Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdun nago, noiz aldatu behar dut lo egiteko jarrera?

Abdomenaren igoera, batez ere hirugarren hiruhilekotik aurrera, beharrezkoa da haurdunek albo batean lo egitea ezkerreko aldean lehentasunez

Img embarazada Irudia: Bonbon

Lo egiteko zer jarrera hartzea da haurdun daudenen zalantza ohikoenetako bat. Gomendio ezagunena ezkerreko aldean lo egitea da, baina galdera hau sortzen da: Noiztik? Noiz aldatu behar dut jarrera haurdunaldian lo egitean? Jarraian azaltzen denez, une zehatzik ez badago ere, premia hori hirugarren hiruhilekoa da, triparen tamaina handitu delako. Gainera, haurdunaldiaren azken egunetan burkoak eta kuxinak erabiltzearen abantailak aipatzen dira, eta beste aholku batzuk ere ematen dira haurdunek hobeto lo egin dezaten.

Img embarazo fatiga triga cansancio listg
Irudia: Bonbona

Saiheska lo egin, haurdunaldiaren zein momentutatik?

Haurdunek jarrera aldatu behar dute hirugarren hiruhilekoan: gorantz lo egiteak zorabioak eragin ditzake eta fetuaren oxigenazioa gutxitu

Haurdunaldiaren une zehatz batean emakumeak lo egiteko jarrera aldatu behar du. Baina aldaketa hori beharrezkoa da haurra eta, beraz, abdomena hazi egin direlako. Bertan behera uzten den lehen jarrera, berriz, ahokoa da: hori gertatzen da, oro har, bigarren hiruhilekoan, deserosoa izaten hasten denean.

Hirugarren hiruhilekoa iristearekin batera, tripak tamaina handia hartzen du eta, hortik aurrera, espezialistek albo batera lo egitea gomendatzen dute, ezker aldean. “Saihestu ahoz gora, umetokia oso handia denean; izan ere, zorabioak eragin ditzake, baita semearen oxigenazioa murriztu ere”, azaldu du Osasun Ministerioak “Haurdunaldiko zainketen gidan”, Osasun Ministerioak azaldu duenez.

Haurdun nago, noiz zaindu behar dut lo egiteko jarrera?

Umetokiko umetokiaren gero eta hobiago den edalontzirik garrantzitsuena beheko kaba zaina da; beheko kaba da, odola zangoetatik eta pelbiseko eta abdomeneko organoetatik bihotzeraino garraiatzen duena. Presio horrek arazoak sor ditzake zirkulazioan, eta, ondorioz, aipatutako zorabioak eta odol-tentsioa jaistea, bihotz-erritmoa handitzea, palpitazioak eta izerdia. Hori da hipotentsio supinaren sindromea.

Img dormir embarazas lado izquierdo art
Irudia: Jozilyn Pope

“Haurdunaldiak aurrera egin ahala zaila da jarrera erosoa aurkitzea”, gaineratu dute, “txertatuago egoteko kuxinak erabiltzea komeni da”. Batzuek ohea besaulki etzangarri batetik aldatzea ere iradokitzen dute. Dena den, pertsona bakoitzaren esku dago instantzia honetako jarrera erosoena.

Burkoak eta kuxinak, aliatuak haurdunaldian

Haurdunaldiaren azken egunetarako, emakumearen aldakek jarrera irekiagoa hartzen dutenean, komeni da albo batera lo egitea belaunak tolestuta eta burko bat hanken artean. Horrela, atsedena erraztu egiten da, eta loa baino errazagoa da haurdun egotea.

Burkoak eta kuxinak aliatu handiak izan daitezke haurdunen ametsa betetzeko. Hankak hanken artean jartzeaz gain, litekeena da barrearen azpian edo ondoan jartzen diren, pisua jasaten laguntzeko, edo bizkarrean, batez ere gerrialdeak pixka bat gutxiago lan egin dezan.

Horretarako, burkoak eta kuxinak egokitu egin daitezke. Amatasun-burkoa ere eros daiteke, eta hainbat tamaina eta formatan merkaturatzen da. Diseinu espezifikoak ditu, haurdunaldian emakumearen atsedena eta ametsa errazteko.

Haurdun daudenek hobeto lo egiteko aholkuak

Bost emakumetik laurentzat, hirugarren hiruhilekoa da lo-patroian aldaketa gehien egiten dituena. Argiaren Ama Birjina Ospitaleko adituek egindako ikerketa bat da, Cuencakoa, eta Espainiako Emaginen Elkarteen Federazioaren aldizkarian argitaratua.

Emakumeen ehuneko berak adierazi zuen, haurdunaldian, “batzuetan” ongi lo egin zuela, eta % 8k gaizki lo egin zuela beti.

Aditu hauek haurdunaldian lo egiteko ohitura egokia izateko gomendio batzuk adierazten dituzte, Estatu Batuetako espezialistek ‘Sleep’ aldizkari espezializatuan (lo egiten) argitaratutako dokumentu batetik hartuak. Aholku horietako batzuk jarrerekin lotzen dira, bai lotarako, bai eguneko gainerako eginkizunetarako. Honako hauek dira:

  • Haurdunaren bizkarreko mina saihesteko, erabili takoi-oinetako erosoak, saihestu lurretik pisurik ez altxatzea eta abdomeneko eta bizkarreko muskuluak indartzeko ariketak egitea (baina, lotara joan aurretik, saihestu).

  • Atsedenean etzanda, etzan albo batera, eta belaunak pixka bat tolestuta. Gune desberdinetan kuxinak edo burkoak erabiltzea, posizio desberdinetan egokitzeko.

  • Oheratuta nagoenean karranpak sufritzen badituzu, oina horma baten kontra indarrez estutu edo altxatu, eta bermatu gorputzaren pisua hanpadura hankaren gainean.

  • Zure bikotekidea zurrunga eginez gero, lehen lo egin, zurrungak ez eragozteko, gero ez baitakizu lo hartzen.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak