak sortzen duen urduritasuna gainditzeko, erlaxazio-ariketak egin behar dira, muskulu-tentsioa gutxitzeko eta egoera kontrolatzeko.

Tentsioa, antsietatea eta beldurra. Hauek dira haurdunarekin batera izaten diren sentsazio nagusiak, erditze bati lehen aldiz aurre egin behar dionean. Emozio horiek behar bezala kontrolatzen ez badira, eragina izan dezakete keinukariaren minaren pertzepzioan, bai eta erditzearen garapenean ere. Estres-egoera gainditzeko, espezialistek gomendatzen dute erditzean zenbait erlaxazio-teknika aplikatzea, erditzeko tentsioa murrizteko. Baina lehen garrantzitsua da, erreportaje honetan gogorarazten den bezala, lasaitzen ikastea, egoera kontrolatzeko eta hura lortzeko lau erlaxazio-teknika eraginkor ezagutzea.

Irudia: serf

Erditzeko tentsioa murrizteko erlaxazioa

Haurdunaldian estres gehien sortzen duen uneetako bat da erditzea

Erditzearen unea da, zalantzarik gabe, haurdunei estresa eta urduritasuna gehien eragiten dien egoeretako bat, batez ere lehen mailako amei, guztiz ezezaguna den agertoki bati aurre egiten baitiote. Trance hori autokontrolarekin eta oreka mentalarekin gainditu ahal izateko eta, era berean, erditzearen garapen onari lagundu ahal izateko, beharrezkoa da emakumeak erlaxazio-egoerara iristea.

Ildo horretatik, Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkarteak (SEGO) adierazi du erlaxazio-teknika batzuk ezagutzea garrantzitsua dela, bai haurdunaldian bai erditzean. Organismo horren arabera, metodo horiek haurdunari erditzea modurik egokienean kontrolatzen laguntzen diote, erditzearen aurretik izaten diren eragozpenak, urduritasuna, tentsioa, nekea eta larritasuna murrizten laguntzen baitiote.

Lasaitzen ikastea, egoeraren kontrola hartzeko

Erditzeko prestakuntza-ikastaroetan, haurdunarentzako erlaxazio-teknikak erabiltzen dira.

Erditzeko prestakuntza-ikastaro edo amatasun-heziketa gehienetan, atal praktikoaren funtsezko edukien barruan sartzen dira erlaxazio-teknikak, bai eta arnasketa-ariketak ere, prestakuntza-irakaskuntza horiek ere.

Saio horietan ohikoa da Jacobsonen erlaxazio progresiboko ariketak egitea. Klase horietan, prestatzaileak erakutsi behar dio haurdun dagoenari bere gorputzeko muskulu-taldeak identifikatzen eta uzkurtzen, eta, ondoren, erlaxatzeko moduak erakutsi behar dizkio.

Ideia da keinukariak kontzientzia hartzea uzkurtze- eta erlaxatze-ariketetan gertatzen diren sentsazioez, gero, erditzean, sentsazio horiek hauteman eta haiek menderatzen lagunduko dion sistemarik egokiena aplika dezan.

Horretarako, komenigarria da erditzeko prestakuntza ikastaroetan egiten den praktika etxeko entrenamenduarekin osatzea, erditu aurreko hilabeteetan.

Lau erlaxazio-teknika eraginkor

  • Schultzen entrenamendu autogenoa: autoerregulazio-metodo hau batez ere, erditzeko unean mina arintzeko erabiltzen da. Kontzentrazio psikiko eta mentalean oinarritzen da, baita autohipnosian ere, sentsazio fisiko batzuk aldatzen saiatzeko. Pisu- eta bero-pertzepzioak, konfiantza eta arnasketa lantzen ditu.

  • Ukimenezko erlaxazioa: bikotearen edo beste pertsona baten laguntza behar du, eskuak muskulu-taldeen gainean jartzeaz eta horien gainean masaje txiki bat egiteaz arduratzen dena, keinukariak kontaktuz egin ditzan.

    Bikotearekiko konfiantza garrantzitsua da erlaxazio-ariketa batzuk egiteko

    Garrantzitsua da haurdun dagoenak eta haztatzeaz arduratzen denak komunikazio ona izatea, kontaktu edo presio handiagoa behar duten gorputz-atalak zein diren adierazteko eta gune jakin batean minik edo deserosotasunik sentitzen duen jakinarazteko.

  • Aromaterapia: esentzia batzuen ahalmen lasaigarria, hala nola izpilikua, melisa edo arrosa, baliagarria izan daiteke erditzean haurdun dagoena erlaxatzeko.

    Lurrin horiek zapi batean inpregnatu daitezke, edo masaje txikiak egin daitezke haurtxoaren gorputzean, ondo arnasteko eta emakumeari endorfinak askatzen laguntzeko, mina arintzen laguntzeko.

  • Sofrologia: erlaxazio teknika honen helburua da amari konfiantza eta segurtasuna ematea, erditze positiboari aurre egiteko. Erlaxazio- eta arnas ariketak egin behar dira, mina gutxitzeko eta erditzeko prestatzeko, harmonian eta tentsiorik gabe.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak