Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia > Bigarren hiruhilekoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gozokiak jatea haurdunaldian

Haurdunaldian elikagai gozoak kontsumitzeak ez du ekarri behar kaloria gehiegi hartzea.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko urtarrilaren 11
img_tarta3 3

Haurdunaldian ohikoa da elikagai gozoak jateko gogoa sentitzea. Hori gertatzen denean, ohikoena txokolatea, gozogintza industriala edo freskagarriak kontsumitzea da. Baina badira aukera osasungarriagoak ere, horietako batzuk etxekoak, eta horiek ere gustagarriak dira. Gozoek, oro har, kaloria asko eta mantenugai gutxi ematen dituzte, eta, beraz, azukre gutxi duten elikagaiekin ordezkatzea edo saihestea komeni da.

Img tarta3 3
Irudia: Rubén García / Consumer Eroski

Dietan azukre gehiegi kontsumitzeak biztanle guztien pisua handitzea dakar. Haurdunaldian, gainera, azukre sinpleek (gozokien oinarrizko osagaiak) bat-bateko aldaketak eragiten dituzte odoleko glukosa- eta intsulina-mailetan, eta egoera horrek haurdunaldiko diabetesa eragin dezake. Eskura ditugun datuen arabera, haurdunen %3 eta %6 artean garatuko dute gaixotasun metaboliko hori. Nolanahi ere, pisua handitzeagatik edo glukosa- eta intsulina-mailak desdoitzeagatik, haurdunetako gozokiak ez dira egokiak edo, nolanahi ere, neurrian kontsumitu behar dira.

Azukre gehiegi haurdunarentzat: ondorioak

Haurdunaldian elikadura orekatua izatea funtsezkoa da haurdunaldiaren bilakaera onerako; are gehiago, etorkizuneko ama diabetikoa denean edo haurdunaldian gaixotasun hori garatzen duenean. Kontuan hartu beharreko neurri dietetiko guztien artean, azukre eta gozokien kontsumoa moteltzea dago, batez ere haurdunaldiaren bigarren erdian. Gainera, kontuan hartu behar da frutek (horietatik 3 errazio hartu behar dira egunean) karbohidrato errazak (azukrea) ematen dituztela, bitaminez, mineralez eta zuntzez gain.

Haurdunaldian, gehiegizko azukrea ez da onuragarria ez amarentzat ez haurrarentzat. Haurdunaldian gluzemia-indize altuak izateak konplikazio-arriskua areagotzen du erditze-prozesuan eta erditze-unean: tamaina handiagoko haurtxoak, erditzeko kanalean lesioak eta zesarea bidez erditzeko aukera gehiago. Haurrek hipogluzemia izateko arrisku handiagoa dute bizitzako lehen egunetan, besteak beste.

Kaloria askorik gabeko alternatiba gozoak

Azukre sinple gutxiko jaki gozoak aukeratu behar dira.

Elikagai gozoen aukera zabala da. Hala ere, azukre sinple gutxiko produktuak aukeratzea gomendatzen da. Horiek, oro har, ez dira hain energetikoak, baina, hori egiaztatzeko, etiketak berrikusi behar dira. Esne-gainez, txokolatez edo kremaz betetako galleten ordez gaileta sinpleak edo ogi txigortua erabil daitezke, txokolate-kremarekin edo gazta freskoarekin eta marmeladarekin margotuak.

Azken hori, zuku eta jogurt batzuk bezala, “azukre erantsirik gabe” eros daiteke. Zaporeak edo fruta-zatiak dituzten jogurtak ere aukera interesgarriak dira, baita irabiakiak, zukuak, izozkiak, flanak edo bizkotxoak ere. Edarien kasuan, gainera, beste aukera bat da etxean light freskagarriak izatea, azukrerik ezaren ordez kaloriarik gabeko gozagarriak dituztenak, jatorrizkoen zaporea imitatzen dutenak. Hala ere, garrantzitsua da edari gaseosoak eta fruta-zukuak ere murriztea, azukre asko baitute.

Etxeko gozokiak

Etxean egiteko aholku nagusia azukrea, eztia, marmelada edo antzeko beste osagai batzuk baztertzea da, baina zapore gozoagoa nahi izanez gero, kaloriarik gabeko gozagarriak erabil daitezke, sakarina esaterako.

Gozogintza. Etxeko opilek industriakoek baino azukre gutxiago erabiltzen dute. Haurdunaldian, eta batez ere haurdunaldiaren bigarren erditik aurrera, 250 kaloria gehiago kontsumitu behar dira, irinkarak (zerealak eta deribatuak, ogia, arroza, pasta, patatak eta lekaleak) eta esnekiak. Horregatik, hobe da gozogintza sinplea, irin integralekin, esne gaingabetuekin eta azukre eta gantz saturatu gutxirekin (esne-gaina edo pastel-krema). Gozagarri ez-kalorikoak erabil daitezke, hala nola sakarina edo aspartamoa, bizkotxoak, gazta freskozko tartak edo hostopilak egiteko.

Freskagarriak. Light freskagarriak haurdunaldian edari azukredunak ordezkatzeko aukera dira. Haurdunaldiko diabetesaren kasuan ere har daitezke. Beste aukera bat etxeko freskagarriak dira, zapore desberdinetakoak eta azukre erantsirik gabeak. Egiteko, nahikoa da behar den gaseosa-kantitatea limoi-zukuarekin, laranjarekin, marrubiekin, meloiarekin, sandiarekin, mangoarekin, kafearekin edo tearekin konbinatzea. Limoi- edo marrubi-zaporeko izotz-poloak prestatzeko ere balio du errezeta horrek. Prestaketa molde luzeetan botatzen da, eta ordu batzuetan izozkailuan uzten dira.

Frutak eta fruta-zukuak. Bai frutek bai zukuek gozokirako gogoa berotzen dute. Udan, melokotoia, meloia, sandia, gereziak edo arbeletxekoak dira sasoiko fruta gogokoenak. Osorik edo mazedonian har daitezke (marrubiak, angurria, meloia, kiwia, platanoa). Freskagarriak dira eta bitamina, mineral eta substantzia antioxidatzaile ugari dituzte. Almibarretan dauden frutek, aldiz, azukre gehiago dute, eta gutxiago kontsumitu behar dira. Etxeko zukuek ere zapore gozoa ematen diote dietari. Aukera zabala dago: sagarra eta azenarioa, anana, kiwia eta marrubiak, sagarra, anana eta sandia, marrubiak laranjarekin, limoia eta mahatsak, anana eta mahatsa, laranja eta melokotoia edo abrikotak, sandia, meloia eta madaria, besteak beste.

Irabiakiak. Esnekiekin prestatutako irabiakiek behar adina kaloria ematen dituzte haurdunaldiaren bigarren erdian. Jogurt likidoak edo esnea erabil daitezke, baita frutak eta kakao-hautsa ere.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak