Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gehiago edan haurdunaldian: azidotasunaren eta goragaleen aurkako errezeta

Emakume haurdunek 2,7 litro ur hartu behar dituzte egunero, Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkartearen arabera.

Hidratazio egokia oso osasungarria da edozein egoeratan. Baina haurdunaldian likido asko edatearen garrantzia azpimarratu behar da: tarte txikitan edateak emakume haurdunengan hainbeste arratoi txarrek sortzen dituzten azidotasuna eta goragalea prebenitzen laguntzen du. Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkarteak (SEGO) egindako gida baten arabera, egunean 2,7 litro likido edatea gomendatzen da, eta horrek 10 litro ur edatea proposatzen du, tradizionalki neurri egokitzat jotzen ziren 8en ordez.

Img mujer beber agua
Irudia: CONSUMER EROSKI

Organismoa araztea

“Gatz mineralak dituzten edariekin hidratatzeko jarraibideak haurdun dauden eta edoskitzaroan dauden emakumeentzat” izeneko dokumentuak, 2010ean zabalduak, ziurtatzen du urak erraztu egiten duela fetuaren odol-isurirantz mantenugaiak isurtzea eta organismo osoan zehar banatzea, haurdunaldian izaten diren idorreria-arazoak hobetu eta gernu-kantitatea handitzen laguntzen duela, eta horrek lagundu egiten duela toxinen gorputza arazten eta giltzurrunetako kalkuluen eta infekzioen eragina murrizten.

Uraz gain, azukre- eta gatz mineralen eduki jakin bat duten edariei buruzkoa da azterketa (normalean, “kirolarientzako edari” gisa iragartzen dira). Edari horiek, behar bezala erabiliz gero, laguntza handia izan daitezke deshidratazio-prozesu arinei aurrea hartzeko, urdaila azkar husteko aukera ematen baitute eta, hartara, gorputzaren hidratazioa optimizatzen baitute.

Ez itxaron egarri sentitu arte

Ez dira azidotasuna eta goragalea haurdunaldian gaizki hidratatzearen ondorio bakarrak. Buruko mina eta are uzkurdurak ere ager daitezke hirugarren hiruhilekoan. Horregatik, haurdun dauden emakumeek adi egon behar dute behar adina likido edaten. Eta gauza bera gertatzen da edoskitzaroan: amaren esneak %90 arte du ura, eta, beraz, ama batek behar adina likido hartu behar du aldi horretan, hidratazio-egoera onean egoteko eta, gainera, eguneroko esnea ekoizteko.

Horretarako, funtsezko datu bat: ez da edateko egarria sentitu arte itxaron behar. Haurdunaldian, hormona-aldaketek egarriaren atalasea handitzen dute, eta, horren ondorioz, “organismoak denbora gehiago behar du ura behar duela esateko”. Zer egin orduan? “Aldian-aldian edatea, egarri izan aurretik ere”. Hala gomendatzen du María José Rodríguez Jiménezek, SEGOko Haur eta Nerabeen Lan Taldearen koordinatzaileak.

Haurdunaldian, hormona-aldaketek egarriaren atalasea handitzen dute

Bestalde, Txanton Martínez-Astorquiza doktoreak, SEGOko Medikuntza Perinatalaren presidenteak, jakinarazi zuen ura atxikitzeak haurdunaldiaren alterazio fisiologikoa eragiten duela, plasmako osmoralitatea jaistearen eta hormona antidiuretikoaren jariatzearen ondorioz, eta horrek hidratazioaren beharra areagotzen duela. “Likidoez gain -espezialistak esan zuenez-, ur-portzentaje handia duten zenbait elikagaik hidratazio-maila ona izaten lagun dezakete, hesteetako zirkulazioa erraztu eta idorreria saihestu, hala nola frutak eta barazkiak, meloia, angurria, marrubia, pomeloa, mahatsa, laranja, kalabaza eta abar”.

SEGOren dokumentuak ohartarazten du, gainera, haurdunaldia garai fisiologiko bat dela, aldaketa ugari dituena eta nutrizio-beharrak aldatzen dituena. Beraz, “dieta orekatua izatea bezain garrantzitsua da likido egokiak edatea, bizimodu aktibo eta osasungarri baten barruan”. Fetuaren bilakaeran eta garapenean ere (azpimarratzen du) eragina izango du elikagai guztien ekarpen egokiak eta hidratazio-egoera egokiak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak