Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldia udan: aholkuak eta neurriak

Hidratazioa eta hondartzan bainatzeko aholku batzuk kontuan hartzea dira udan haurdunaldi aurreratua jasateko giltzarrietako batzuk.

Img embarazo playa Irudia: Towle Neu

Uda sasoi betean haurdunaldi aurreratua “kargatzea” erronka handia da, eta haurdun askok aurre egin behar diote; izan ere, beren egoerari dagozkion deserosotasunei udako hilabeteetako gorabeherarik handiena gehitu behar zaie: beroa. Tenperatura altuek haurdunengan eragin ditzaketen ondorio desatseginak gutxitzeko eta haurdunaldiaren azken zatia baldintza onenetan gainditzeko, komeni da jarraibide eta ohitura desberdinak hartzea. Beroak haurdunentzat dituen arriskuak kontuan hartzea eta itsasoan eta igerilekuan bainatzeko aholku batzuk kontuan hartzea dira giltzarrietako batzuk.

Img embarazo
Irudia: Towle Neu

Beroaren arriskuak

Haurdunaldia eta uda. Bi termino horien konbinazioa borroka gogorra da udako hilabeteetan haurdunaldiaren azken zatiari aurre egin behar dioten emakumeentzat; izan ere, urte sasoi horretako beroaren berezko efektuak (izerdia, nekea edo nekea) gainditu behar dituzte, eta are gehiago handitzen dira haurdun daudenean.

Baina ez hori bakarrik. Haurdunek ere deshidratazioa, takikardia edo zirkulazio-arazoak jasateko arriskua dute, tenperatura altuengatik, Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkarteak (SEGO) adierazten duen bezala. Horregatik, garrantzitsua da haurdun dagoen emakumeak zenbait jarraibide hartzea udan, beharrezkoak ez diren arriskuak saihesteko eta, era berean, urteko garai honetako alderdi positiboez gozatzeko.

Udarako bost gako

  • 1. Hidratatu: Hidratazioa eta Osasuna Behatokiak dioenez, emakumeek egunean batez beste 2,2 litro edan behar dituzte gorputza hidratatuta edukitzeko. Haurdunaldian, ordea, ohi baino gehiago edan behar da, batez ere tenperatura handia denean. Ura, zukuak eta freskagarriak egokiak dira udan hidratatzeko. Ideia ona da botila txiki bat beti aldean eramatea eta etengabe berritzea.

    Keinukaria beste emakume batzuek baino joera handiagoa du melasmak edo orbanak azalean garatzeko.

  • 2. Behar bezala janztea: beroa gehiegizkoa denean gorputzeko tenperatura gehiago ez igotzeko, transpirazioa erraztuko duen arropa arina eta lasaia erabiltzea komeni da. Oinetakoek erosoak izan behar dute, ez dute zirkulazioa oztopatu behar eta, ahal bada, irekiak izan behar dute.

  • 3. Kontuz eguzkiarekin: keinukariak beste emakume batzuek baino joera handiagoa du melasmak (orbanak azalean) garatzeko. Horregatik da garrantzitsua eguzkiak zuzenean ez jotzea, faktore handiko eguzki-iragazkiak erabiltzea eta, batez ere, aurpegia eguzki-izpietatik babestea, txapelak edo txanoak erabiliz.

  • 4. Ohiturak aldatzea: egun osoan tenperatura egokian egoteko, ezinbestekoa da eguneroko ohitura batzuk aldatzea. Proposamen bat da kanporako irteerak egiten saiatzea, bai lehen mailan, bai egunaren azken orduan, bero gutxiago dagoenean. Komeni da, halaber, maizago dutxatzea gorputza freskatzeko eta, garbitu ondoren, ilea ez lehortzeko, luzaroago fresko egoteko.

  • 5. Dieta egokitzea: udan, haurdun dagoen emakumeak bere egoeran behar dituen mantenugai guztiak emango dizkioten elikagaiak hautatu behar ditu, baina, aldi berean, beharrezko hidratazioa emango dioten elikagaiak eta zenbait plater “negutarrek” eragiten duten astuntasun-sentsazioa saihestuko dutenak. Sasoiko frutak, barazkiak entsaladan eta esneki freskoak dira aukera onenetako batzuk.

  • Itsasoan eta igerilekuan bainatzeko aholkuak

    Emakume askok uste dute haurdunaldiaren azken asteetan itsasoan edo igerilekuan bainatzeak haurdunaldiari eragiten dion baginako infekzioren bat harrapatzeko arriskua dakarrela. Hala ere, adituek diotenez, bainuak, bai hondartzan bai igerilekuan, emakumeak umetoki-lepoa babesten duen edo urak hausten dituen muki-tapoia kanporatzen duenean bakarrik dira arriskutsuak.

    Zalantza horren arrazoia da, oro har, haurdunaldia amaitu aurreko lau asteetan gerta daitekeen muki-tapoiaren lur-jausia ez duela beti hautematen emakumeak. Beraz, batzuetan, haurdunaldiaren jarraipena egiten duen profesionalak aldi horretan ez bainatzea gomendatzen du.

    Bestalde, haurdun dauden emakumeek aholku hauek hartu behar dituzte kontuan udako bainuetan arriskuak saihesteko:

    • ez bainatu itsasoan oso nahasita badago edo olatu handiekin, erorketa arriskutsuak edo beharrezkoak ez diren iraulketak eragin baditzake.

    • ez da komeni erabat urpean igeri egitea, urperatze sakonek eragin handia izan baitezakete haurraren osasunean.

    • surfa, uretako eskia edo windsurfa bezalako arriskuren bat ekar dezaketen uretako kirolak saihestea; baita pilota-jokoak eta tranpolin-jauziak ere.

    RSS. Sigue informado

    Hau interesa dakizuke:

    Infografiak | Argazkiak | Ikerketak