Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldi zoriontsuagoa… ariketa fisikoa eginez!

Jarduera fisiko moderatua dela eta, emakume haurdunek depresioa, antsietatea eta nekea murrizten dituzte.

Jarduera fisiko moderatua onuragarria da haurdunentzat, gorputzaren eta buruaren osasuna hobetzen baitu. Eta berriki egindako azterlan batek berretsi egin du hori. Zehazki, haurdunaldian ariketak egitearen eta emakumearen umorea hobetzearen arteko lotura egiaztatu du, baita etapa honetan sentitzen den nekea murriztu ere. Ondoren, haurdunaldiaren eta haurdun daudenen gogo-aldartearen arteko harremanak azaltzen dira, eta jarduerak, adibidez, depresioa eta beste onura batzuk, aktibo mantentzeari aurre egiteko aukera ematen du.

Img embarazos felices art
Irudia: Javera Agirre

Haurdunaldi zoriontsua ariketa fisikoarekin

Haurdunaldian ariketa fisikoa egitea onuragarria da emakumeentzat, hainbat arrazoirengatik. Besteak beste, honako hauek aipa daitezke: aldi honek berezko dituen zenbait eragozpen murriztea, erditzeko prestaketan egiten duten ekarpena eta erditzearen ondoren ama hobeto eta azkarrago suspertzea.
Depresio eta neke mailak handiagoak dira haurdunaldian erditu ondoren baino

Bestalde, jarduera fisikoak gogo-aldartea hobetzen du eta osasun mentaleko egoera ona izaten laguntzen du. Duela gutxi egindako azterlan batek azpimarratu duenez, urtealdian ere eragin positibo horiek gertatzen dira: zientzialariek jarduera fisikoen arteko lotura bat aurkitu dute, eta haurdun daudenen gogo-aldartea hobetu eta nekea murriztu dute.

Ikerketa Ontarioko Unibertsitateko (Kanada) adituek egin dute eta horien emaitzak Psychology&Health aldizkari espezializatuan argitaratu dira. Lau astez berariazko ariketa-programa batean parte hartu zuten emakume haurdunen egoera fisikoaren eta gogoaren analisian oinarritu zen azterketa.

Haurdunaldiaren nekearen aurkako jarduera

Jarduera fisikoaren onurak ez dira soilik haurdun dagoen emakumea, haurdunaldian dagoen haurtxoa baizik

Jarraitu aurretik, komeni da gogoratzea haurdunaldian ez dela gomendagarria muturreko kirolak egitea, ez eta, kasu askotan (edo haurdunaldiaren une batetik aurrera), bizikletan ibiltzea ere. Aitzitik, ariketa moderatua egitea gomendatzen da (ibilaldiak, etab.). ), eta hobeto, haurdunaldia kontrolatzen duen medikuak edo emaginak gainbegiratzen badu. ‘Sortzetiko akatsak prebenitzeko gida’ delakoan, Osasun Ministerioak haurdunaldian jarduera fisikoa egitea gomendatzen du. Iradokizun horien artean, honako hauek daude: yoga, igeriketa, pelbis-eremuak eta gerrialdea indartzeko ariketak (Kegel ariketak) eta ibilaldiak, eta, gainera, erditzeko arnasketa- eta erlaxazio-ariketak.

Kanadako espezialistek hauxe ondorioztatu zuten: “Lau aste baino ez dira ariketak egiten, eta, hori dela eta, emakume haurdunei umore txarreko eta antsietatezko egoerak murrizten zaizkie, lehen jarduera fisikorik egiten ez zutenak. “Osasun psikologikoaren ikuspegitik, aurkikuntza horiek haurdunaldian ariketak sustatzen jarraitzearen garrantzia nabarmentzen dute”, gehitzen dute ikertzaileek.

Ohikoena erditzearen ondorengo depresioaz eta haurra jaio ondorengo beste arazo batzuez hitz egitea bada ere, depresio, antsietate eta neke mailak are handiagoak dira haurdunaldian. Horrek ondorio negatibo batzuk eragin ditzake, hain zuzen ere, gehiegizko pisua, haur oso txikiak edo erditze goiztiarrak.

Haurdun egotea: aktibo mantentzearen beste onura batzuk

Img hipnoparto moda partos tendencias kate middleton bebes art
Irudia: lululement athletica

Haurdunaldi zoriontsuago batez hitz egiten bada, ezin dira alde batera utzi haurtxoaren osasunarekin zerikusia duten gaiak. Bere garapena zoriontasun horren zati bat dela jakitea. Ildo horretatik, kontuan har daitezke 2012an Montrealeko Unibertsitateko eta Sainte-Justine Haur Ospitaleko zientzialariek egindako azterketa baten emaitzak. Aditu horiek ondorioztatu zuten haurdunaldian amaren jarduera fisikoak haurraren garunaren garapen handiagoa bultzatzen duela. Jaio eta handik 12 eta 12 egunera, ama izan zuten haurren garun-erantzuna “askoz helduagoa” zen, ikerketaren arabera, ama gutxiagoko amek baino “askoz helduagoa”.

Jarduera fisikoaren maila baxuagoak izateak ere onurak ekartzen ditu. Paseoak ia edonoren eskura daude, horien artean ia haurdun dauden guztiak. Bide lasai batetik ibiltzea depresioaren aurkako borrokarako funtsezko faktorea dela frogatu da, Stirling Unibertsitateko zientzialarien arabera (Eskozia), batez ere ingurune naturaletan eta beste pertsona batzuekin egiten bada.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak